Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@03:52:20 GMT

سفر دریایی تلسکوپ جیمز وب به جای ارسال با هواپیما

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۹۶۱۷۱

سفر دریایی تلسکوپ جیمز وب به جای ارسال با هواپیما

ناسا تلسکوپ فضایی مورد انتظار "جیمز وب" را از طریق راه آبی و با کشتی از کانال پاناما به محل پرتاب آن در گویان فرانسه می‌فرستد، چرا که ارسال آن با هواپیما غیرممکن بود.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، چندی پیش بود که خبردار شدیم بالاخره تأخیرهای به ظاهر بی‌پایان پرتاب تلسکوپ فضایی "جیمز وب" ناسا به پایان رسیده است و این تلسکوپِ پرچم‌دار 10 میلیارد دلاری آزمایش‌های زمینی خود را به طور کامل پشت سر گذاشته و اکنون در حال آماده سازی برای ارسال به "کورو" در گویان فرانسه است تا سرانجام در تاریخ 18 دسامبر 2021(27 آذر 1400) راهی فضا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما آنچه گفته نشد این بود که این تلسکوپ چگونه به "کورو" می‌رسد. در حال حاضر یک گزارش جدید نشان می‌دهد که "جیمز وب" از لانگ بیچ کالیفرنیا تا مقصد نهایی خود در کورو واقع در گویان فرانسه که شامل عبور از کانال پاناما می‌شود، یک سفر طولانی دریایی در پیش دارد.

گویان فرانسه یکی از ناحیه‌های فرادریایی فرانسه در شمال آمریکای جنوبی در همسایگی کشورهای سورینام و برزیل و در جنوب دریای کارائیب است. گویان فرانسه از شرق و جنوب با برزیل و از غرب با سورینام هم‌مرز است.

اما چرا "جیمز وب" باید چنین سفر طولانی را تجربه کند؟ آیا ارسال آن با هواپیما آسان‌تر نبود؟

برنامه‌های اولیه برای ارسال "جیمز وب" شامل ارسال هوایی آن به فرودگاه "کاین" بود که نزدیکترین فرودگاه به محل پرتاب تعیین شده در نزدیکی "کورو" است. اما معلوم شد که انتقال آن به محل پرتاب با هواپیما کاری غیرممکن است، زیرا پل‌های موجود در مسیر بین فرودگاه تا محل پرتاب، مقاومت کافی را برای عبور محموله‌ای به سنگینی "جیمز وب" با وزن ۶.۵ تن ندارند.

بنابراین ناسا تصمیم گرفت که "جیمز وب" را از طریق دریا به محل پرتاب ارسال کند، به این معنی که این تلسکوپ روی یک کشتی سوار می‌شود و از طریق کانال پاناما حرکت کرده و به رودخانه "کورو" می‌رسد و سرانجام در مکانی که یک ساعت تا محل پرتاب فاصله دارد، از کشتی به خشکی منتقل می‌شود.

این یک سفر بسیار طولانی‌تر و سخت‌تر از ارسال هوایی است، اما به نظر می‌رسد تنها راه ممکن برای رساندن تلسکوپ "جیمز وب" به محل مقرر پرتاب آن است.

بسیاری از ماموریت‌های اکتشاف فضایی در آینده در حال حاضر به "جیمز وب" متکی هستند و ناسا برای اطمینان از حفاظت و نگه‌داری مناسب آن از همه ظرفیت‌های خود استفاده می‌کند تا آن را در طول این سفر طولانی و خسته کننده کاملا ایمن نگه دارد.

"مارک وویتون" مدیر ماژول ابزار علمی یکپارچه ناسا برای تلسکوپ "جیمز وب" می‌گوید: این رصدخانه فضایی همه چیز را برای حفظ امنیت خود در اختیار دارد. با کنترل دما و کنترل رطوبت این توانایی وجود دارد که مطمئن شویم همه ابزارهای ما سالم می‌مانند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا گویان فرانسه گویان فرانسه محل پرتاب جیمز وب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۶۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ یکی از راکت‌های منفجر نشده اشغالگران در شمال غزه

تصویری پخش شده که نشان می‌دهد یک راکت پرتاب شده از جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در خلال بمباران شمال غزه منفجر نشده است. پیش از این تعداد زیادی از بمبها و مهمات پرتاب شده از سوی صهیونیست‌ها خنثی شده است.

دریافت 1 MB

دیگر خبرها

  • سفر در فضا و زمان؛ میراث ماندگار هابل
  • تلسکوپ فضایی هابل ۳۴ ساله شد
  • ۵ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • بلاک شات دیدنی لبران جیمز مقابل جمال موری در دیدار دنور ناگتس و لس آنجلس لیکرز / فیلم
  • پرتاب چاقو به سمت بازیکن در لیگ کلمبیا! / فیلم
  • (ویدیو) فوجیان؛ بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین کشتی جنگی چین
  • فیلم/ یکی از راکت‌های منفجر نشده اشغالگران در شمال غزه
  • فوجیان؛ بزرگ ترین و پیشرفته ترین کشتی جنگی چین (+فیلم و عکس)
  • دایی بایدن را آدمخوارها خورده اند؟ | جیمز ماراپه: ما آدمخوار نیستیم
  • (ویدئو) ماجرای احضار سفیر سوئیس به سپاه چه بود؟