Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-29@09:02:24 GMT

تردد کشتی تجسسی ویژه روسیه در آبراه مانش خبرساز شد

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۰۰۵۵۶

تردد کشتی تجسسی ویژه روسیه در آبراه مانش خبرساز شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های انگلیسی روز دوشنبه  از تردد یک کشتی جاسوسی روسی در آبراه مانش خبر دادند.

به گزارش روزنامه «دیلی میل» «یانتار» یک کشتی تجسسی تخصصی است که دو فروند شناور بدون سرنشین را حمل می‌کند که قادر به فرود به بستر دریا و گرفتن عکس هستند. این کشتی  قبل از ظهر دوشنبه  بین سواحل «دوون»  در جنوب غربی انگلیس  و فرانسه مشاهده شد  و به بنابر گزارش وبگاه «تردد دریایی» اینک عازم شمال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک شبکه تلویزیونی دولتی روسیه مدعی شده است که این کشتی می‌تواند کابل‌های اینترنت را قطع کرده و حسگرهای زیر آب را مختل کند. دیلی میل از تماس با وزارت دفاع انگلیس در این زمینه خبر داد. یانتار اخیراً در نزدیکی سواحل ایرلند دیده شد.

این رسانه همچنین مدعی قطع شدن کابل‌های اینترنتی زیر دریا در سال‌های گذشته از سوی این کشتی شد و  نوشت در آغاز جنگ جهانی اول، انگلیس شماری از کابل های ارتباطی زیر آب آلمان را قطع کرد. در جنگ سرد  نیز نیروی دریایی ایالات متحده غواصان خود را در اعماق دریای اوخوتسک در سواحل روسیه فرستاد تا دستگاهی را برای ضبط ارتباطات شوروی سابق نصب کنند به این امید که در مورد توانایی زیر دریایی اتمی  اتحاد جماهیر شوروی اطلاعات بیشتری کسب کنند.

بر اساس اسناد منتشر شده توسط «ادوارد اسنودن»، پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا،  آژانس‌های اطلاعاتی انگلیس و آمریکا کابل‌های فیبر نوری را رصد کردند.

دیلی میل در خاتمه نوشت، سالانه حدود دویست قطعی مربوط به کابل رخ می‌دهد و بیشتر زمانی اتفاق می افتد که لنگرهای کشتی به کابل برخورد می‌کنند. برخی کابل‌ها نیز حین سونامی ، زلزله و سایر بلایای طبیعی  از بین می‌روند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: روسیه کشتی رسانه کابل اینترنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۰۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات موشکی و پهپادی یمنی‌ها علیه کشتی‌ها وناوهای آمریکا و انگلیس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای تصویری اعلام کرد: برای اعلام حمایت از فلسطین و قدردانی از ۱۰ سال مقاومت ملت یمن در مقابل تجاوز آمریکا و انگلیس، نیروهای ما طی سه روز گذشته شش عملیات را با تعداد زیادی از موشکها و پهپادها علیه مواضع دشمن انجام دادند که به شرح زیر است:

کد خبر 6062983

دیگر خبرها

  • حمله انصارالله یمن به ۶۳ کشتی در دریای سرخ/ وتوی قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی توسط روسیه/ موضع گیری چین درباره رزمایش دریایی با ایران و روسیه/ شکایت لبنان از اسرائیل به شورای امنیت سازمان ملل
  • سفر معاون راه آهن روسیه به کابل
  • معاون اداره راه‌آهن روسیه وارد کابل شد
  • حمله جنگنده‌های آ‌مریکایی و انگلیسی به شمال غرب یمن
  • حمله مجدد آمریکا و انگلیس به خاک یمن
  • تجاوز دوباره آمریکا و انگلیس به یمن
  • تجاوز جدید آمریکا و انگلیس به یمن
  • وقوع حادثه امنیتی در آب‌های یمن
  • یمنی ها اهداف انگلیسی و آمریکایی را زدند | ۶ عملیات جدید و پی در پی در دریاس سرخ
  • حملات موشکی و پهپادی یمنی‌ها علیه کشتی‌ها وناوهای آمریکا و انگلیس