Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-23@12:27:15 GMT

وزارت دفاع آمریکا در پی ساخت فضاپیماهایی هسته‌ای

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۹۹۷۵۶

وزارت دفاع آمریکا در پی ساخت فضاپیماهایی هسته‌ای

وزارت دفاع آمریکا با انتشار یک آگهی خواهان توسعه سیستم پیش رانش هسته ای برای فضاپیماهای کوچک است.

به گزارش مشرق به نقل از انگجت، طبق گزارشی جدید وزارت دفاع آمریکا به تازگی آگهی برای یک سیستم پیش رانش هسته‌ای توسعه یافته در بخش خصوصی منتشر کرده که قادر به حرکت دادن فضاپیماهای کوچک و متوسط باشد.

این وزارتخانه می‌خواهد ماموریت‌هایی فراتر از مدار زمین انجام دهد و فضاپیماهای خورشیدی و برقی فعلی برای چنین ماموریت‌هایی مناسب نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیستم پیش رانش هسته‌ای دلتا وی بسیار بالایی ارائه می‌دهد و حجم آن روی زمین کمتر از ۲ هزار کیلوگرم (۴۴۰۹ پوند روی زمین) خواهد بود. دلتا وی معیاری برای اندازه‌گیری ضربه‌ای است که برای انجام مانورهایی مانند پرتاب، فرود بر روی یک سیاره، قمر یا مانور مداری موردنیاز است.

چنین سیستمی علاوه بر فراهم کردن برق، هنگامیکه فضاپیما در سایه قرار می‌گیرد، گرمای آن را تأمین می‌کند و از سوی دیگر میزان تشعشعات فضایی به بخش‌های دیگر ابزار را کاهش می‌دهد. این وزارتخانه تا ۲۳ سپتامبر تقاضاها را دریافت می‌کند و احتمالاً ۶۰ تا ۹۰ روز پس از آن قراردادی با شرکت منتخب بسته می‌شود.

این در حالی است که ناسا و سازمان‌های دیگر هم اکنون در حال توسعه یا پشتیبانی از فضاپیماهای هسته‌ای هستند. اما مدت زیادی طول می‌کشد تا طرح‌های آنها آماده شود. وزارت دفاع آمریکا امیدوار است طی ۳تا۵ سال آینده نمونه اولیه چنین سیستمی را بسازد.

هرچند در آگهی منتشر شده هیچ سرنخی درباره مشخصات فضاپیمای در حال تولید وجود ندارد، اما اشاره به فضاپیماهای کوچک‌تر نشان می‌دهد احتمالاً سیستم هسته‌ای مورد نظر مربوط به کاوشگر یا ماهواره باشد.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان فضا فضاپیما آمریکا فناوری وزارت دفاع آمریکا هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۹۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی وزارت خارجه: موضوع استفاده از سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترین هسته‌ای و دفاعی کشور ندارد

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: هماهنگی میان دستگاه دیپلماسی و ستاد کل نیروهای مسلح نتیجه بسیار درخشانی را برای دولت ایران در سطح جهانی به ثبت رساند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه صبح امروز (دوشنبه) در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران در خصوص هماهنگی دیپلماسی و میدان در عملیات وعده صادق، اظهارداشت: متعاقب اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی علیه مقر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق که طبیعتا رخدادی غیرقانونی، نقض فاحش مقرارت بین المللی، کنوانسیون‌های وین و البته نقض تمامیت ارضی یک کشور عضو سازمان ملل بود، مورد محکومیت ایران قرار گرفت.

وی گفت: ایران در حوزه دیپلماتیک و در قالب دو و چندجانبه مورد پیگیری قرار داد و دستگاه دیپلماسی به صورت حرفه‌ای پیگیری‌های لازم را انجام داد و اینکه کمتر از ۲۴ ساعت این موضوع در شورای امنیت سازمان ملل به بحث گذاشته شد نتیجه اقدامات دیپلماتیک ایران بود. ایران نیز نشان داد که به سازوکارهای بین‌المللی احترام می‌گذارد اما به رغم اقدامات حرفه‌ای ایران، آمریکا، انگلیس و فرانسه با مداخله در وظیفه قانونی شورای امنیت مانع تصویب قطعنامه در محکومیت رژیم صهیونیستی شدند و این حداقل اقدام شورای امنیت می‌توانست باشد.

