Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در طول ۷ ماه گذشته، ۳۵ درصد از جمعیت استان دوز اول و ۲۰ درصد هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند، درحالی که قصد داریم در عرض یک تا یک و نیم ماه آینده دو برابر و نیم این میزان واکسن در استان تزریق کنیم.

کمال حیدری در نشست مجازی با خبرنگاران که امروز (دوشنبه-۲۲ شهریورماه) برگزار شد، اظهار کرد: برای واکسیناسیون ۷۰ درصد از جمعیت استان اصفهان باید هفت میلیون دوز واکسن تزریق کنیم که تاکنون ۲ میلیون دوز تزریق شده و ۵ میلیون دیگر باقی مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در هفت ماه گذشته، دو میلیون دوز واکسن در استان تزریق کردیم، درحالی که در عرض یک تا یک و نیم ماه آینده می خواهیم دو برابر و نیم این میزان واکسن تزریق کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به نگرانی از وضعیت شکننده کرونا و احتمال شروع موج بعدی در آبان ماه، گفت: امیدواریم با واکسیناسیون هرچه بیشتر جمعیت، کمترین میزان بستری و مرگ و میر بیماران را در استان داشته باشیم.

وی با اشاره به تمرکز واکسیناسیون بر افراد مسن و گروه های پرخطر، گفت: ۷۹ درصد از فوتی ها در موج پنجم از ۱۲ درصد افرادی بودند که واکسن نزده بودند، این موضوع نشان دهنده تاثیر قابل توجه واکسیناسیون است، درحالی که هنوز در برخی شهرستان ها مقاومت هایی در برابر واکسیناسیون وجود دارد. با برخی از افراد بالای ۶۰ سال، تا سه بار تماس گرفته ایم و برای واکسن مراجعه نکرده اند که جای تاسف دارد.

تزریق دو میلیون دوز واکسن در استان

حیدری با اعلام اینکه تاکنون دو میلیون واکسن کرونا در استان تزریق کرده ایم، تصریح کرد: یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر دوز اول و ۷۴۰ هزار نفر هر دو دوز واکسن را دریافت کرده اند که بعد از هفته دوم به ایمنی منطقی می رسند. در مجموع ۳۵ درصد از جمعیت استان دوز اول و ۲۰ درصد هر دو دوز را دریافت کرده اند. این پوشش در برخی شهرستان ها به ۶۰ درصد رسیده و از شهرستان های محروم و دور دست خواسته شده پوشش واکسیناسیون را به افراد بالای ۳۰ سال برسانند.

رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان خاطرنشان کرد: هم اکنون انبارهای واکسن و زنجیره سرد مملو از واکسن است و با برنامه ریزی که شده و هدف گذاری ستاد ملی کرونا و پیگیری رئیس جمهور، واکسن تا یک ماه و نیم آینده وجود دارد و تلاش می کنیم به واکسیناسیون ۷۰ درصد جمعیت برسیم.

برکت و آسترازنیکا برای دوز دومی ها

وی با بیان اینکه واکسنی که به صورت انبوه وارد چرخه می شود سینوفارم است، تصریح کرد: واکسن برکت و آسترازنیکا را برای دوز دوم گذاشته ایم و بعد از اتمام دوز دوم، تزریق دوز اول را هم شروع می کنیم، اما فعلا عمده واکسن سینوفارم است. مهم تزریق واکسن است تا بدن در مقابل ویروس ضعیف شده مقاوم شود و اگر درگیر بیماری شد سیستم ایمنی بتواند با آن مقابله کند.

حیدری ادامه داد: ممکن است جهش های بعدی ویروس کرونا را در کشور مشاهده کنیم، بنابراین نوع واکسن مهم نیست و باید هرچه سریع تر در مقابل ویروس واکسینه شویم. دولت هم تلاش می کند از هر طریق واکسن وارد کند و جمعیت بیشتری را واکسینه کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در مورد موج پنجم کرونا نیز گفت: از چند روز گذشته آمار موارد ابتلا در استان به آرامی پایین آمده، البته نه به سرعت موج های قبل. میزان بیماری زایی این گونه ویروس بالا است و افراد به صورت خانوادگی درگیر می شوند، در عین حال که برگزاری مراسم و سفر و کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی در جامعه باعث شده این موج به آرامی فروکش کند، اما در حال طی کردن سیر نزولی هستیم.

نگرانی از شرایط شکننده و شروع موج بعدی

به گفته وی، شرایط شکننده است و نگران هستیم اگر مردم رعایت نکنند، چه بسا مثل موج چهارم که هنوز به انتها نرسیده بود و موج پنجم شروع شد، موج بعدی هم بلافاصله بعد از موج کنونی شروع شود.

رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان همچنین با ابراز نگرانی از هجوم مردم به مراکز واکسیناسیون، از افرادی که در گروه های اعلام شده واکسیناسیون هستند خواست به سامانه سلامت مراجعه و نوبت دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه چهار روز پیش در یک روز ۴۰ هزار نفر واکسن کرونا زدند، گفت: روز گذشته این عدد به ۶۰ هزار نفر رسید و امروز به ۷۰ هزار می رسد. تلاش می کنیم میزان واکسیناسیون در روز را به بالای ۱۰۰ هزار نفر برسانیم. واکسن هست، اما ظرفیت محدود است و باید بتوانیم در این مدت سریع واکسن بزنیم.

