Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه گفت: مرکز وکلای قوه قضائیه در رشته‌های مختلف، وکیل و کارشناس متخصص تربیت می‌کند و تربیت وکیل و کارشناس در خصوص مالکیت معنوی نیز در دستور کار این مرکز قرار دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، رئیس مرکز مالکیت معنوی کشور با رئیس مرکز وکلای قوه‌قضائیه دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرطاهری در این دیدار گفت: خوشبختانه با خط ‌مشی و تاکیدات دکتر خدائیان و با تلاش شبانه‌روزی کارشناسان مرکز مالکیت معنوی، اظهارنامه‌هایی که در نوبت رسیدگی قرار داشتند، مورد بررسی واقع گردیده و در حال حاضر تقریبا رسیدگی‌ها به روز شده است که با این اقدام توانسته‌ایم رضایت نسبی مراجعه‌کنندگان و درخواست‌کنندگان خدمات را به دست بیاوریم.

رئیس مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی مدعی ثبت علائم تجاری از ناآگاهی‌ جامعه سوءاستفاده نموده و با اخذ مبالغ کلان از متقاضیان ثبت علائم‌تجاری، موجبات ایجاد مشکلات برای متقاضیان را فراهم می‌نمایند؛ این در حالی است که اشخاص می‌توانند شخصا از طریق سامانه مرکز مالکیت معنوی نسبت به تکمیل و ثبت اظهارنامه خود اقدام نمایند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر، با اقدامات صورت گرفته توسط این مرکز، ارتباطات لازم با سیستم‌ مالیاتی کشور برقرار گردیده و قرار است اشخاصی که اقدام به ثبت علائم‌تجاری نموده‌اند به سازمان امور مالیاتی معرفی تا علائمی که تحت عنوان فعالیت تولیدی به ثبت رسیده و احتکار شده‌اند، از احتکار خارج شوند.

میرطاهری بیان داشت: در حال حاضر اتصال سیستمی این مرکز با وزارت صمت و سازمان غذا و دارو به منظور استعلام صحت و اصالت مجوزهای فعالیت متقاضیان ثبت علائم‌تجاری با هدف کاهش ثبت علامت‌های غیرواقعی، برقرار می‌باشد و اتصال سیستمی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای مجوزهای حوزه نشر نیز به زودی برقرار خواهد شد.

وی با بیان این‌که بسیاری افراد به ویژه برخی صاحبان صنایع و تولیدکنندگان به جهت بی‌اطلاعی از نحوه ثبت و پیگیری علامت‌تجاری، گرفتار تبلیغات برخی اشخاص تحت عنوان وکیل یا مؤسسه می‌گردند، گفت: متاسفانه ما وکیل رسمی دارای پروانه وکالت که تخصص لازم در حوزه مالکیت معنوی داشته باشد، به اندازه کافی نداریم و لذا در گذشته برخی مؤسسات با به کارگیری وکیل مدنی به جای وکیل پایه یک دادگستری، ضمن دریافت هزینه‌های بالا از متقاضیان ثبت علامت، باعث اتلاف وقت جامعه شریف تولیدکننده و صنعتگر کشور شده و این تصور را در جامعه ایجاد می‌کردند که مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت و اسناد و املاک کشور، در رسیدگی به پرونده‌ها تعلل می‌کند؛ این در حالی است که کارکنان و پرسنل مرکز مالکیت معنوی تمام توان خود را جهت جلب رضایتمندی مراجعین و تولیدکنندگان به‌کار می‌گیرند، بطوری که با تاکیدات و رهنمودهای ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، حدودا ۹۶درصد اظهارنامه‌ها مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفته است. از این رو، پیشنهاد می‌گردد، مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه‌قضائیه، در تربیت وکیل متخصص و متبحر در حوزه مالکیت معنوی با ما همکاری داشته باشد.

رئیس مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت و اسناد و املاک کشور با اشاره به نقش آموزش در حوزه مالکیت معنوی گفت: با گفتگوهایی که با وزارت آموزش و پرورش داشتیم در نظر است موضوع آموزش مالکیت معنوی به دانش‌آموزان مورد بررسی کارشناسی و اقدام لازم قرار گیرد، تا آینده‌سازان کشور ضمن آشنایی با فواید این‌گونه حقوق، در آینده بتوانند در حوزه صنعت و تولید موفق عمل نمایند.

در ادامه گفتگو، علی بهادری جهرمی ضمن تشکر از پیشنهادات رئیس مرکز مالکیت معنوی، گفت: مرکز وکلای قوه قضائیه در رشته‌های مختلف، وکیل و کارشناس متخصص تربیت می‌کند و تربیت وکیل و کارشناس در خصوص مالکیت معنوی نیز در دستور کار این مرکز قرار دارد.

