Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-04-25@01:56:22 GMT

اتفاق عجیب و باورنکردنی برای پرسپولیس در آسیا

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۹۲۷۹۱

اتفاق عجیب و باورنکردنی برای پرسپولیس در آسیا

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

پرسپولیس عصر دوشنبه با پروازی چارتر و حدوداً دو ساعت و نیمه به دوشنبه رسید. در فرودگاه دوشنبه به اعضای تیم گل سرخ دادند و ظاهراً استقبال خوب بود. برخی از ایرانی‌ها هم آمده بودند استقبال اما همه چیز خیلی سریع پیش رفت. تیم با دو دستگاه اتوبوس به هتل هیلتون رفت و از آنجا که فاصله هتل تا فرودگاه ۵ دقیقه بود همه خیلی زود خودشان را در هتل یافتند و بساط اسکان تیم مهیا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرسپولیسی‌ها از هتل رضایت داشتند و می‌گفتند هتل در بخش لوکس شهر دوشنبه واقع شده و امکانات مناسبی دارد اما فضای فوتبالی و لیگ قهرمانان در هتل دیده نمی‌شد. می‌گفتند اینجا انگار مردم به سه زبان صحبت می‌کنند که یکی از آنها فارسی است اما خط شان روسی است و چیز زیادی سر در نمی‌آوریم. با این حال همین که تمرین اول در زمین مسابقه برگزار شد و تا حدودی نگرانی بابت ناآشنایی با چمن مصنوعی ورزشگاه استقلال تاجیکستان از بین رفت خودش اتفاق بزرگی بود که دیروز رخ داد. پرسپولیس سه‌شنبه شب با حریف گمنام و شگفتی‌سازش مصاف خواهد داد. در شهری که با وجود اشتراکات فرهنگی، اطلاعات بسیار ناچیزی از آن داریم چون نه تیم‌های ملی نه باشگاهی‌مان برای یک مسابقه رسمی و تا این حد حساس و سرنوشت ساز به دوشنبه سفر نکرده بودند.

جالب اینکه این هفته برای تاجیک‌ها هفته مهمی است و آنها جشن استقلال کشورشان را برپا کرده‌اند و احتمالاً در ورزشگاه محل مسابقه هم نشانه‌هایی از این جشن پیدا خواهیم کرد اما ما که دوست نداریم شگفتی‌سازی‌شان در آسیا ادامه داشته باشد و منتظر برد پرسپولیس و عبور از این مرحله می‌مانیم. پرسپولیس با ۱۵ امتیاز به این مرحله رسیده و بهترین عملکرد را در بین ۲۰ تیم غرب آسیا داشته اما عجیب اینکه در مرحله حذفی باید در خانه حریف و جلوی چشم تماشاگران حریف بازی کند. هر چند این اتفاق با قرعه کشی قبل از شروع مسابقات رقم خورده و نمی‌توان اعتراضی به آن داشت اما احتمالاً عجیب‌ترین چیزی است که در یک تورنمنت اینچنینی در بالاترین سطح رقم می‌خورد.

هر چند ۵ برد شیرین در هند و صدرنشینی در آن گروه مقدماتی برای پرسپولیس منفعت مالی مناسبی داشت – البته آن پول در‌ ای اف سی بلوکه شده – اما واقعاً امتیاز آن نمایش درخشان و کم نقص و صعود به عنوان صدرنشین چه بود؟ الان پرسپولیس با الوحده که در گروهش دوم شد و از امارات خارج نمی‌شود یا تیم‌های دیگری که با ۱۰ و ۱۱ امتیاز صعود کردند چه تفاوتی دارد؟ اصلاً آخرین باری که پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا در تهران بازی کرد را به خاطر می‌آورید؟

به خودتان سخت نگیرید چون اصلاً کار راحتی نیست. برای پیدا کردنش باید به ۳۰ اردیبهشت سال ۱۳۹۸ برگردید. روز آخر مرحله گروهی لیگ قهرمانان ۲۰۱۹. وقتی که پرسپولیس در روز وداع ژاوی هرناندز بزرگ با فوتبال، السد را با سوپرگل ترابی و گل علیپور دو – هیچ برد تا با وجود آخر شدن در گروهش وداعی شیرین با آن فصل از رقابت‌های آسیایی داشته باشد. از آن روز تا بازی سه‌شنبه شب مقابل استقلال تاجیکستان ۸۴۱ روز خواهد شد که پرسپولیس در هیچ مسابقه آسیایی در خانه به میدان نرفته است.

شاید باورکردنی نباشد اما پرسپولیس فصل قبل بدون حتی یک بازی خانگی به فینال آسیا رسید. آنها در دو بازی اول میهمان دحیل و شارجه در قطر و امارات بودند و قرار بود با التعاون هم در کشور ثالث بازی کنند اما هفته پنجم و ششم رقابت‌ها می‌توانستند میزبان شارجه و دحیل باشند که کرونا همه چیز را خراب کرد و دحیل در اوج خوش شانسی دوباره میزبان‌شان شد. پرسپولیس فصل قبل بدون یک بازی در تهران به فینال رسید و امسال هم باید همین رویه را در پیش بگیرد.

