Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در حاشیه نشست مشترک کمیسیون اقتصادی با مسئولان ارشد قوه قضائیه که با حضور  محمدباقر قالیباف رئیس مجلس و امین حسین رحیمی وزیر دادگستری دولت سیزدهم با موضوع آسیب شناسی قضایی قوانین اقتصادی کشور برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران درخصوص تشکیل کارگروه مشترک میان مجلس و قوه قضائیه گفت: در زمان مسئولیت حجت الاسلام رئیسی بر دستگاه قضا، پیشنهادی مبنی بر تشکیل کارگروه مشترکی میان کمیسیون اقتصادی و قوه قضائیه در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این کارگروه مشترک برای هدفگذاری جهت آسیب شناسی قوانین اقتصادی از منظر حقوقی و قضایی شکل گرفت تا بتواند آنچه به عنوان نیازهای فعلی در حوزه اقتصادی وجود دارد، ورود کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به اینکه یکی از محورهای مهم تشکیل این کارگروه مشترک ، ایجاد تشکیلات تخصصی برای تربیت قضات اقتصادی در کشور است، اظهار کرد: براساس این کارگروه می توان برای رسیدگی به پرونده های حوزه مفاسد اقتصادی در صورت لزوم تصمیمات درستی اتخاذ کرد و همچنین ایجاد شعب تخصصی برای رسیدگی به موضوعات اقتصادی در دعاوی حقوقی از دیگر محورهای این کارگروه است.

پورابراهیمی ادامه داد: در کنار این مسائل، تعیین تکلیف وضعیت کارشناسان در پرونده های حوزه مسائل اقتصادی و اصلاح قانون و مقررات مربوطه از دیگر اهداف ما در کارگروه مشترک مجلس و قوه قضائیه برای آسیب شنایی قضایی قوانین اقتصادی کشور است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این آسیب شناسی قطعاً به بهبود تدوین و اصلاح قوانین و بازخورد نتایج پرونده های قضایی که طی سال های گذشته شکل گرفته است، می تواند نقش اساسی ایفا کند. استمرار نشست های این کارگروه مشترک می تواند مسیر حرکت تدوین قوانین در بحث مفاسد و جرایم اقتصادی را به شکلی مدیریت کند که شاهد عملکرد بهتر در قوای مقننه و قضائیه باشیم.

وی تصریح کرد: براساس تاکیدات مقام معظم رهبری، از ظرفیت تعامل و همکاری میان سه قوه باید در جهت خدمت به مردم و پاسخگویی دستگاه های اجرایی بهره برد. این نشست با حضور رئیس مجلس، وزیر دادگستری و مسئولان قوه قضائیه،مسلماً به بهبود و تنظیم قوانین و اصلاحات ساختاری مربوط به تشکیل شعب تربیت قضات در کشور کمک می کند.

منبع: الف

کلیدواژه: کمیسیون اقتصادی قوانین اقتصادی کارگروه مشترک قوه قضائیه آسیب شناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۲۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل شورای تأمین فرهنگی در استان قزوین

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی اعلایی ظهر دوشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و آیت‌الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، تصریح کرد: یکی از بارزترین ظرفیت‌های موجود در استان قزوین، ظرفیت فرهنگی و دینی ریشه دار قزوین است، وجود تعداد قابل توجهی از چهره‌های شاخص در حوزه علمی، دانشی، فرهنگی، هنری و حوزه ایثار و شهادت نشانه این ظرفیت عظیم است؛ چهره‌هایی که مانند ستاره‌ای می‌درخشند و می‌توانند راهنمای ما باشند.

اعلایی اظهار کرد: توجه جدی تر به حوزه فرهنگ در دستور کار مدیران در سطوح ملی و استانی قرار دارد، در دولت سیزدهم وزن بودجه هزینه شده حوزه فرهنگی نسبت به گذشته افزایش قابل توجهی داشته است و با اجرای طرح‌هایی مثل طرح قرارگاه شهید آوینی هم شاهد اقدامات خوبی در جهت حمایت از بودجه فرهنگی و هنری در سطح استان هستیم.

وی افزود: به جهت اهمیت مباحث این حوزه شورایی تحت عنوان شورای تأمین فرهنگی در استان ایجاد و نشست‌های فرهنگی و آسیب شناسانه برگزار می‌شود؛ به دنبال برگزاری این نشست‌ها، رسیدگی به برخی از آسیب‌های فرهنگی جدی احصا شده در استان در دستور کار قرار گرفته است، باید توجه داشت که برخی از آسیب‌های موجود را نمی‌توان به صورت استانی پیگیری کرد چرا که اغلب مسائل فرهنگی که با آن مواجهه هستیم تحت تأثیر مرزهای بیرون از استان هستند، با این حال در حوزه پیشگیری ورود جدی صورت گرفته است.

اعلایی با اشاره به اهمیت جایگاه شورای فرهنگ عمومی یادآور شد: شورای فرهنگ عمومی شورای کلانی است که تصمیمات آن در جهت تقویت سیاست‌های کشور است و جهت گیری های کلی را نشان می‌دهد، در استان هم سعی بر این است که در جهت تقویت و اجرای این سیاست‌ها و تحقق اهداف و وظایف دستگاه‌های فرهنگی حرکت‌ها سازماندهی شود.

کد خبر 6085735

دیگر خبرها

  • سخنگوی دولت: پس از بارش‌های اخیر بخشی از حقابه هیرمند آزادسازی شد / معیشت مردم و ایجاد رشد اقتصادی اولویت مذاکرات مشترک دولت و مجلس دوازدهم خواهد بود
  • تشکیل شورای تأمین فرهنگی در استان قزوین
  • لزوم آسیب‌شناسی پرونده‌های معطل مانده در واحدهای اجرای احکام
  • مطالعات جامعه‌شناسی فاجعه
  • کارگروه گیاهان دارویی و محصولات کم‌آب‌بر در دشتستان تشکیل می‌شود
  • کارگروه مشترک همکاری اتاق بازرگانی و وزارت کار تشکیل می‌شود
  • حمایت از بخش ورزش‌ در استان قم ضعیف است
  • تشکیل کارگروه ایمنی ساختمان های شهر زرند
  • تشکیل ۱۲ کارگروه تخصصی برای شناسایی و رفع موانع واحدهای تولیدی
  • همایش «آسیب شناسی قانون گذاری کیفری در دوران پسا انقلاب» در دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی برگزار می‌شود