Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، عفونت‌های مقاربتی (STI) و سایر موارد بهداشتی می‌توانند باعث ایجاد برجستگی‌هایی شبیه کیست در آلت تناسلی شوند. دلایل ایجاد کیست آلت تناسلی متفاوت است و هرکدام علائم متمایزی دارند. در این مقاله، ما در مورد علل، علائم، گزینه‌های درمان و عوامل خطر کیست آلت تناسلی بحث می‌کنیم.

ضایعات مرواریدی آلت تناسلی

ضایعات مرواریدی آلت تناسلی، ضایعاتی غیر سرطانی و گنبدی شکل هستند که در امتداد تاج که مرز نوک آلت تناسلی مرد است، ایجاد می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق یکی از بررسی‌ها در ۲۰۱۶ منتشر شده در مجله American Health of Men، به طور متوسط ، ۱۴-۴۸٪ از مردان به این ضایعات آلت تناسلی مبتلا می‌شوند. 

ضایعات مرواریدی آلت تناسلی علت مشخصی ندارند. آن‌ها در نتیجه عفونت یا مسائل پزشکی زمینه‌ای ایجاد نمی‌شوند. معمولاً این ضایعات به‌خودی‌خود رفع می‌شوند و نیازی به درمان ندارند.  

کیست اپیدرموئید

کیست‌های اپیدرموئید ساختار‌هایی شبیه کیسه هستند که حاوی کراتین‌اند که یک پروتئین فیبری است. کراتین در مو، پوست و ناخن وجود دارد. در یک مقاله در سال ۲۰۱۹، محققان گزارش دادند که اگرچه کیست‌های اپیدرموئید می‌توانند در هر نقطه از بدن ایجاد شوند، اما معمولاً در این قسمت‌های بدن ایجاد می‌شوند:

• صورت

• پوست سر

• گردن

• کم

• کیسه بیضه

این کیست‌ها به طور معمول جای نگرانی ندارند، اما ممکن است ملتهب شوند که می‌تواند منجر به ناراحتی یا درد در آن ناحیه شود. 

غدد تایسون

غدد تایسون غدد چربی کوچک و در دو طرف ناحیه فرنولوم هستند. فرنولوم نوار الاستیک بافت همبند است که پوست ختنه گاه را به آلت تناسلی متصل می‌کند. اگر فردی غدد تایسون او بزرگ شده باشد، ممکن است در قسمت زیر آلت تناسلی برجستگی‌های کوچک زرد یا سفید ایجاد کند.

کیست رافه متوسط

کیست‌های رافه متوسط نادر هستند و در پایین سر آلت تناسلی ایجاد می‌شوند. این کیست‌ها قبل از تولد تشکیل می‌شوند. بااین‌حال، نویسندگان گزارشی در ۲۰۱۹ نظرشان این بود که افراد در نوجوانی یا بزرگ‌سالی فقط وقتی متوجه می‌شوند کیست متوسط رافا دارند که یا کیست به‌اندازه کافی بزرگ شده باشد و باعث التهاب در بافت پوست اطراف آن شود. 

لکه‌های فوردایس

لکه‌های فوردایس برجستگی‌های کوچک، زرد یا سفیدی است که می‌تواند روی لب‌ها، قسمت داخلی گونه‌ها، آلت تناسلی یا کیسه بیضه ایجاد شود. این برجستگی‌ها در غدد چربی ایجاد می‌شوند که فولیکول‌های مو ندارند. 

طبق گزارشی در سال ۲۰۱۵، لکه‌های فوردایس ۷۰-۸۰٪ بزرگسالان را تحت تأثیر قرار می‌دهد و در مردان دوبرابر زنان رخ می‌دهد. 

لکه‌های فوردیس ممکن است در دوران بلوغ ظاهر شوند، زمانی که نوسانات سطح هورمون‌ها منجر به بزرگ شدن غدد چربی می‌شود. این لکه‌ها معمولاً نیازی به درمان ندارند زیرا در اثر عفونت یا هر مسئله سلامتی دیگری ایجاد نمی‌شوند. در موارد نادر، لکه‌های فوردایس در اندام تناسلی می‌تواند باعث ناراحتی یا درد در هنگام رابطه جنسی شود. 