افزایش دو برابری ظرفیت مراکز واکسیناسیون در اصفهان

حیدری با بیان اینکه قصد داریم ظرفیت مراکز تجمیعی واکسیناسیون را به دو برابر و تزریق ۱۵۰ هزار واکسن در روز برسانیم، گفت: از نیروی انتظامی و ارتش درخواست کمک برای انتظام بخشی به مراکز واکسیناسیون را داشته ایم.

وی با بیان اینکه این هفته ۲۰۸ هزار نفر جمعیت دانشجویی درحال واکسیناسیون هستند، گفت: امیدواریم واکسیناسیون دانشجویان تا پایان هفته تمام شود و بعد تزریق واکسن به سربازان را شروع کنیم. بعد از آن برای واکسیناسیون صنایع و کارخانجات و دانش آموزان بالای ۱۲ تا ۱۸ سال آماده می شویم. همه این گروه های هدف را داریم و باید ظرفیت را بالا ببریم تا در عرض یک ماه و نیم به کل هدف برسیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ۲۴ ساعته شدن مراکز واکسیناسیون را منطقی ندانست و گفت: تعداد مراکز واکسیناسیون را زیاد و شیفت شب اضافه می کنیم تا جمعیت بیشتری را پوشش دهیم، چون قرار است کاری که قرار بود در ۴ تا ۵ ماه انجام شود ظرف یک ماه و نیم انجام شود. اختیار شیفت شب در شهرستان ها هم به عهده مدیران شبکه های بهداشت گذاشته شده و اگر ظرفیت وجود داشت می توانند تزریق واکسن را ادامه دهند.

شیفت شب در مرکز واکسیناسیون الزهرا و پل شهرستان

وی از اضافه شدن شیفت شب در مراکز واکسیناسیون الزهرا(س) و پل شهرستان خبر داد و گفت: شیفت شب به مرور در سایر مراکز هم اضافه می شود.

حیدری حذف گروه سنی و تزریق واکسن به همه افراد را شایعه دانست و گفت: واکسیناسیون خانواده درجه یک افرادی که در مراکز درمانی کار می کنند در دستور کار قرار گرفته و می توانند دو نفر از اعضای خانواده خود را معرفی کنند. دوز سوم هم برای کادر در مراکز کرونایی پیش بینی شده اما درحالی که بخش زیادی از جامعه هنوز دوز اول و دوم را دریافت نکرده اند، تزریق دوز سوم ممکن نیست.

وی با بیان اینکه مردم می توانند تخلف در مراکز واکسیناسیون را به سامانه ۳۱۱۳ و یا ۱۹۰ وزارت بهداشت اعلام کنند، افزود: اتاق بازرگانی اصفهان سهمیه ای به صورت آزاد تهیه کرد و در اختیار صنایعی گذاشت که تمایل داشتند با پرداخت هزینه، واکسیناسیون کارکنان خود را زودتر انجام دهند تا خط تولید دچار مشکل نشود. این کار تقریبا تمام شد و منتظر دستورالعمل واکسیناسیون برای سایر صنایع هستیم.

رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه دوز اول واکسن ایمنی ایجاد می کند اما ایمنی لازم و کامل بعد از تزریق دوز دوم است، تاکید کرد: فرصتی داریم که تا موج بعدی شروع نشده سریع واکسن بزنیم. موضوع مهم در این زمینه اطلاع رسانی درست است، چراکه از پیام های عجیب و غریب و شایعات خسته شده ایم. هدف ما این است که فردی که به مرکز واکسیناسیون مراجعه می کند با رضایت خاطر و با کمترین معطلی و مشکل واکسن دریافت کند اما گاهی این شایعات مشکلاتی به وجود می آورد.

وی مراجعات مردم بدون نوبت به مراکز واکسیناسیون را مشکل زا دانست و افزود: مرکزی مثل مصلی در یک روز ۴ هزار نفر واکسن تزریق می کند و باید تمرکز بر تزریق واکسن باشد، بنابراین همراهی مردم کمک زیادی به ما می کند و امیدواریم اخبار دقیق را از منابع رسمی و معتبر دریافت کنند تا سرگردان نشوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه روزانه ۱۰ میلیون تومان هزینه پیامک می دهیم تا افراد بر اساس پیامک به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند و نظم این مراکز حفظ شود، افزود: امیدوارم مردم همراهی کنند تا در یک ماه و نیم آینده بتوانیم بخش زیادی از واکسیناسیون جمعیت را انجام دهیم. همچنین از افراد داوطلب دعوت می کنیم به ما بپیوندند و در این حرکت ملی به ما کمک کنند تا بتوانیم از ظرفیت مردمی استفاده کنیم و پوشش واکسن در استان را به حداکثر برسانیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس همه باهم علیه کرونا واکسن کرونا واکسیناسیون واکسن معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مراکز واکسیناسیون مراکز واکسیناسیون واکسن در استان استان اصفهان تزریق واکسن یک ماه و نیم شهرستان ها میلیون دوز دوز واکسن دوز اول دو برابر موج پنجم تزریق دو هزار نفر موج بعدی دوز دوم شیفت شب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۸۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میانگین سن فوتی‌های کشور ۶۶.۲ سال است