وی افزود: وکلای متخصص از تعرفه بالاتری نسبت به سایر وکلا برخوردار خواهند بود و قطعا مردم به وکیل متخصص مراجعه بیشتری دارند.

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه همچنین گفت: جهت اطلاع‌رسانی بیشتر به مردم و جامعه حقوقی نشریات مرکز وکلا از جمله حامی عدالت در این خصوص فعال خواهند شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان ثبت اسناد و املاك سازمان ثبت اسناد و املاک کشور رئیس مرکز وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه مركز وكلاء كارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائيه رئیس مرکز مالکیت معنوی مرکز وکلای قوه قضائیه اسناد و املاک کشور ثبت علائم تجاری وکیل و کارشناس سازمان ثبت تربیت وکیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۶۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام تکالیف سازمان فناوری اطلاعات با رفع موانع همکاری بخش خصوصی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، محمد خوانساری رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، صبح امروز در دیدار با رئیس و کارکنان مرکز برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی سازمان فناوری اطلاعات، با اشاره به تأکیدات رئیس جمهور در دیدار نوروزی مدیران دولت مبنی بر این که ابر پروژه دولت در سال جاری، ارتقای امید در میان مردم است، اظهار داشت: انجام تکالیف و توسعه بدنه اجرایی سازمان فناوری اطلاعات ایران، نیازمند تعامل و مشارکت بخش خصوصی است و در این میان پیگیری‌های مستمر و به موقع مرکز برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی از سایر بخش‌ها و تمهیدات تأمین منابع مورد نیاز، نقش بسزایی را در رفع موانع و مشکلات این تعامل ایفا می‌کند.

وی در این رویداد بر جمع‌آوری و به روز رسانی آمار و شاخص‌ها در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با هدف ارائه در مجامع داخلی و بین‌المللی تاکید کرد و از مرکز برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی خواست تا نقش قوه محرکه‌ی شفافیت و اثربخشی در سایر بخش‌های سازمان فناوری اطلاعات ایران را ایفا کند.

در ادامه این دیدار، مالک شمسی، رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی به طور خلاصه «گزارش عملکرد سال ۱۴۰۲ و برنامه‌های سال ۱۴۰۳» این مرکز را تشریح کرد و در خصوص اهم اقدامات انجام شده بیان داشت: تدوین و تصویب برنامه عملیاتی سال گذشته و سال جاری، تدوین برنامه و منشور پروژه‌های سند تحول دولت مردمی، برگزاری هشتمین دوره پایش شاخص‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور با مشارکت ۲۶ دستگاه اجرایی؛ کسب رتبه دوم بهره‌وری در ستاد وزارت ICT، همکاری برای تهیه و تدوین برنامه هفتم توسعه کشور در حوزه فناوری اطلاعات و برگزاری چهار مجمع عمومی سازمان، بخشی از اقدامات این مرکز در سال گذشته است.

وی هم‌چنین از نقش این مرکز در تهیه گزارش‌های آمارهای ملی و جهانی یاد کرد و محاسبه شاخص‌های توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات استانی در سالی که گذشت و تکمیل شاخص‌های مرتبط با کشور ایران در اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) را نمونه‌ای از این اقدامات دانست.

شمسی، نظام مند کردن فرآیند پایش اقلام اطلاعاتی و شاخص‌ها، یکپارچه سازی منابع اطلاعاتی و سامانه‌‏ها، چابک سازی فرآیند کنترل پروژه و شاخص‌ها و کاهش مکاتبات اداری را از دستاوردها و نتایج اقدامات این مرکز در سال گذشته دانست.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی در خاتمه برنامه اجرایی سال پیش رو، چالش‌ها و انتظارت این مرکز را تبیین کرد.

کد خبر 6080023 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • انجام تکالیف سازمان فناوری اطلاعات با مشارکت بخش خصوصی
  • انجام تکالیف سازمان فناوری اطلاعات با رفع موانع همکاری بخش خصوصی
  • سامانه ۱۵۱۵ جامع‌ترین سامانه ارجاع کارشناس در کشور
  • تردز در این کشور ممنوع شد
  • ابلاغ سند تحول و تعالی قوه قضاییه ؛ با دستور رئیس قوه
  • زاهدان میزبان اولین رویداد تربیت مربی هوش مصنوعی کشور
  • فیلم/سامانه بارشی جدید در راه این مناطق کشور
  • سازمان پدافند غیرعامل مرجعی قابل اتکا در میان مردم است
  • قاضی و وکیل در استقرار عدالت اجتماعی نقش پر رنگی دارند
  • امیدواریم با دستور مستقیم وزیر کشور مساله واگن‌های وارداتی مترو حل شود