کنعانی افزود: ایران مصمم بود نقض فاحش کنوانسیون‌های وین را تبیین کند و دستگاه دیپلماسی در دیپلماسی فشرده و سنگین در تماس های متعدد و دو سفر وزیر امور خارجه و البته مکاتبات صورت گرفته با مجامع بین‌المللی و اقدامات زیادی که از سوی سفارتخانه‌های ایران صورت گرفته، نشان از تلاش دستگاه دیپلماسی برای تبیین اقدام ناقض قوانین بین‌المللی رژیم صهیونسیتی دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: هماهنگی میان دستگاه دیپلماسی و ستاد کل نیروهای مسلح نتیجه بسیار درخشانی را برای دولت ایران در سطح جهانی به ثبت رساند. ایران به عنوان عضوی پایبند به منشور ملل اثبات کرد که می‌خواهد متجاوز به تمامیت ارضی خود را در سازوکارهای بین‌المللی تنبیه کند اما متاسفانه با دخالت آمریکا و چند کشور دیگر شورای امنیت از انجام وظیفه خود بازماند.

وی گفت: در نهایت جمهوری اسلامی ایران در اقدامی مشروع و قانونی، دو مقر نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد تا متجاوز مورد تنبیه قرار گیرد.

کنعانی بیان کرد: عامل بی ثباتی در منطقه وجود رژیم صهیونیستی و جنایات ضدبشری این رژیم است. حمایت از مساله فلسطین یک وظیفه حقوقی برای همه دولت ها و کشورها است.

پاداش آمریکا به رژیم جنایت‌کار اسرائیل

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: دولت آمریکا از ابتدای بحران جاری در غزه بخشی از این بحران بوده و هست و اگر حمایت های نامحدود آمریکا نبود اساسا رژیم صهیونسیتی امکان حمله علیه مردم فلسطین را حتی برای یک روز هم نداشت. کمک‌های مالی هنگفت آمریکا به رژیم صهیونیستی چیزی جز پاداش به این رژیم جنایتکار نیست. 

وی افزود: آیا ملت آمریکا می‌پذیرد که دولت آمریکا اعتبار خود را اینگونه به رژیم بازنده و جنایتکار صهیونیستی گره بزند؟ اما اتفاقی که اخیرا رخداد ارزش چندانی نداشت و حتی رژیم صهیونسیتی هم بر روی آن کار تبلیغاتی انجام نداد چرا که ارزش این را نداشت. ریزپرنده‌هایی بودند که در صدد عملیات ایذایی برآمدند که مورد هدف سامانه دفاعی ایران قرار گرفت و دشمن نتوانست از این اقدام منفعتی کسب کند.

کنعانی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران اثبات کرده که در تأمین امنیت ملی ملاحظه هیچ طرفی را نخواهد کرد و ایران در راستای تداوم اقدامات خود، کماکان در قالب قوانین و مقررات بین المللی از امنیت ملی دفاع خواهد کرد.

گفت‌وگوهای رفع تحریم در حاشیه نشست شورای امنیت سازمان ملل

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: اساسا ایران برای تامین حقوق ملت به ویژه در موضوع رفع تحریم‌های ظالمانه آمریکا از همه توان دیپلماتیک خود استفاده کرده و هیچ‌گاه از این روش‌ها کناره‌گیری نکرده است. کسی که زیر میز دیپلماسی زد آمریکا بود و نه ایران و شرکای اروپایی آمریکا هم نتوانستند به تعهدات خود عمل و خلا نبود آمریکا را جبران کنند. ما در مسیر احقاق حقوق ملت در قالب توافق برجام از تمام توان دیپلماتیک خود استفاده کرده و خواهیم کرد و در نشست‌های بین‌المللی نیز همچنان موضوع مذاکرات رفع تحریم‌ها مطرح می‌شود.

وی ادامه داد: این موضوع توسط دیگر طرف‌ها نیز مطرح می‌شود و جمهوری اسلامی ایران نیز مواضع خود را بیان می‌کند و در حاشیه نشست شورای امنیت سازمان ملل نیز این مساله در گفت‌وگوهایی که داشتیم مطرح شده است.

کنعانی بیان کرد: امنیت در قفقاز جنوبی از اولویت‌های مهم دستگاه دیپلماسی و دیگر نهادهای ذی ربط ایران است و این موضوع بر امنیت منطقه اثرگذار است. حضور نظامی خارجی کمکی به صلح، ثبات و امنیت و تامین منافع کشورهای منطقه نمی‌کند. رویکردی که منجر به تقویت نظامی گری در منطقه قفقاز شود منجر به پیچیده شدن و آسیب زدن به امنیت آن منطقه می‌شود و ایران با آن مخالف است.

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: اگر اقداماتی به منظور تحریم بیشتر ایران انجام گیرد به عنوان پاداشی برای رژیم تجاوزگر صهیونیستی به حساب می آید و اقدامی غیرقانونی علیه دولتی است که در چارچوب اقدامی قانونی برای بازدارندگی رژیمی متجاوز عمل کرده است. 

