Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-28@09:05:13 GMT

بازار ارز دیجیتال امروز ۲۲ شهریور ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۹۹۵۷۶

بازار ارز دیجیتال امروز ۲۲ شهریور ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

بیت کوین روند نزولی خود را آغاز کرده و این موضوع توسط تحلیل‌های هفته گذشته نیز بیان شد، همچنان انتظار افت قیمتی را از این رمز ارز داریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «ایمان کرمی» تحلیلگر بازارهای مالی، بازار ارزهای دیجیتال امروز _ دوشنبه ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۰_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

· بیت کوین ۴۴ هزار و ۵۰۲ دلار

· اتریوم سه هزار و ۲۱۴ دلار

· کاردانو دو دلار و ۳۷ سنت

· بایننس کوین ۳۹۶ دلار

· دوج کوین ۲۳ سنت

· ریپل یک دلار و پنج سنت

· پولکادات ۳۲ دلار و ۱۵ سنت

· یونی سواپ ۲۲ دلار و هفت سنت

· سولنا ۱۵۵ دلار و ۱۵ سنت

· ترا ۳۶ دلار و ۱۳ سنت

· مواردی مانند تتر، یو اس دی کوین و بایننس یو اس دی استیبل کوین هستند، استیبل کوین‌ها بر پایه یک دارایی منتشر می‌شوند، در این موارد بر پایه دلار آمریکا منتشر شده‌اند و قیمت آنها در محدوده یک دلار است و تغییرات آنها بسیار محدود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

(منبع: ارز دیجیتال)

بیت کوین ۲۲ شهریور

پیش بینی: بیت کوین روند نزولی خود را آغاز کرده و این موضوع توسط تحلیل‌های هفته گذشته نیز بیان شد، همچنان انتظار افت قیمتی را از این رمز ارز داریم.

اخبار مهم بازار کریپتوکارنسی کاهش چشمگیر معاملات توکن‌های غیر مثلی همزمان با افول بازار ارزهای دیجیتال

پس از افزایش قابل توجه فروش توکن‌های غیر مثلی (NFT) در ماه آگوست، وضعیت بازار NFTها در ماه سپتامبر بسیار ضعیف بوده است. داده‌های می‌دهد که فروش توکن‌های غیر مثلی در روز ۱۶ آگوست به اوج ۱۹۳ هزار و ۶۹۳ توکن رسیده، در حالی که این آمار برای روز ۱۰ سپتامبر ۸۶ درصد کاهش یافته و تنها ۲۷ هزار و ۵۳ توکن به فروخته شده است. همچنین داده‌ها نشان می‌دهد که همزمان با نزولی شدن بازار ارزهای دیجیتال، حجم معاملات توکن‌های غیر مثلی هم در چهار روز گذشته به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.

چین به دنبال سرکوب شدیدتر فعالیت‌های پولشویی مرتبط با ارز دیجیتال است

بانک خلق چین پیش‌تر در گزارش ثبات مالی ۲۰۲۱ خود گفته بود که مبارزه با ارزهای مجازی تکمیل شده و به پایان رسیده است. چند روز پس از این گزارش، ژو شیائو چوان، رئیس سابق بانک مرکزی چین با اشاره به ابزارهای نظارتی موجود عنوان کرد که روش‌های سنتی دیگر برای مقابله با پولشویی کافی نیستند و استفاده از فناوری‌های نوظهور دیجیتال در این زمینه را حیاتی دانست. کالین وو، روزنامه‌نگار چینی حوزه ارز دیجیتال می‌گوید این گفته‌ها به معنای سرکوب بیشتر فعالیت‌های پولشویی مرتبط با ارزهای دیجیتال است.

گفتنی است که چین در ماه ژوئن نیز بیش از هزار و ۱۰۰ نفر را در رابطه با پولشویی به کمک ارزهای دیجیتال دستگیر کرده بود و طبق داده‌های چینالیسیس، عمده معاملات دارک نت در چین از طریق ارزهای دیجیتال صورت می‌پذیرد.

اولنچ اوج قیمتی جدیدی را در معاملات ثبت کرد

بهای اولنچ در معاملات امروز تا ۶۵ دلار نیز صعود کرد که منجر به ثبت رکورد تاریخی جدیدی برای این ارز دیجیتال شد. البته قیمت اولنچ تا لحظه تنظیم این خبر مقداری عقب نشینی داشته و به ۶۰.۹۴ دلار رسیده که رشد ۱۵.۸ درصدی این ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته را نشان می‌دهد. این ارز دیجیتال در یک هفته اخیر بیش از ۲۶ درصد و در یک ماه گذشته بیش از ۲۴۹ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است.

