Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-18@11:13:28 GMT

برخواه: پاداش‌ المپیکی‌ها با زحمت آنان همخوانی ندارد

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۰۱۰۳۸

سرمربی تیم ملی وزنه برداری با اشاره به اینکه در این رشته همدلی وجود ندارد گفت: جوانان خوبی در اردو حاضر هستند که آینده وزنه برداری دست آنان است.

به گزارش تابناک ورزشی به نقل از رادیو ورزش؛ محمدحسین برخواه سرمربی تیم ملی وزنه برداری در گفت و گو با برنامه جهان ورزش (وزنه برداری) کاری از گروه مسابقات درباره اردوی فعلی تیم بزرگسالان گفت: هفته گذشته بچه ها را به اردو دعوت کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقدمات کار در تهران انجام و تست کرونا هم گرفته شد. روز جمعه هم به بابلسر آمدیم. از مسئولین محترم این استان هم تشکر می‌کنم. اردوی خوبی برای بازیکنان برگزار شد. اسامی ۱۳ وزنه بردار که قرار است برای مسابقات جهانی ازبکستان اعزام شوند در لیست وجود داشته و همچنین در اردو هم حضور دارند. از تعداد نفراتی که دعوت کردیم ۵ نفر حضور پیدا نکردند.

وی درباره عدم حضور کیانوش رستمی و سهراب مرادی افزود: شانس حضور آنان را فدراسیون نگرفته و من فکر می‌کنم خود آنان تمایلی برای حضور در این مسابقات نداشتند چرا که ما قبل از مسابقات اعلام کردیم نفراتی که تمایل دارند در مسابقات جهانی برای کشور وزنه بزنند از ابتدا در اردوها باشند و نظم و انضباط و قوانین را رعایت کنند. صحبت هایی که شده برای مسابقات آسیایی هم به همین شکل است و همه ملزم هستند به قوانین پایبند باشند.

برخواه از دو تن دیگری که از غایبین اردو هستند اظهار کرد: ما با کیا قدمی و علی هاشمی صحبت هایی را داشتیم. کیا قدمی پدرش در بیمارستان بستری است. خانواده علی هاشمی هم متاسفانه درگیر بیماری کرونا شدند. من به هر دو گفتم که اگر شرایط برایتان محیا است و فرد دیگری برای رسیدگی به خانواده وجود دارد، شما در اردو حضور پیدا کنید و این دو نفر نیامدند. فکر می‌کنم این خط کش و مقررات باید برای همه یکسان باشد و این نفرات هم برای مسابقات آینده بمانند. درباره علی داوودی هم که در مصاحبه ای گفته که از لحاظ ذهنی خسته است. در این سال ها مسابقات زیادی را اعزام شد. هم در مسابقات جوانان و هم در بزرگسالان شرکت کرده و یک مرحله خیلی سختی را پشت سر گذاشته است. طبیعی است که خسته شده باشد ولی من انتظار داشتم که در اردوحاضر شود و فکر می‌کنم که یک ماه استراحت بعد از المپیک کافی بود. به هر حال اصرار ما بی فایده بود و عذرخواهی کرد و گفت برای بازی های آسیایی خود را آماده می‌کند.

سرمربی تیم ملی وزنه برداری در پاسخ به این سوال که عدم حضور سهراب مرادی و کیانوش رستمی به دلیل عدم کسب سهمیه در المپیک است؟ تاکید کرد: سهیمه المپیک ورزشکاران و سیستم انتخابی که فدراسیون جهانی در نظر داشت به صورت سهمیه انفرادی بود. خودشان سهیمه را کسب کرده و امتیازات را به دست می آوردند. اگر کسی سهمیه را کسب نکرده به دلیل این است که آن امتیارات لازم را به دست نیاورده است. اگر ناراحتی ای از المپیک داشتند باید به صورت شفاف آمده و صحبت می‌کردند. هم من و هم فدراسیون آماده پاسخگویی هستیم. من فکر می‌کنم مسابقات جهانی انگیزه ای که باید در ورزشکاران ایجاد کند به اندازه کافی نیست. پاداش یک ورزشکاری که روی سکو قرار می‌گیرد نتیجه سال ها تلاش اوست و این پاداش حدود ۷۰ تا ۸۰ میلیون است و اصلا با تلاشی که پشت مدال است همخوانی ندارد. ورزشکاران خیلی راحت از آن مسابقه صرف نظر می‌کنند و به سمت مسابقاتی کشیده می‌شوند که از لحاظ اقتصادی برایشان مقرون به صرفه است. یک پاداشی از طرف ریاست جمهوری برای ورزشکاران درنظر گرفته می‌شود که این پاداش انگیزه لازم‌ را برای ورزشکاران ایجاد نمی‌کند و حتی آنان را دلسرد هم می‌کند. این مشکل مختص فدراسیون وزنه برداری نیست و همه رشته ها را دربرمی‌گیرد. فدراسیون هم باید در حد توان خود پیگیر این موضوع باشد. ولی پاداش های ریاست جمهوری بیشتر به وزارت ورزش برمی‌گردد و باید از طرف وزارت اصلاح شود.