سرطان آلت تناسلی مرد

سرطان آلت تناسلی مرد در ایالات متحده بسیار نادر است نتیجه سرطان آلت تناسلی مرد، تشکیل یک توده بر روی آن است که نادر است. علائم سرطان آلت تناسلی مرد شامل این موارد است:

• توده‌ای بر روی آلت تناسلی مرد که ممکن است با گذشت زمان بزرگ‌تر شود

• جراحت یا زخم باز در آلت تناسلی مرد

• بثورات زیرپوست ختنه گاه

• ضخیم شدن پوست در آلت تناسلی مرد

• برجستگی‌های قهوه‌ای و پوسته‌ای روی آلت تناسلی مرد

• خونریزی یا‌ترشحات غیرمعمول 

رفع و درمان

معمولاً کیست‌ها بدون درمان خودبه‌خود رفع می‌شوند. نکات زیر می‌تواند به شما در کنترل هرگونه درد و ناراحتی در هنگام بهبود کیست کمک کند:

• پوست را تمیز نگه دارید پوست اطراف کیست را به‌آرامی با آب گرم و صابون ضد باکتری بدون عطر پاک کنید. پوست را بلافاصله پس از شستن خشک کنید. کمپرس گرم استفاده کنید. یک حوله یا پارچه تمیز را در آب گرم خیس کنید و آن را بیرون بیاورید. پارچه را برای چند دقیقه روی کیست قرار دهید. با خنک شدن پارچه، آن را دوباره خیس کرده و تکرار کنید. استفاده از این گرما باعث تخلیه کیست می‌شود.

• از ترکاندن یا فشردن کیست خودداری کنید فشار دادن کیست می‌تواند باعث تحریک شود که ممکن است باعث بزرگ‌تر شدن آن شود و ترکاندن کیست می‌تواند منجر به عفونت شود. 

 برخی از افراد به دلایل زیبایی از پزشکان می‌خواهند کیست را خارج کنند. پزشک ممکن است کیست را تخلیه کند یا با جراحی آن را خارج کند. 

در صورت ترکیدن کیست در زیرپوست یا ایجاد عفونت، ممکن است پزشک تخلیه کیست را توصیه کند. بعد از تخلیه کیست، پزشک احتمالاً یک دوره آنتی‌بیوتیک برای درمان عفونت موجود و جلوگیری از عفونت در آینده تجویز می‌کند.

پزشک می‌تواند با ایجاد یک برش کوچک روی پوست بالای کیست، کیست را از بین ببرد. آن‌ها با استفاده از پنس و چاقوی جراحی کیست و بافت اطراف آن را از بین می‌برند.

پس از برداشتن کیست، آن‌ها با بخیه‌های جذبی زخم را می‌بندند. 

اگر فردی به STI مبتلا است باید برای ارزیابی به پزشک مراجعه کند. برخی از STI‌ می‌توانند باعث ایجاد کیست در آلت تناسلی شوند. 

عوامل خطر

اگر فردی سابقه خانوادگی این بیماری را داشته باشد، ممکن است بیشتر در معرض خطر کیست آلت تناسلی باشد. عوامل زیر می‌توانند خطر ابتلا به کیست آلت تناسلی را در فرد افزایش دهند:

• تغییرات هورمونی

• آسیب به آلت تناسلی مرد

• بهداشت فردی ضعیف

• فعالیت شدید جنسی

• ژنتیک یا سابقه خانوادگی

پربیننده ترین نکات جالب در مورد واکسن سینوفارم با تزریق آسترازنکا به سندروم گیلن‌ باره دچار می شوید! پاکسازی کبد با یک رژیم ۵روزه جهش کرونا به سمت کودکان +عکس آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۶/۲۲)

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کیست ایجاد می شوند آلت تناسلی برجستگی ها کیست ها لکه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۱۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ سال حبس برای نایب رئیس سابق فدراسیون فوتبال؛ شهره موسوی کیست و چرا بازداشت شد؟

زی‌سان: رئیس کل دادگستری استان تهران از صدور رأی پرونده موسوم به «کینگ مانی» خبر داد. متهم ردیف دوم این پرونده شهره موسوی، نائب رئیس پیشین زنان فدراسیون فوتبال بود که اکنون به ۱۰ سال حبس، رد مال و محرومیت از خدمات دولتی محکوم شده است.

به گزارش زی‌سان، رئیس کل دادگستری استان تهران درباره رای پرونده کینگ مانی گفت: «بر اساس رای صادره، سه نفر از اشخاص حقیقی و یک شخص حقوقی متهم در این پرونده به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای از طریق ایجاد رمزارز جعلی به نام «کینگ‌مانی» و توزیع آن در بین مردم، به حبس‌های طویل‌المدت محکوم شدند و شرکت «بادران گستران» به ممنوعیت از فعالیت شغلی با استفاده از هر گونه رمزارز به مدت دو سال محکوم شد». 

 موسوی که در دوران عزیزی خادم، نایب رئیس زنان در فدراسیون فوتبال بود، در طول مدت بازداشت هم کماکان از حضور خود در فدراسیون فوتبال استعفا نکرد و به صورت آنلاین در جلسات هیئت رئیسه شرکت می‌کرد، اما بعد از حضور مهدی تاج در فدراسیون فوتبال، با دستور حراست فدراسیون موسوی از سمت خود برکنار شد و سپس مریم منظمی جایگزین این مدیر پرحاشیه شد. 