گفتنی است که پس از رونمایی بنیاد اولنچ از برنامه تشویقی دیفای خود در روز ۱۸ آگوست، رشد قیمت این ارز دیجیتال آغاز شد. این نهاد اعلام کرده بود که به پروتکل‌هایی که از اتریوم به اولنچ وان منتقل شوند، ۱۸۰ میلیون دلار اختصاص داده است.

نهنگ‌ها در ۲۴ ساعت گذشته بیش از یک میلیارد دلار اتریوم جابجا کردند

داده‌های ویل آلرت (Whale Alert) نشان می‌دهد که نهنگ‌ها و صرافی‌های ارز دیجیتال در شبانه روز گذشته مقدار قابل توجهی اتریوم را همزمان با افزایش قیمت این ارز دیجیتال جابجا کرده‌اند. مطابق این گزارش، در ۲۴ ساعت گذشته ۳۱۷ هزار و ۸۵۸ اتر بین کیف پول‌های ناشناس و از صرافی‌ها به کیف پول‌هایی که مالک مشخصی ندارد، منتقل شده است. در این میان، بزرگترین مبادله بین دو کیف پول ناشناس انجام شده و در آن ۱۶۸ هزار و ۲۲۰ اتریوم به ارزش ۵۶۲ میلیون و ۲۰۴ هزار و ۳۳۷ دلار انتقال یافته است. گفتنی است که ارزش کل این جابجایی‌ها معادل یک میلیارد و ۵۹ میلیون و ۸۴۹ هزار و ۵۸۸ دلار گزارش شده است.

هاسکینسون: بیش از ۷۰ هزار توکن غیر مثلی در کاردانو عرضه شده است

در شرایطی که کاردانو در آستانه اجرایی شدن هارد فورک آلونزو قرار دارد، چارلز هاسکینسون، خالق این پروژه، اعلام کرد تاکنون بیش از ۷۰ هزار توکن غیر مثلی در بستر کاردانو عرضه شده است. هاسکینسون در حالی این مسئله را عنوان کرد که وب‌سایت ویس کریپتو، با انتشار پیامی در توئیتر مدعی شده بود که هارد فورک آلونزو «احتمالاً» از توکن‌های غیر مثلی در بستر کاردانو پشتیبانی می‌کند. درج کلمه «احتمالاً» در این توییت خشم هاسکینسون را به همراه داشت، البته ویس کریپتو با انتشار یک پیام دیگر عذرخواهی خود را اعلام کرد.

بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی خواهان توسعه سریع‌تر CBDC ها شد

بنویت کوئره، رئیس بخش نوآوری بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی (BIS) از بانک‌های مرکزی خواست تا هر چه سریع‌تر از ارزهای دیجیتال ملی برای رقابت با ارزهای دیجیتال خصوصی استفاده کنند. کوئره با اشاره به مزیت‌های ارز دیجیتال ملی معتقد است که زمانی برای شروع به کار بانک‌های مرکزی در این زمینه باقی نمانده و باید طراحی CBDCها را تسریع کرد. او می‌گوید راه‌اندازی ارزهای دیجیتال ملی سال‌ها طول می‌کشد، اما استیبل کوین‌ها و ارزهای دیجیتال در حال حاضر وجود دارند و به همین دلیل، باید هر چه فوری‌تر در این زمینه اقدام کرد.

مونو کروم در سری A تأمین سرمایه خود ۱.۸ میلیون دلار جمع‌آوری کرد

شرکت مدیر دارایی دیجیتال مونو کروم (Monochrome)، در سری اول تأمین سرمایه خود توانست ۱.۸ میلیون دلار جمع‌آوری کند. در این دور از تأمین سرمایه مونو کروم، کارآفرینان مطرح حوزه ارز دیجیتال نظیر چارلی لی، خالق لایت کوین و وی ژو، مدیر ارشد مالی سابق بایننس، بیشترین سهم را از آن خود کردند. همچنین بنیان‌گذار بلو شیفت و مدیر استراتژی بلاک استریم نیز در این تأمین مالی مشارکت کردند. گفتنی است که ارزش مونو کروم پس از این دور تأمین مالی به حدود ۱۵ میلیون دلار رسیده است.