او در پاسخ به این که بقیه رشته ها هم مثل کشتی به همین شکل است، ادامه داد: بحث زندگی این افراد است درمورد کشتی شاید این فدراسیون طوری عمل می‌کند که انگیزه ورزشکارانش را حفظ می‌کند. حدود دو سال گذشته رضا غیاثوند که مدال برنز گرفت مبلغ ۵۰ میلیون به عنوان پاداش دریافت کرد که خیلی هم اعتراض داشت ولی به جایی نرسید و از نظر من این موضوع یکی از علت های عدم حضور غایبین این رشته است. ورزشکاران باید ریسک کنند چرا که در مسابقات جهانی احتمال باخت وجود دارد. در انتهای کار از لحاظ مالی برای آنان نتیجه ای ندارد. به هر حال غرور ملی و عشق به وطن به جای خود ولی ارزشی برای کار قهرمانان کشور قائل نمی‌شوند. خواهش من این است که رفاه و همدلی در وزنه برداری نسبت به سایر رشته ها بیشتر شود. قبل از المپیک من خیلی اذیت شدم ما یک جمله مثبت از پیشکسوتان نشنیدیم. ورزشکار با وجود گرفتن مدال باز هم جملات تخریبی می‌شنید.

محمدحسین برخواه با ابراز امیدواری نسبت به کسب مدال در برخی از اوزان اردوی تیم ملی گفت: استعدادهای خیلی خوبی در کشور داریم. وظیفه ما هم فرصت دادن و حمایت از آنان است. ورزشکاران ما در ۶ وزن بالا یعنی از ۸۱ کیلوگرم تا فوق سنگین هستند. در ۴ وزن با دو شرکت کننده و در ۲ وزن با یک شرکت کننده حضور پیدا خواهیم کرد. نفرات خوبی داریم. در فوق سنگین آیت شریفی که در مسابقات جوانان آسیایی ۲۰۲۰ قهرمان شد. علیرضا یوسفی که قهرمان المپیک ۲۰۱۸ نوجوانان است. در اوزان دیگر رسول معتمدی و میرمصطفی جوادی نفرات جوانی هستند که آینده وزنه برداری کشور دست این جوانان است. ما در اوزان سبک هم نماینده ای نداریم.

وی در پایان خصوص جایگزینی علی جباری به عنوان مربی تیم خاطرنشان کرد: حمید محمدی از قهرمانان سابق وزنه برداری کشور، صاحب عنوان قهرمانی آسیا، مدرس دانشگاه و مدرس فدراسیون وزنه برداری کشور است. از توانایی بالایی برخوردار است. فردی که از نظر من حضورش می‌تواند برای تیم ملی مثمر ثمر باشد. به هر حال این جا به جایی با همفکری من و فدراسیون اتفاق افتاد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اربعین 1400 پنجشیر اعمال ماه صفر میلاد حاتمی توافق هسته ای موقت محمدحسین برخواه وزنه برداری المپیک توکیو اربعین 1400 پنجشیر اعمال ماه صفر میلاد حاتمی توافق هسته ای موقت مسابقات جهانی وزنه برداری فکر می کنم تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۱۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا تا به حال خرچنگی را در حال وزنه‌برداری دیده‌اید؟ (فیلم)



منبع:فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: پرواز عجیب خرچنگ برای شنا در اقیانوس (فیلم) خانه جدید خرچنگ درختی بعد از یک قرن شناسایی شد (فیلم) شنا کردن عجیب و بامزه خرچنگ در دریا (فیلم)

دیگر خبرها

  • دعوت از چهار وزنه بردار فارسی به اردوی تیم ملی
  • دعوت به اردوی تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان
  • همدان، میزبان مسابقات وزنه برداری دختران کشور
  • چرا پاداش جام جهانی داوران ایرانی پرداخت نشد؟
  • حججی: با حضور ورزشکاران قوی، فدراسیون هم تقویت می‌شود
  • رکورد بانوان وزنه‌بردار نشان از پیشرفت این رشته است
  • وزنه‌بردار خوزستانی به اردوی تیم‌ملی فراخوانده شد
  • آیا تا به حال خرچنگی را در حال وزنه‌برداری دیده‌اید؟ (فیلم)
  • میزبان و زمان برگزاری مسابقات وزنه‌برداری کارگری مشخص شد
  • همخوانی علیرضا بیرانوند در کنسرت لُری «تال»