بر اساس گزارش های آماری مرکز رصد جمعیت کشور سازمان ثبت احوال میزان نرخ خام فوت کل کشور در سال ۱۴۰۲ برابر با ۵.۳ در هزار نفرجمعیت بوده است که استان گیلان با نرخ ۷.۴ در هزار نفر جمعیت بیشترین نرخ فوت و استان کهگیلویه و بویر احمد با نرخ ۳.۹ در هزار نفر جمعیت کمترین نرخ فوت را در بین استان‌ها داشته‌اند.

در این گزارش تأکید شده است بیشترین تعداد فوت شدگان مربوط به گروه سنی ۸۹-۸۵ سال است، به طوری که ۹.۹ درصد از کل فوت شدگان مرد و ۱۲.۵ درصد از کل فوت شدگان زن مربوط به این گروه سنی بوده‌اند.

همچنین سازمان ثبت احوال کشور در آمار ۶ماهه نخست سال گذشته نیز اعلام کرده بود ۲۰۷ هزار و ۶۶۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ازآن (۱۴۰۱) ۲۰۸ هزار و ۱۴۵ فوتی ۰.۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد که از تعداد فوت های ثبت شده در ۶ ماهه نخست سال گذشته۵۶.۸ درصد مرد و ۴۳.۲ درصد زن بودند و در مقابل هر ۱۳۱ مرد فوت شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند و فوت مردان ۶ درصد بیشتر از زنان بوده است.

بر اساس اطلاعات موجود در ۶ ماهه نخست سال گذشته مردان ۵۶.۸ و و زنان ۴۳.۲ درصد از ثبت فوت ها را به خود اختصاص داده اند که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۵۶.۹ درصد برای مردان و ۴۳.۱ درصد برای زنان بوده است و همچنین در مقایسه ۶ ماهه سال گذشته با مدت مشابه سال قبل ازآن (۱۴۰۱) ثبت فوت مردان ۰.۳ درصد و زنان ۰.۰۴ درصد کاهش داشته است.

ثبت احوال در این گزارش تصریح کرده است؛ مرگ و میر از عوامل موثر حرکات جمعیتی است، آمار مربوط به وفات برای تهیه تخمین‌ها و پیش‌بینی‌هایی از جمعیت کل کشور و برای سطوح مختلف نواحی جغرافیایی در داخل یک کشور ضرورت دارند. زمان وقوع دقیق مرگ در جمعیت‌شناسی از اهمیت به‌سزایی برخوردار است.

بر اساس قانون، مهلت قانونی ثبت فوت در ثبت احوال ۱۰ روز است و برابر ماده ۲۲ قانون ثبت احوال کشور، وفات هر فرد اعم از ایرانی یا خارجی باید به یکی از ادارات ثبت احوال سراسر کشور اعلام شود همچنین وفات ایرانیان در خارج از کشور به ماموران کنسولی محل اقامت یا به یکی از ادارات سازمان ثبت احوال کشور اعلام می‌شود.

نزدیکترین خویشاوند متوفی یا هر شخصی که در موقع وفات حاضر بوده با ارائه مدرک شناسائی، ماموران انتظامی متصدی یا صاحب مکانی که وفات در آن رخ داده است، متصدیان گورستان ها، مقامات قضایی و نظامی و گروه های امدادی، می توانند برای اعلام وفات واخذ گواهی فوت اقدام کنند.

شبکه اعلام وقایع حیاتی در کشور از سال ۱۳۸۵ و با مشارکت بیش از ۳۵ هزار ثبت یار شکل گرفته است و ثبت یاران شامل دهیاران، بهورزان، متصدیان آرامستان ها، اعضای شوراهای اسلامی، شورایاران، مسئولان پایگاه های بسیج و مدیران مدارس هستند.

این مجموعه در ذیل شورای هماهنگی ثبت احوال استان ها و شهرستان ها به ریاست استانداران و فرمانداران فعال بوده و با برنامه ریزی و تلاش مستمر به انجام رسیده، در حال حاضر بیش از ۹۸ درصد فوت های ثبت شده در فاصله کمتر از یک سال از رخداد، در مهلت قانونی ۱۰ روزه به ثبت می رسند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر
  • برنامه هفته‌های پنجم و ششم لیگ برتر فوتبال امید
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ۲۸۱ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سهام تزریق شد
  • اصفهان در جذب مسافر نوروزی پنجم شد
  • میانگین سن فوتی‌های کشور ۶۶.۲ سال است
  • اسکان یک میلیون و ۲۸۱ هزار مسافر نوروزی در شهر زندگی/ اصفهان رتبه پنجم جذب سفر را دارد
  • چه افرادی بیشتر در معرض خطر سرخک هستند؟
  • چه افرادی به مراقبت بیشتر در برابر سرخک نیاز دارند؟