Web Analytics Made Easy - Statcounter

در سومین جلسه کمیسیون نظارت و بررسی شکایات شورای اسلامی شهر ساری، بر ضرورت پرداخت ‏مطالبات بازنشستگان و اجرای قانون تبدیل وضعیت ایثارگران در ساری تاکید شد.‏

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید حسن احمدی رئیس کمیسیون نظارت و بررسی شکایات شورای اسلامی شهر ساری در جلسه این کمیسیون پیرامون تعداد نیروهای مشمول ماده ۴۴ قانون برنامه پنجم توسعه در شهرداری ساری و تعداد پست‌های خالی، تعداد نیروهای سازمان عمران، تعداد نیروهای شرکتی و نیز نیروهای شرکتی مشمول بند "د" تبصره ۲۰ قانون بودجه و مطالبات بازنشستگان سوالاتی را مطرح و تصریح کرد: تبدیل وضعیت ایثارگران و نیروهای شرکتی موردبحث، بار مالی آن چنانی برای شهرداری نخواهد داشت و شهرداری باید در اجرای قانون، موضوع را از طریق استانداری پیگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری قانون فصل‌الخطاب است و همه کارها باید براساس قانون انجام شود.

احمدی تصریح کرد: موضوع ماده ۴۴ قانون برنامه پنجم توسعه در خصوص تبدیل وضعیت ایثارگران، مشمولین بند "د" تبصره ۲۰ قانون بودجه کشور، مسائل پرسنلی، قراردادهای شهرداری در حوزه خدمات و مطالبات بازنشستگان مورد بحث و مطالبه جدی کارکنان و مدیران این شهرداری است.

مسئول اداره منبع انسانی شهرداری ساری نیز در پاسخ به سوالات مطرح شده اظهار کرد: در رابطه با تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی طبق اعلام استانداری مکاتباتی با سازمان شهرداری‌ها صورت گرفته اما پاسخی دریافت نشد بدیهی است با رفع موانع استانداری بلافاصله مجوز لازم را صادر خواهد کرد.

علامه افزود: طبق آخرین آمار تعداد سه هزار و ۵۰۱ نفر نیروی شرکتی در شهرداری ساری وجود دارند که ۷۶۸ نفر از آنها از خانواده ایثارگران هستند و تعداد نیروهای قراردادی و رسمی شهرداری نیز یک هزار و ۵۵۷ نفر است.

وی خاطر نشان کرد: در شهرداری ساری ۹۳۹ پست وجود دارد که در حالت عادی ۲۰ درصد پست‌ها باید برای جابجایی‌های احتمالی خالی بماند.

علامه اضافه کرد: از جمله مشکلات ما در بحث پست‌ها، نبود هماهنگی مدارک تحصیلی با پست‌ها است.

مسئول امور ایثارگران شهرداری ساری نیز اظهار کرد: تعداد فرزندان شهدای شاغل در شهرداری ۴۰ نفر است که در آزمون سنجش شرکت کردند و آن تعداد که قبول نشدند کماکان به صورت شرکتی خدمت می‌کنند.

کد خبر 521663

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مازندران شهرداري ساري شورای شهر ساری شهردار ساری ایثارگران تبدیل وضعیت استخدامی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق تبدیل وضعیت ایثارگران شهرداری ساری نیروهای شرکتی تعداد نیروهای پست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۸۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت تیک‌‌تاک در آمریکا تبدیل به قانون شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، مجلس سنای آمریکا با اکثریت آرا به قانونی رأی مثبت داد که اگر مالک تیک تاک، شرکت فناوری چینی بایت دنس، نتواند برنامه ویدیوی کوتاه محبوب را طی ۹ ماه تا یک سال آینده واگذار کند، استفاده از این شبکه اجتماعی را در آمریکا ممنوع می‌کند.

