Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی با اشاره به الکترونیکی بودن تمامی مراحل مرتبط با صدور کارت بازرگانی، اقدامات لازم را به منظور حذف کامل فیزیک کارت بازرگانی در سراسر کشور خواستار شد. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام شاتا، محمد صادق مفتح طی نامه‌ای خطاب به رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، رئیس کل سازمان توسعه تجارت، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت، اقدامات لازم به منظور حذف کامل مراحل تهیه، چاپ و تحویل فیزیک کارت بازرگانی در اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شهرستان‌های سراسر کشور، حداکثر تا دهم مهرماه سال جاری را خواستار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس این گزارش پیرو سیاست‌های کلان کشور در زمینه بهبود محیط کسب و کار و برنامه‌های توسعه دولت الکترونیک در زمینه حذف فیزیک اسناد و مدارک فیزیکی به ویژه در شرایط ویژه ناشی از شیوع بیماری کرونا، سیاست‌های وزارت صمت در زمینه کاهش هزینه و زمان صدور مجوز‌های کسب و کار، بهبود جایگاه ایران در شاخص جهانی سهولت کسب و کار و همچنین الکترونیکی بودن تمامی فرایند‌های مرتبط با کارت بازرگانی، دستور حذف فیزیک کارت بازرگانی صادر شده است.

گفتنی است ملاک عمل فعالیت بازرگانان، وضعیت برخط آنان در سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند می‌باشد و حذف فیزیک کارت، هزینه و زمان تهیه، چاپ و ارسال کارت فیزیکی و مراجعه حضوری متقاضی را به طور کامل حذف نموده و صرفه چویی قابل توجهی را محقق خواهد کرد.


بیشتر بخوانید: بازبینی در تجارت خارجی کشور؛ تسهیل در صدور کارت بازرگانی

 

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی کارت بازرگانی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی کارت بازرگانی حذف فیزیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۲۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث آرامستان مطالبه مردم شهریار

تهران - فرماندار شهرستان شهریار بر تسریع مکان‌یابی برای احداث آرامستان جدید در این شهرستان تأکید کرد.

علیرضا فاتحی‌نژاد در این خصوص اظهار کرد: ضروری است تا بسترهای مناسب و مستعد استقرار آرامستان شناسایی و اقدامات لازم و ایجاد زیرساخت‌ها بر مبنای استانداردهای موجود و مصوب در این زمینه در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود.

وی در ادامه و در گفتگو با ایسنا افزود: در توسعه فضای کنونی و ساخت آرامستان جدید باید تمامی پیوست‌های شهرسازی اعم از اجتماعی، خدماتی، زیست‌محیطی، ترافیکی و سایر عوامل مدنظر قرار گیرد تا مشکلی در این زمینه پیش نیاید.

فرماندار شهرستان شهریار خواستار تشکیل کارگروه تخصصی برای پیگیری و تعیین تکلیف احداث آرامستان جدید با حضور تمامی دستگاه های مرتبط شد و تصریح کرد: تا جلسه بعد ضمن کارشناسی و انجام مطالعات لازم بر روی مکان های پیشنهادی جهت احداث آرامستان باید نتیجه نهایی برای عملیاتی کردن این پروژه  اتخاذ شود.

منبع: قدس آنلاین تکتم بهاردوست

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به الکترونیکی تا ۲۵ اردیبهشت ماه
  • وجود ۴۰ هزار کارت بازرگانی در منطقه سیستان برای واردات ۹۰۰ قلم کالا
  • کارت بانکی این شش بانک حذف می‌شوند
  • ◄ کدهای دستوری دریافت رمز دوم پویا تمامی بانک‌ ها
  • سامانه خودنویس منطبق بر قانون تجارت الکترونیک است
  • صدور کارت برای بیش از ۱۹ هزار کنکوری در استان
  • احداث آرامستان مطالبه مردم شهریار
  • سامانه خودنویس منطبق بر قانون تجارت الکترونیک است
  • شناسه «یکتا» برای تمامی فعالان اقتصادی ضروری است
  • البرز رتبه هشتم کشوری در صدور مجوزهای برخط کسب و کار در کشور است