Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محمد هاشمی  رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: بر اساس مستندات اپلیکیشن ماسک در حال حاضر تنها ۵ شهرستان زابل، سراوان، خاش، ایرانشهر و نیکشهر وضعیت نارنجی دارند و بقیه شهرستان‌های استان و از جمله شهرستان زاهدان وضعیت زرد دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید محمد هاشمی شهری  اظهار کرد: با وجود کاهش چشمگیر تعداد موارد مثبت، موارد بستری و موارد فوت به نسبت روز‌های اوج همه‌گیری در خرداد و تیرماه سالجاری، هنوز هم به وضعیت عادی نرسیده ایم.

وی ادامه داد: با توجه به جهش‌های اجتناب ناپذیر ویروس و با توجه به میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در اماکن عمومی و تحرکات اجتماعی در استان، به احتمال زیاد ظرف ۲ تا ۳ ماه آینده مجددا وارد موج بعدی همه‌گیری خواهیم شد.

وی تصریح کرد: فاصله زمانی ۲ الی سه ماهه فرصت مناسبی است تا با افزایش پوشش واکسیناسیون، تعداد ابتلا، بستری و فوت را در موج بعدی کاهش دهیم.

هاشمی شهری افزود: خوشبختانه وزارت بهداشت محدودیتی در ارسال واکسن به استان سیستان و بلوچستان و سایر نقاط محروم قائل نشده و با توجه به اینکه جوانترین استان کشور هستیم تلاش داریم تا با پایین آوردن سن واکسیناسیون، پوشش ایمن سازی را هرچه سریعتر افزایش دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در خصوص شرایط کرونا استان نیز گفت: در ۲۴ ساعت منتهی به امروز ۲۲ شهریور ماه ۱۴۰۰ تعداد ۲۵۰ نفر از مبتلایان به بیماری کرونا در ۳ دانشگاه علوم پزشکی استان مورد شناسایی قرار گرفتند و بدین ترتیب تعداد کل موارد مثبت آزمایشگاهی در سیستان و بلوچستان به رقم ۱۲۱۳۲ رسید.

دکتر هاشمی شهری به وضعیت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نیز اشاره کرد و ادامه داد: تا صبح امروز تعداد ۳۱۷ نفر از بیماران با علایم تنفسی در مراکز درمانی بستری، که از این تعداد ۹۰ نفر بر اساس معیار‌های آزمایشگاهی به بیماری کووید-۱۹ مبتلا هستند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته ۴۱ نفر دیگر از بیماران تنفسی با حال عمومی مناسب از مراکز درمانی ترخیص شدند، ولی در کمال تاسف تلاش‌های همکاران ما برای نجات جان ۱ نفر از بیماران عزیز موثر واقع نشد و با فوت این عزیز، تعداد کل موارد فوت با نتیجه مثبت آزمایشگاهی به ۲۵۰۳ نفر رسید.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی کرونا دلتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۷۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله بعدی دهک‌بندی خانوار‌ها اعلام شد/ صدک‌بندی طبق مدل «خودرو» و «تراکنش‌های بانکی»

علیرضا محمدی رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان اظهار کرد: مطابق قانون بودجه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است نسبت به به‌روزرسانی داده‌های ثبتی، متقن و قابل اتکا دریافتی از دستگاه‌های مختلف برای دهک‌بندی و وسع‌سنجی خانوارها، ۲ بار در سال (هر ۶ ماه یکبار) اقدام کند.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه آخرین به‌روزرسانی دهک‌بندی‌ها در دی ماه سال گذشته انجام شده است، مرحله بعدی اوایل شهریورماه انجام خواهد شد.

محمدی با بیان اینکه یارانه‌بگیران فعلی براساس آخرین به‌روزرسانی دهک‌ها یارانه خود را دریافت می‌کنند، افزود: افرادی که نسبت به دهک‌بندی‌ها اعتراض و در سامانه ثبت اعتراض کرده‌اند، به تدریج توسط مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان بررسی می‌شوند و زمان اعمال تغییرات در شهریورماه است. به عبارتی دهک خانوار‌ها تا دوره بعدی به‌روزرسانی‌ها غیر قابل تغییر بوده و مجدداً با دریافت داده‌های ثبتی اقتصادی و اجتماعی ارزیابی خواهد شد.

رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان تصریح کرد: طبق آخرین به‌روزرسانی‌ها ۸ درصد از افرادی که تغییراتی در دهک‌بندی‌شان ایجاد شده بود، ثبت اعتراض کرده‌اند که در حال بررسی اعتراض و وضعیت داده‌های ثبتی اقتصادی و اجتماعی هستیم و در صورت تایید اعتراض، در شهریور ماه اعمال می‌شود.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود به صدک‌بندی خانوار‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: در سامانه حمایت وزارت رفاه، شناسنامه اقتصادی خانوار در هر کدام از شاخص‌ها به صورت صدک‌بندی درآمده است، به طوریکه باتوجه به مدل خودرو یا میزان تراکنش‌های بانکی و درآمدها، صدک وضعیت اقتصادی خانوار مشخص شده و در نهایت این صدک‌ها میانگینی از صدک کل خانوار را نشان می‌دهد.

وی به شهروندان گفت در صورت اعتراض نسبت به دهک‌بندی‌ها، از طریق سایت حمایت یا با شماره‌گیری ۰۲۱۶۳۶۹ با مرکز پاسخگویی وزارت رفاه که از ۸ صبح تا ۱۲ شب پاسخگوی مردم است، اعتراض خود را ثبت کنند.

منبع: ایسنا 

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • زاهدان میزبان اولین رویداد تربیت مربی هوش مصنوعی کشور
  • وقوع زلزله در نصرت آباد زاهدان
  • فیلم/ آخرین وضعیت مرکز مبادله ارز و طلا
  • شاخص کیفی ۱۲ شهر بر مدار پاکی/ هوای شهر زاهدان در وضعیت خطرناک قرار گرفت
  • ◄ رقیبان جدید رانندگان کامیون از راه رسیدند؛ احتمال کاهش درآمد رانندگان
  • مرحله بعدی دهک‌بندی خانوار‌ها اعلام شد
  • پاک‌ترین هوا سهم آسمان سنندج است / هوای زاهدان بر مدار آلودگی
  • مرحله بعدی دهک‌بندی خانوارها اعلام شد
  • معیارهای دهک‌ بندی جدید خانوارها؛ مدل «خودرو» و «تراکنش‌های بانکی»
  • مرحله بعدی دهک‌بندی خانوار‌ها اعلام شد/ صدک‌بندی طبق مدل «خودرو» و «تراکنش‌های بانکی»