وی ادامه داد: جای تاسف است که اتحادیه اروپا علیه رژیم صهیونیستی که هفت ماه است تجاوزکارانه علیه مردم غزه حمله می‌کند و کشتار و نسل کشی به راه انداخته است، هیچ صحبتی نکردند ولی بحث تحریم‌ علیه ایران را مطرح می‌کنند که اگر چنین کنند به عنوان اقدامی شرم آور در تاریخ به ثبت می رسانند.  

کنعانی افزود: خوشبختانه مجموعه تلاش‌های انجام شده از سوی جمهوری اسلامی ایران ما شاهد نتیجه بخش بودن تلاش‌ها بودیم و از امروز شاهد پرواز حجاج از ایران به عربستان بودیم. اساسا موضوع زیارت عمره مفرده شهروندان ایرانی جزو اولین توافقات اولیه میان ایران و عربستان بود، اما در حوزه تکنیکی و اجرایی طرفین دچار برخی نارسایی‌ها شدند که با مذاکرات صورت گرفته موانع برطرف شد.

سرکنسولگری ایران در پاریس به فعالیت خود ادامه می‌دهد

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: اخیرا اقدام فردی در ورود به بخش کنسولی ایران در پاریس را داشتیم که آن فرد اقدامی نگران کننده انجام داد که گویا این فرد دچار اختلالات روانی بوده و لوازم همراه وی نیز لوازم انفجاری نبوده و با مداخله خود اعضای سفارت و همکاران ما در کنسولگری ایران، این فرد محل را ترک کرد. 

وی گفت: انتظار این بود که نهاد قضایی فرانسوی باتوجه به سابقه‌ای که این فرد داشته نسبت به ایجاد فضای امن به منظور انجام وظایف دیپلماتیک کنسولگری ایران انجام دهد. بلافاصله پس از این حادثه نیز کنسولگری ایران در پاریس به فعالیت خود ادامه داده است.

هدف‌گذاری ایران و پاکستان برای مناسبات تجاری ۱۰ میلیارد دلاری

کنعانی ادامه داد: سفر بسیار مهمی را آقای رئیس جمهور به پاکستان و در ادامه به سریلانکا آغاز کردند که در چارچوب دعوتی رسمی انجام شده از سوی روسای جمهوری دو کشور بوده است و البته در راستای فعالیت‌های ایران در چهارچوب سیاست همسایگی و گسترش مناسبات و همکارهای با کشورهای دوست و همسو در سطح منطقه‌ای به حساب می‌آید.

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: هر دو کشور جایگاه بالایی در سیاست خارجی ایران دارند، پاکستان از کشورهای مهم و اثرگذار در همسایگی ایران است که اشتراکات تاریخی، دینی، مذهبی و فرهنگی با ایران دارد و انتظار این است که روابط اقتصادی دو طرف همپای روابط سیاسی توسعه پیدا کند. علاوه بر تعمیق پیوندهای سیاسی میان دو طرف امیدواریم تحرکی جدی در حوزه تجاری از جمله در زمینه‌های انرژی، نفت و گاز، حمل و نقل و گسترش بازارهای مرزی دو کشور صورت گیرد.

وی ادامه داد: باتوجه به اهمیت توسعه تجاری برای دولت سیزدهم هدفگذاری ارتقای مناسبات تجاری میان ایران و پاکستان به سقف ۱۰ میلیارد دلار یکی از اولویت‌هایی است که محل توجه دو کشور است. 

کنعانی بیان کرد: اولویت دیگر تحکیم و تقویت امنیت مرزهای دو کشور است که مورد توجه دو طرف در تبادل نظرات خواهد بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: سفر به سریلانکا هم مهم است و آقای رئیس جمهور به دعوت رسمی همتای سریلانکایی خود عازم این کشور خواهد شد. روند همکاری های سیاسی میان دو طرف وجود دارد. همچنین زمینه همکاری‌های تجاری خوبی میان دو طرف وجود دارد. علاوه‌بر افتتاح پروژه انتقال آب که توسط نیروهای فنی مهندسی ایران انجام شده مذاکرات هیات‌های عالی رتبه دو کشور را خواهیم داشت. در هر دو سفر اسناد و توافقاتی آماده امضا شده است.

ارتباط مستمر با سفیر سوئیس برای تبادل پیام با آمریکا

وی گفت: مهمترین کانال دیپلماتیک کشور سوئیس به عنوان حافظ منافع بود. آمریکا از طرق دیگر هم پیام‌هایی را ارسال کرد که از همان کانال‌ها پاسخ داده شد.

