Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها- با پیگیری نهادهای نظارتی و قوه قضاییه در استان البرز از تغییر کاربری ۱۰۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این استان جلوگیری شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  کرج  با پیگیری‌های رئیس دستگاه قضایی و نهادهای نظارتی استان البرز از تغییر کاربری 1000 هکتار از زمین‌های کشاورزی این استان جلوگیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای رئیس دستگاه قضایی امروز در جلسه مسئولان عالی قضایی با تایید این خبر اظهار داشت: بسیاری از پرونده‌هایی که آسیب‌های جدی برای کشور داشته اند، مربوط به تغییر کاربری زمین‌ها با دور زدن قانون و اعمال نفوذ است.

رصد تغییر کاربری اراضی و جنگل زدایی با فناوری های هوش مصنوعیدرختان و فضای سبز شهری شیراز در سایه کم توجهی و تغییر کاربری‌ها نابود می‌شوندتخریب ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی "توسکستان"/جلوی تغییر کاربری 3500 متر زمین کشاورزی در گرگان گرفته شد‌

وی افزود: در یک مورد که در البرز جریان داشت و بصورت ویژه دستور پیگیری قضایی برای آن صادر شد، تبدیل هزار هکتار زمین مزروعی به زمین های مسکونی و تجاری بود.

 پیگیرهای خبرنگار تسنیم در استان البرز حاکی از این است که زمین مورد اشاره رئیس قوه قضاییه مربوط به حوزه استحفاظی شهرستان نظرآباد در استان البرز و متعلق یک شرکت بزرگ کشت و صنعت بوده که با ورود دستگاه‌های نظارتی و قضایی از تغییر کاربری آن جلوگیری شد.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان البرز تغییر کاربری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۰۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور سند برای ۲۲۶ هکتار زمین کشاورزی تنکابن

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، عبداله غلامپور اظهار کرد: به منظور ثبت مالکیت و سند دار کردن اراضی از سوی مدیریت جهاد کشاورزی تنکابن در سال گذشته هزار و ۱۵۵ فقره سند مالکیت برای ۲۲۶ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان صادر شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تنکابن ادامه داد: صدور این اسناد مالکیت بر اساس قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی فاقد سند رسمی و با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک و بررسی‌های بعمل آمده توسط این مدیریت انجام می‌شود.

وی گفت: طی این مدت هزار و ۸۶۹ مورد جوابیه استعلام نقل و انتقال از دفاتر اسناد رسمی، ۲۰۱ مورد به مساحت ۴۱ هکتار نظارت بر مجوز‌های تبصره یک ماده یک و ۱۴۸ مورد به مساحت ۴۴ هکتار نظارت تبصره ۴ ماده ۱ توسط کارشناسان اراضی این شهرستان انجام شد.

دیگر خبرها

  • رفع تداخل ۱۰۰۰ پلاک از اراضی ملی در لرستان
  • ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز قلع و قمع شد
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۱۳ هزار هکتار از اراضی دولتی در البرز
  • رشد ۵۸ درصدی مقابله با تغییر کاربری‌های غیرمجاز در البرز
  • تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار
  • شناسایی ۷ مورد تغییرکاربری غیرمجاز در فریدونکنار
  • مقابله با تغییر کاربری ۱۲۸۷۰ هکتار اراضی کشاورزی البرز
  • بازگشت ۶هزار مترمربع از اراضی لرستان به چرخۀ تولید
  • پرداخت غرامت خسارت به کشاورزان در غرب استان اصفهان + فیلم
  • صدور سند برای ۲۲۶ هکتار زمین کشاورزی تنکابن