شرکت دوچرخه‌های برقی در کرواسی ارز دیجیتال می‌پذیرد

شرکت دوچرخه‌های برقی گریپ در کرواسی پذیرش ارزهای دیجیتال را برای فروش محصولات خود شروع کرده است. گریپ این خدمات جدید را با همکاری شرکت پرداخت پی‌چک ارائه می‌دهد. گریپ برای فروش دوچرخه‌های برقی خود ۹ ارز دیجیتال از جمله بیت کوین، اتریوم و تتر را می‌پذیرد. گفتنی است گزینه خرید با ارزهای دیجیتال در وب‌سایت این شرکت در دسترس مشتریان قرار دارد.

نقشه بازار رمز ارزها

کد خبر 521799

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ارز دیجیتال مزرعه استخراج ارز دیجیتال قیمت ارز دیجیتال رمز ارز دیجیتال دستگاه های استخراج ارز دیجیتال ارز دیجیتال در ایران دستگاه استخراج ارز دیجیتال ارز دیجیتال چیست خرید ارز دیجیتال خرید و فروش ارز دیجیتال انواع ارز دیجیتال شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بازار ارزهای دیجیتال ارز دیجیتال میلیون دلار بازار ارز بیت کوین داده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۹۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط بیت‌کوین

بیت‌کوین سقوط کرد و طی ۲۴ ساعت گذشته ۱.۰۲ درصد از دست داد.

به گزارش ایسنا، قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۱.۰۲ درصد نزول کرد و قیمت کنونی این توکن محبوب ۴.۲۰ درصد بیشتر از هفته قبل است.

دومین توکن محبوب، اتریوم، نسبت به دیروز ۲.۵۱ درصد کاهش یافته و نسبت به هفته گذشته ۰.۱۹ درصد افزایش ثبت کرده است.

به گزارش کریپتوکارنسی، اکنون ارزش بازار بیت‌کوین و اتریوم به ترتیب ۱.۳ تریلیون دلار و ۴۲۱.۲۷ میلیارد دلار است.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۶۲ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل  ۱.۲۱ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۵۲.۲۶ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۱۲ درصد افزایش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۹.۱۷میلیارد دلار است که ۱۱.۷۲ درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۱۲.۵ میلیارد دلار است که  ۱۰.۴۹ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال  بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۱۰۶.۸۳میلیارد دلار است که ۸۹.۶۴ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۰۹:۱۶ دقیقه به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۶۹ هزار و  ۷۱۸.۳۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۰۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۶۲ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۳۵۲۶.۴۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۲۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۳۹ درصد افزایش

۳- تتر

قیمت: ۰.۹۹۹۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۲ درصد کاهش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۵۸۵.۵۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۹۶ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۷.۳۴ درصد افزایش

۵-  سولانا

قیمت: ۱۸۴.۰۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۹۸ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۳۴ درصد کاهش

۶-  ریپل

قیمت: ۶۱۱۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۹۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۱.۳۱ درصد افزایش

۷- یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

۸- دوج کوین

قیمت: ۰.۱۹۶۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۵.۰۷ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳۱.۲۲ درصد افزایش

۹-  کاردانو

قیمت: ۰.۶۴۳۱دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۶۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۲.۲۶ درصد افزایش

۱۰ – آوالانچ

قیمت: ۵۴.۱۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته:  ۳.۱۹ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۶۶ درصد کاهش

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سقوط بیت‌کوین
  • قیمت ارز دلار سکه طلا یورو در بازار امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳
  • ایلان ماسک، FREN، Doge، میم کوین ها، و داستان همیشگی
  • بازار رمزارز‌ها / صعود دوباره بیت‌کوین به ۷۰ هزار دلار
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳
  • صعود دوباره بیت‌کوین به ۷۰ هزار دلار
  • امکان بهره‌گیری از وام‌های بلمبارد برای ترید در بازارهای فیوچرز
  • آخرین وضعیت بازار خودرو امروز دوشنبه ۶ فروردین / کوئیک ۷۰ میلیون گران شد
  • قیمت طلا، سکه و دلار در بازار امروز دوشنبه ۶ فروردین ۱۴۰۳