آنها سه‌شنبه شب در حالی در ورزشگاه اختصاصی استقلال تاجیکستان بازی خواهند کرد که انگار به بازی‌های آسیایی خارج از خانه عادت کرده‌اند و پذیرفتن محدودیت‌های غربت و نداشتن هر گونه حمایتی از این حیث برایشان عادی شده است. به سبب این دوران طولانی دوری از خانه و سفر به کشورهای دیگر برای بازی‌های آسیایی، پرسپولیس امروز غریب‌ترین تیم آسیاست کما اینکه از همین الان می‌داند در صورت صعود از این مرحله برای مراحل بعد باید در خاک عربستان بازی کند؛ جایی که النصر بعد از آن شکست تلخ در نیمه نهایی و چندین شکایتی که به شکست انجامید در صورت حذف تراکتور دنبال انتقام در خانه است.

 

از قضا مرحله گروهی لیگ قهرمانان۲۰۲۲ هم به صورت متمرکز برگزار خواهد شد و طبیعتاً کشور ما شانسی برای میزبانی ندارد که در این صورت غربت نشینی پرسپولیس و دیگر نمایندگان فوتبال ایران در لیگ قهرمانان ادامه خواهد داشت پس هر پیروزی و هر موفقیتی در این شرایط طعم و رنگ دیگری دارد؛ درست مثل آنچه یحیی و تیمش سال قبل در قطر نشان‌مان دادند.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: پرسپولیس لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس لیگ قهرمانان آسیا لیگ قهرمانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۲۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمسایی: از حذف ژاپن ناراحتم؛ وقتی می‌گفتم فوتسال آسیا تغییر کرده، این روزها را می‌دیدم

به گزارش همشهری آنلاین، وحید شمسایی درباره برتری چهار بر صفر تیم کشورمان برابر کویت در جام ملت‌های آسیا و صعود مقتدرانه به مرحله حذفی،اظهار داشت: بازی خوبی بود و هر چه پیش می‌رویم بیشتر به شرایط بازی‌ها عادت می‌کنیم. در هر بازی شیوه ما نسبت به تیم حریف تغییر می‌کند. گل‌های زیادی نزدیم، اما بچه‌ها فوق‌العاده بازی کردند و از آن‌ها ممنونم.

وی در مورد حریف ایران در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا، بیان کرد: با قرقیزستان بازی داریم که با آنها در مقدماتی جام ملت‌های آسیا دیدار کردیم اما یک مثال است که می‌گویند "میان ماه من تا ماه گردون، تفاوت از زمین تا آسمان است". قرقیزستان بعد از صعود به جام ملت‌های آسیا مربی‌اش را تغییر داد و یک مربی اسپانیایی آورد. اردوهای بلند مدت داشتند و حالا هم به مرحله حذفی صعود کردند. باید آنها را به خوبی آنالیز کنیم. سالنی که در آن بازی می‌کردیم برای ما تمام شده و حالا باید به یک سالن جدید برویم. آن‌ها در آن سالن بازی کردند اما همه این موضوعات توجیه است و ما باید با تمام توان در هر شرایطی بازی کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران در مورد حذف ژاپن گفت: وقتی می‌گفتم فوتسال در آسیا تغییر کرده، آدم‌های بزرگ آمدند، تفسیر جدیدی به این قاره آمده و چیزهای مختلف عوض شده؛ برخی فکر می‌کردند می‌خواهم چیزی را بیش از حد بزرگ نشان بدهم. حالا همه دیدند این موضوع حقیقت دارد. دیدید که ابر قدرت آسیا جام جهانی را نمی‌بیند و حذف می‌شود. این نشان می‌دهد که چقدر فوتسال تغییر کرده است. بعد از ایران، ژاپن پرافتخارترین تیم آسیاست و از حذف این تیم ناراحتم، برای اینکه رقیب خوبی برای ما بود.

وی افزود: همیشه چالش‌های بسیار خوبی با این تیم داشتیم، اما فوتسال همین است. باید باور کنیم که بیشتر تلاش کنیم و اگر ما هم بخواهیم مثل ژاپن باشیم، این موضوع برای تیم خطرناک می‌شود.

تیم ملی فوتسال ایران با پیروزی برابر تیم‌های افغانستان، بحرین و کویت توانست مقتدرانه به مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا در تایلند صعود کند. شاگردان شمسایی باید روز چهارشنبه در مرحله یک چهارم با قرقیزستان دیدار کنند.

تیم‌ ملی فوتسال کشورمان، امروز در سومین و آخرین دیدار در مرحله گروهی جام ملت‌ها آسیا از ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه به مصاف کویت رفت و به برتری چهار بر صفر رسید.

کد خبر 846493 منبع: ایرنا برچسب‌ها فوتسال و فوتبال ساحلی ویژه ورزشی ژاپن ورزش

دیگر خبرها

  • صعود مقتدرانه شاگردان شمسایی به نیمه‌نهایی
  • فوتسال جام ملت‌های آسیا - ایران ۴ - ۱ قرقیزستان
  • فوتسال جام ملت‌های آسیا - ایران ۲ - ۱ قرقیزستان
  • ترکیب قرقیزها مقابل ایران مشخص شد
  • مسعود یوسف: در آخر قهرمانی آسیا را می‌خواهیم
  • برنامه بازی‌ های مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا مشخص شد
  • شمسایی: از حذف ژاپن ناراحتم؛ وقتی می‌گفتم فوتسال آسیا تغییر کرده، این روزها را می‌دیدم
  • ناراحتی وحید شمسایی از حذف ژاپن!
  • دلیل حذف ژاپن و صعود ایران از زبان شمس
  • شگفتی بزرگ در جام ملت‌ های فوتسال آسیا با حذف ژاپن