شهره موسوی کیست؟

مهندس سیده شهره موسوی، زاده ۸ آذر سال ۱۳۴۵ در گیلان، «مدیر عامل شرکت بادران گستران» و نایب رئیس سوم (بخش زنان) بانوان فدراسیون فوتبال در سال ۹۹ بود که در زمان شهاب الدین عزیزی خادم داری این سمت بود. وی بعد‌ها و در زمان حضور تاج در فدراسیون فوتبال به دستور حراست فدراسیون فوتبال از سمت خود برکنار شد.

موسوی دارای تحصیلات کارشناسی در رشته مهندسی صنایع و فراورده‌های غذایی از دانشگاه شیراز می‌باشد. وی در فررودین ۱۴۰۱ در خصوص پرونده کلاهبرداری رمز ارز کینگ مانی بازداشت شد. خانم موسوی تاکنون سابقه مدیر‌عاملی شرکت بازاریابی شبکه‌ای یا شبکه بادران گستران و مدیر عاملی تیم فوتبال بادران در لیگ آزادگان را در کارنامه خود ثبت کرده است. 

ایشان سال‌ها پیش با فریدون قربانیان ازدواج کرده و دارای فرزند هستند. فریدون قربانیان مشهدی مالک شرکت بازاریابی زنجیره‌ای بادران و رمزارز کینگ مانی، همسر شهره موسوی است. «شهاب الدین عزیزی خادم» بعد از انتخابات اسفند ۹۹ و کسب عنوان ریاست فدراسیون فوتبال، «شهره موسوی» را به عنوان نائب رییس بانوان فدراسیون فوتبال انتخاب کرد. وی در آن زمان در صفحه اینستاگرامش ضمن تشکر برای کسب عنوان نائب رییسی نوشت: «ضمن سپاس و تشکر از مجمع عمومی محترم فدراسیون فوتبال به خاطر اعتماد به اینجانب، امیدوارم با حضورم در مسئولیت امور بانوان فدراسیون فوتبال، گام‌های موثری در راستای رشد و تعالی ورزش فوتبال بانوان کشور برداشته شود». 

شهره موسوی و بزرگترین کلاهبرداری حوزه ارز‌های دیجیتال

نام شهره موسوی پس از پرونده موسوم به رمزارز «کینگ‌مانی» بر سر زبان‌ها افتاد و این دقیقا زمانی بود که وی نایب رئیس فدراسیون فوتبال بود. به گفته منابع در ان زمان بیش از ۳۰۰۰ نفر از مالباختگان در این پرونده کلاهبرداری ثبت شکایت کرده اند بودند. پرونده رمز‌ارز کینگ مانی بزرگترین پرونده کلاهبرداری در حوزه ارز‌های دیجیتال است و چندین هزار میلیارد تومان از شهروندان کلاهبرداری شده و اکنون پس از سال‌ها احکام سنگین این پرونده صادر شده است و شهره موسوی نیز حکم ۱۰ سال زندان دریافت کرده است. 

طرفداری گزارش داد موسوی و فریدون قربانیان همسرش، مالک یک شبکه بازاریابی مرتبط با رمز ارز «کینگ مانی» بودند. درپی ورشکستی کینگ‌مانی، مال‌باختگان در تجمعات مختلف خواستار رسیدگی به پرونده «کینگ‌مانی» بودند. آنها شهره موسوی را «پادشاه جعل» خطاب می‌کردند؛ اما شهره موسوی همواره چنین شایعاتی را تکذیب می‌کرد تا اینکه روز ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ بازداشت شد. 

در مدت زمان حضور موسوی در فدراسیون، خبر‌های مختلفی از پرونده‌های مالی او و همسرش منتشر می‌شد. در فروردین ۱۴۰۱ خبر بازداشت موسوی منتشر شد. در زمان بازداشت موسوی، هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در غیاب او تشکیل جلسه می‌داد و حتی چند بار عنوان شد او به صورت مجازی در جلسات حضور داشته است. 

هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال یک سال و سه ماه پس از بالا گرفتن حواشی کینگ مانی، در دی ۱۴۰۱ شهره موسوی را از نائب‌رئیسی زنان فدراسیون برکنار کرد. 

tags # اخبار اجتماعی سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • حمزه خلیلی، معاون اول جدید قوه قضائیه کیست؟
  • فیلم/ سرباز آمریکایی کیست؟
  • از کجا بفهمیم زگیل تناسلی داریم و چگونه باید آن را درمان کنیم ؟
  • ادعای جلیل محبی از بازگشت دوباره گشت ارشاد به خیابان‌ها | کار کیست؟
  • «مبینا رستمی» والیبالیست کیست و چرا عذرخواهی کرد؟
  • معاون اول جدید قوه قضائیه کیست؟
  • ۱۰ سال حبس برای نایب رئیس سابق فدراسیون فوتبال؛ شهره موسوی کیست و چرا بازداشت شد؟
  • گران‌ترین فوتبالیست ایران کیست؟
  • محمد سُرور صراف لبنانی کیست و چرا موساد او را کشت؟!
  • ببینید | آیت‌الله خامنه‌ای کیست؟!