Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@02:27:01 GMT

واکسیناسیون متولدین سال ۱۳۶۳ در استان مرکزی آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۹۸۵۰۷

واکسیناسیون متولدین سال ۱۳۶۳ در استان مرکزی آغاز شد

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک دکتر سید «محمد جمالیان» افزود: گروه سنی ۳۷ سال به بالا می‌توانند نسبت به تزریق واکسن کرونا در استان اقدام کنند.

وی تاکید کرد: با انجام واکسیناسیون میزان فوتی‌ها کاهش می‌یابد اما خطر رفع نخواهد شد و مصونیت کامل ایجاد نمی‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت: انجام واکسیناسیون کرونا به معنای پایان کرونا نیست و شهروندان همچنان باید استفاده صحیح از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، فیزیکی و شستن دست‌ها را جدی بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمالیان عنوان کرد: با توجه به سرعت تأمین واکسن، کاهش سن واکسیناسیون کرونا نیز دور از انتظار نیست و امیدواریم هر چه سریعتر جمعیت بیشتری را واکسینه و این بیماری را کنترل کنیم.

وی یادآور شد: افراد ۳۷ سال به بالا در استان مرکزی (متولدین ۱۳۶۳ به قبل) می‌توانند بعد از ثبت نام در سامانه سلامت جهت دریافت واکسن به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: در تلاش هستیم با افزایش سرعت واکسیناسیون مجموع جمعیت استان را تحت پوشش قرار دهیم تا ایمنی افزایش و میزان مرگ‌ و میر ناشی از کرونا کاهش پیدا کند.

جمالیان گفت: در راستای رفع نگرانی مردم و پاسخ به این سوالات که آیا در برخی از موارد واکسیناسیون عوارض دیده می شود، سامانه‌ای به همین منظور راه اندازی خواهد شد و افراد در صورت نیاز به مراکز درمانی عودت داده می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: تبلیغات سویی که در فضای مجازی و جامعه در مورد عوارض واکسن کرونا شکل گرفته، بی پایه و اساس است و گزارشات و مشاهدات بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نشان می‌دهد، تزریق واکسن کاملا اثربخش بوده به گونه‌ای که سن مرگ و میر به شدت کاهش یافته است

جمالیان ادامه داد: بررسی‌ها مهم نشان می‌دهد افرادی که واکسن را تزریق کردند، در صورت ابتلا از مرگ نجات پیدا می‌کنند.

شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال ۹۸ آغاز شد و استان مرکزی پس از قم در زمره نخستین استان‌هایی بود که موارد ابتلا در آن مشاهده شد.

برچسب‌ها ویروس کرونا اراک استان مرکزی مرگ و میر پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اراک استان مرکزی ویروس کرونا اراک استان مرکزی مرگ و میر استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۸۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح واکسیناسیون دام علیه بیماری طاعون در گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان؛ صفورا منصف با اشاره به آغاز اجرای طرح واکسیناسیون رایگان بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک (PPR) در گیلان، گفت: پیش‌بینی می‌شود در این مدت بیش از ۷۴۶ هزار رأس دام سبک علیه بیماری طاعون واکسینه شوند.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی گیلان با اشاره به تعداد دام‌های تحت پوشش این طرح، افزود: بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک یک بیماری ویروسی واگیردار گوسفند و بز بوده و تلفات و خسارت اقتصادی فراوانی به همراه دارد.
وی ترشحات چشمی و بینی، زخم در دهان، علائم تنفسی و اسهال را از علائم بیماری طاعون دانست و افزود: این بیماری نخستین بار در کشور آفریقایی ساحل عاج گزارش شد و این بیماری در آفریقا، هند خاورمیانه و ایران بیشتر دیده می‌شود و به این بیماری طاعون بزی هم می‌گویند.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی گیلان از دامداران خواست برای پیشگیری از سرایت بیماری در جمعیت دام سبک و با توجه به کوچ رو بودن بخش عمده دام سبک استان، همکاری لازم را با تیم واکسیناسیون داشته باشند و قبل از کوچ کردن، نسبت به واکسیناسیون دام‌های خود اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • ۶ هزار دز واکسن نیوکاسل توزیع شد
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • توزیع ۶ هزار دز واکسن نیوکاسل بین پرورش دهندگان بومی در قاینات
  • راه اندازی سردخانه نگهداری واکسن در مرکز بهداشت غرب اهواز
  • آغاز طرح واکسیناسیون دام علیه بیماری طاعون در گیلان
  • آغاز طرح واکسیناسیون بیماری طاعون
  • برنامه زمانبندی تحویل واحد‌های مسکونی
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید
  • تحقیقات دانشگاه آکسفورد در مورد سرطان ریه