Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: در سفر نخست وزیر عراق به تهران اعزام ۶۰ هزار نفر برای اربعین مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

خبرگزاری میزان - سعید خطیب‌زاده در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران در تشریح رویدادهای مهم سیاست خارجی در هفته‌ای که گذشت، اظهار داشت: دوشنبه ۱۵ شهریور ماه نخستین نشست وزیر امور خارجه با سفرا و نمایندگان کشور‌های خارجی در تهران داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اضافه کرد: چهارشنبه نشست مجازی وزرای امور خارجه ۶ کشور همسایه افغانستان را داشتیم گزارش این جلسه و نشست و اظهارات آن به اطلاع رسید.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: دیروز هم سفر آقای الکاظمی و هیئت بلندپایه ایشان به ایران بود که همه مستحضر هستند.

خطیب‌زاده در تشریح برنامه‌های سفر روز گذشته نخست وزیر عراق به تهران گفت: سفر آقای الکاظمی به تهران در راستای روابط بسیار نزدیک ایران و عراق در همین چارچوب انجام شد. نخست وزیر عراق به عنوان اولین مقام ارشد خارجی پس از تحلیف به ایران سفر کردند و هیئت بلندپایه‌ای را همراه داشتند.   وی ادامه داد: گفت‌وگو‌های بسیار خوبی در تهران در حوزه‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی با تمرکز بر مسائل تجاری اقتصادی و پروژه‌های در دست اجرا بود مانند پروژه راه‌آهن بصره - شلمچه و همکاری‌ها در حوزه انرژی در حوزه‌های نفت و گاز و مسائلی از این قبیل، صورت گرفت.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: در خصوص دو موضوع خاص هم تبادل نظر شد که یکی در حوزه تسهیل روادید اتباع دو کشور و در خصوص اعزام به اربعین که مضیقه جدی به خاطر کرونا وجود دارد؛ اما دو طرف تلاش می‌کنند این ظرفیت را تا آنجا که ممکن است بالا ببرند. توافق اولیه ۳۰ هزار تن زوار ایرانی بود که این فرصت مهیا شود از طریق هوایی وارد بغداد شوند. پیش از این سفر برای مقدمات روی عدد ۶۰ هزار توافق شد و در این سفر مجدداً توافق شد که این ۶۰ هزار نفر را مقامات دو طرف بررسی کنند و ببیند اگر بتوانند چند هزار نفر دیگر هم اضافه کند، اما همچنان در همان فضای تردد هوایی صورت خواهد گرفت.   خطیب‌زاده افزود: ما لغو روادید را برای اتباع عراقی تصویب کردیم؛ البته منوط به عمل متقابل از طرف دوستان در عراق است که در این سفر آقای الکاظمی برای تردد‌های هوایی این توافق انجام شد و دستورات اجرایی و ترتیبات اجرایی آن طی روز‌های آتی صورت خواهد گرفت.

 

بیشتر بخوانید: پاسخ متفاوتی به «استفاده سیاسی» از آژانس خواهیم داد/ محاصره منطقه پنجشیر مایه نگرانی است/ واردات ۲۰ میلیون دز واکسن تا ۳ هفته آینده

 

تکمیل می‌شود

برچسب ها: خطیب زاده وزارت امور خارجه سخنگوی وزارت امور خارجه امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: خطیب زاده وزارت امور خارجه سخنگوی وزارت امور خارجه امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه وزارت امور خارجه خطیب زاده هزار نفر ۶۰ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۵۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه عراق: سرنوشت ملت فلسطین به دست خود آن‌ها تعیین می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق در گفت و گو با شبکه الجزیره تاکید کرد که این فلسطینی‌ها هستند که باید رهبران خود را انتخاب کرده و سرنوشت‌شان را تعیین کنند.

وی در ادامه افزود: مذاکرات ما با آمریکا در چارچوب درخواست برای آتش بس در غزه صورت می‌گیرد.

پیش از این وزارت خارجه عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود که «فؤاد حسین» وزیر خارجه این کشور در نشست اتحادیه عرب در سطح وزرا در قاهره شرکت کرده است.

وی در این نشست بر تداوم حمایت عراق از مقاومت ملت فلسطین در برابر ارتش رژیم صهیونیستی و جنایت‌های این رژیم در نوار غزه تاکید کرد.

وزیر خارجه عراق در این نشست تصریح کرد که کابینه این کشور با تخصیص ۲۵ میلیون دلار به آژانس کار و امداد آوارگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل (آنروا) موافقت کرده است.

فؤاد حسین تاکید کرد که کمک رسانی به این آژانس در کاهش دردها و رنج‌های ملت فلسطین از طریق تهیه تجهیزات پزشکی و کمک‌های بشردوستانه تأثیر زیادی دارد.

کد خبر 6062910

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان عازم عشق‌آباد شد
  • خطر جنگ جهانی در صورت اعزام نظامیان ناتو به اوکراین
  • ورود اسماعیل هنیه به تهران پس از قطعنامه آتش بس
  • وزیر خارجه عراق: سرنوشت ملت فلسطین به دست خود آن‌ها تعیین می‌شود
  • آغاز رایزنی امیرعبداللهیان و هنیه
  • «اسماعیل هنیه» وارد تهران شد/ استقبال وزیر امور خارجه از رئیس دفتر سیاسی حماس
  • «اسماعیل هنیه» وارد تهران شد
  • وزیر خارجه عراق: فلسطینی‌ها هستند که باید سرنوشت خود را تعیین کنند
  • سخنگوی وزارت امور خارجه عنوان کرد؛ تصویب قطعنامه آتش بس در غزه گامی مثبت اما ناکافی
  • بررسی تحولات افغانستان محور گفتگوهای وزرای خارجه انگلیس و پاکستان