این لایحه  به دلیل نگرانی گسترده قانونگذاران آمریکایی مبنی بر اینکه چین می‌تواند به داده‌های آمریکایی‌ها دسترسی پیدا کند یا با این برنامه از آنها نظارت کند، توسط مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد و جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا گفته است که روز چهارشنبه آن را امضا خواهد کرد.

سناتور مارکو روبیو، نماینده ارشد حزب جمهوری خواه گفت: سال‌ها به حزب کمونیست چین اجازه داده‌ایم یکی از محبوب‌ترین برنامه‌ها را در آمریکا کنترل کند که به طرز خطرناکی کوته بینانه بود. یک قانون جدید مالک چینی خود را ملزم می‌کند که این برنامه را بفروشد که اقدام خوبی برای آمریکا است.

نبرد چهار ساله بر سر تیک‌تاک که ۱۷۰ میلیون نفر در آمریکا از آن استفاده می‌کنند، تنها یک جبهه در جنگ بر سر اینترنت و فناوری بین واشنگتن و پکن است. هفته گذشته، اپل اعلام کرد که پکن به دلیل نگرانی‌های امنیت ملی چین به آن دستور داده است تا واتس اپ و موضوعات پلتفرم‌های متا را از اپ استور خود در چین حذف کند.

تیک‌تاک قرار است به دلیل اصلاحیه اول این لایحه را به چالش بکشد و انتظار می‌رود کاربران تیک‌تاک نیز دوباره اقدامات قانونی لازم را انجام دهند. یک قاضی آمریکایی در مونتانا در ماه نوامبر ممنوعیت ایالتی تیک‌تاک را با استناد به دلایل آزادی بیان مسدود کرد.

اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا گفت ممنوعیت یا الزام واگذاری تیک‌تاک یک سابقه جهانی نگران‌کننده برای کنترل بیش از حد دولت بر پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی ایجاد می‌کند.

تیک‌تاک که می‌گوید داده‌های کاربران آمریکا را با دولت چین به اشتراک نمی‌گذارد فوراً درباره این موضوع اظهارنظر نکرد، اما به کارمندان گفته است که به سرعت به دادگاه می‌رود تا این قانون را مسدود کند.

در سال ۲۰۲۰ میلادی تلاش دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا برای مسدودسازی تیک تاک و پیامرسان وی چت در این کشور با ممانعت دادگاه‌ها روبرو شد. با این حال، کارشناسان می‌گویند، اگر بایت دنس نتواند این برنامه را واگذار کند قانون جدید به دولت بایدن پایه قانونی قوی تری برای ممنوعیت تیک‌تاک می‌دهد

این لایحه همچنین ابزار‌های جدیدی را در اختیار کاخ سفید قرار می‌دهد تا فروش سایر اپلیکیشن‌های خارجی‌ها را که به نظر آنها تهدیدی امنیتی هستند، ممنوع یا اجبار کند.

سناتور دموکرات ران وایدن گفت که نگران است این لایحه اختیارات گسترده این قانون توسط دولت آینده برای نقض حقوق متمم اول آمریکایی‌ها مورد سوء استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیات تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی به قرارداد کار معین در سال ۱۴۰۳
  • ضرورت تبدیل هر خانه روستایی به یک کارگاه تولیدی
  • لرستان صدر جدول؛ تعداد مجوزهای تبدیل شده از ۴۲۷ هزار گذشت
  • ضرورت اصلاح قانون معادن به نفع محیط زیست
  • ممنوعیت تیک‌‌تاک در آمریکا تبدیل به قانون شد
  • تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی به قرارداد کار معین در سال ۱۴۰۳
  • اجرای ۱۰۰ درصدی مصوبات سفر رئیس‌جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام
  • ساماندهی وضعیت خانواده های شهدای اتباع خراسان رضوی
  • اجرای برنامه های متنوع فرهنگی بنیاد شهید در ایلام قابل تقدیر است
  • پیگیری تبدیل وضعیت نیرو‌های ایثارگر در شرکت آبفای استان یزد