کنعانی تصریح کرد: مقامات ذی‌ربط احضار سفیر سوئیس به سپاه را تکذیب کردند. سوئیس مهمترین کانال تبادل پیام دیپلماتیک بوده است. ارتباط مستمری بین دستگاه دیپلماسی با سفیر سوئیس در تهران برای تبادل پیام‌های به آمریکا وجود داشته است. دولت آمریکا در دو سه هفته اخیر با توجه به پیچیدگی تحولات و عزم ایران برای پاسخ قطعی، پیام‌های متعددی را در کانال‌های دیپلماتیک ارسال کرده و پاسخ لازم داده شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: اردن به عنوان یکی از کشورهای اسلامی و عربی مهم در مجاورت سرزمین‌های اشغالی و کرانه باختری است که در مساله فلسطین مقش داشته و البته مواضع مشترکی که با ایران در خصوص ضرورت توقف حملات نظامی رژیم صهیونیستی دارد. ازابتدای بحران با اردن گفت‌وگوهای خوبی را در قالب تلفنی و دیدارهای حضوری در حاشیه نشست های ژنو و نیویورک داشتیم.

کنعانی بیان داشت: سازمان همکاری اسلامی و دیگر کشورهای اسلامی وظیفه دارند برای توقف جنگ غزه از همه امکانات خود استفاده کنند و اگر چنین می‌کردند اساسا رژیم صهیونسیتی قادر به تداوم جنگ نبود. برای ما رایزنی با کشورهای اسلامی در جهت تنبیه متجاوز و بازدارندگی این رژیم متجاوز اولویت‌ دارد.

رژیم صهیونیستی تهدیدی برای تمام منطقه است

وی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی مایل است با دامن زدن به فضای ناامنی میان کشورهای اسلامی و منطقه برای خود فضایی جهت تنفس و ادامه حیات ایجاد کند. رژیم صهیونیستی تهدیدی برای تمام منطقه است. ما موضوعات اختلافی خود را با کشورهای اسلامی و منطقه در چارچوب روابط دو جانبه حل و فصل می‌کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: دکترین هسته‌ای ایران شفاف روشن است و استفاده صلح آمیز هسته‌ای را حق مسلم خود می‌دانیم. ما فعالیت‌های هسته‌ای خود را در قالب همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دنبال می‌کنیم و موضوع استفاده از سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترین هسته‌ای و دفاعی کشور ندارد.

کنعانی ادامه داد: مواضع کشورها در ارتباط با اقدام مشروع ایران گسترده بود، بسیاری از کشورها در چه در مواضع رسمی و چه در گفت‌وگوهای دوجانبه موضع تاییدی خود را اعلام کردند و اغلب کشورهایی که ما را به خویشتنداری دعوت کردند کسانی هستند که بجای دعوت به خویشتنداری رژیم صهیونیستی از این رژیم متجاوز حمایت کردند و این رویکرد دوگانه عادلانه و مبتنی بر قوانین بین‌المللی نیست.

وی گفت: ایران با انجام اقدام خود به هدفی که لازم بود دست پیدا کند رسیده است، آنچه شاهد بودیم رژیم صهیونیستی تمامیت خواه است و هیچی حقی برای ملت فلسطین قائل نیست و جز به کوچاندن اجباری مردم فلسطین و نسل کشی آنها فکر نمی‌کند و پایان دادن به اشغالگری تنها راهکار حل مساله فلسطین است.

سیاست تحریم‌ شکسته خورده است

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: ایران به اقدام غیرقانونی رژیم صهیونیستی علیه مقر دیپلماتیک خود در دمشق پاسخی مشروع و قانونی داد و اعلام کرد که از نطر ما عملیات خاتمه یافته است، اما اگر رژیم صهیونیستی اقدام دیگری کند پاسخ سخت‌تری خواهیم داد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سیاست تحریم‌ شکسته خورده است، برای ما اذیت و آزارهایی دارد اما برای تحریم کننده هم هیچ منفعتی نخواهد داشت و نتایج این اقدامات را دیده‌اند. آن‌ها که از تحریم‌های فلج کننده صحبت می‌کردند امروز از پیشرفت های ایران در حوزه‌های فناورانه حیرت کرده‌اند و باید از تجارب گذشته درس بگیرند.

دیگر خبرها

  • وزارت نفت اراضی مستعد ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد
  • وزارت نفت اراضی ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد
  • سخنگوی وزارت خارجه: موضوع استفاده از سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترین هسته‌ای و دفاعی کشور ندارد
  • لاوروف: غرب در آستانه یک درگیری هسته‌ای است
  • ساخت ۸۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور کلید خورد
  • اراضی ساخت مسکن در ۹ استان کشور توسط وزارت نفت اعلام شد
  • روسیه در جنگ اوکراین پیروز خواهد شد
  • عملیات اجرایی ساخت مسکن کارکنان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • کلنگ زنی 327 واحد مسکونی کارکنان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی
  • تایوان چگونه کمک آمریکا را علیه چین به کار می‌گیرد؟