Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از سپری شدن چندین هفته از عمر دولت سیزدهم، فرآیند تغییرات در بدنه اجرایی دولت آغاز شده اما این تغییرات آهسته هنوز مشمول عرصه فرهنگ و هنر ایران نشده است؛ مسئله‌ای که اگرچه در راستای تغییرات با مطالعه و انتخاب گزینه‌های شایسته‌تر بوده اما منجر به حس تعلیق در فعالیت‌ها شده و گروهی از هنرمندان در انتظار نشسته‌اند تا فعالیت و کیفیت فعالیت‌شان را با مدیران ارشد مرتبط تنظیم کنند و از این منظر شتاب بخشیدن به تعیین ترکیب مدیران فرهنگی ارشد دولت ضرور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «تابناک»؛ از غروب سومین روز شهریور که محمدمهدی اسماعیلی از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفت و به ساختمان روبروی مجلس رفت تا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را اداره کند، کمتر از سه هفته می‌گذرد و همان گونه که انتظار می‌رفت او به دور از شتابزدگی در حال بررسی روند و تعیین گزینه‌های مدیریت حوزه هنر و ایران است؛ اقدامی که معمولاً در هماهنگی با مقامات بالادستی رخ می‌دهد و به سنت تاریخی و به طور معمول صرفاً نظر وزیر تعیین‌کننده نبوده و نیست.

این وضعیت از جهت انتخاب مدیران توانمند قابل توجه است اما از منظری دیگری که بسیار حیاتی است، تاثیر خوشایند بر فرهنگ نمی‌گذارد و آن هم معلق شدن فعالیت‌های فرهنگی است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اربعین 1400 پنجشیر اعمال ماه صفر میلاد حاتمی توافق هسته ای موقت وزارت فرهنگ و ارشاد سینما تئاتر موسیقی هنرهای تجسمی مطبوعات اربعین 1400 پنجشیر اعمال ماه صفر میلاد حاتمی توافق هسته ای موقت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۳۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش اهالی فرهنگ و هنر و رسانه به پاسخ موشکی ایران

اهالی فرهنگ و هنر و رسانه همزمان با حملات تنبیهی و عملیات گسترده پهپادی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی، با انتشار مطالبی در فضای مجازی به این اقدام، واکنش نشان دادند.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی اسماعیلی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، ملیکا زارعی، المیرا شریفی‌مقدم، حسن روح‌الامین، سید محمود رضوی، ایوب آقاخانی، عباس حسین‌نژاد، حسین دهباشی، یاسر احمدوند، رضا زنگنه، اکبر نصرالهی، جواد قارایی و ...، از جمله اهالی فرهنگ و هنر و رسانه هستند که تاکنون به پاسخ موشکی ایران به اسرائیل در شب گذشته واکنش نشان دادند.

محمد مهدی اسماعیلی وزیر‏ ارشاد با انتشار ویدئویی در توییتر نوشت:

«قلْ بِفَضْلِ اللَّهِ وَبِرَحْمَتِهِ فَبِذَلِکَ فَلْیَفْرَحُوا هُوَ خَیْرٌ مِمَّا یَجْمَعُونَ

بگو: «به فضل و رحمت خدا باید خوشحال شوند؛ که این، از تمام آنچه گردآوری کرده‌اند، بهتر است!»»

ملیکا زارعی، مجری تلویزیون در واکنش به پاسخ موشکی ایران در شب گذشته نوشت:

«امشب کودکان غزه‌ در آرامش می‌خوابند و از فردا دنیا برای همین یک شب ناآرام چه فریادها سر خواهد داد.»

المیرا شریفی‌مقدم، مجری تلویزیون و گوینده سابق خبر در واکنش به این اتفاق در توییتر نشان پرچم ایران را منتشر کرد. 

اکبر نصراللهی، استاد ارتباطات نوشت: مراقب تاکتیکِ «دروغ است» اسرائیل و لشکر رسانه‌ای غرب باشید، در جنگ روایت‌ها، داستان را از آخر و وسط روایت نکنید. جنگ را صهیونیست‌ها با ترور دانشمندان هسته‌ای و اخیرا با حمله به کنسولگری ایران در سوریه شروع کرد، عملیات ایران، دفاعی، تلافی‌جویانه و در تحقق راهبرد بازدارندگی است.

رضا زنگنه ـ شاعر و ترانه‌سرا ـ هم استوری زیر را منتشر کرد.؛ بردار خنجر را برادر وقت جنگ است.

امیرحسین سمیعی، مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در قالب یک استوری برگرفته از آیات مبارک سوره انفال قرآن کریم نوشت: «وَما رَمَیتَ و لَکِنَّ الله رَمَی»

حامد جلیلی، مدیر دفتر سرود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در قالب یک استوری نوشت: «ای صاحب ذوالفقار وقت مدد است / راه قدس از کربلا می‌گذرد / امام زمان (عج) پشت و پناهتان.»

خیرالله تقیانی‌پور، نویسنده و کارگردان سینما و تئاتر هم با انتشار تصویری از شهید احمد کاظمی در نوشته‌ای چنین آورد: «بسم الله قاصم الجبارین … گرگ‌ها خوب بدانند در این غریب / گر پدر مرد، تفنگ پدری هست هنوز»

حسن روح‌الامین، هنرمند نقاش هم با بازنشر یکی از آثارش با کپشن «علی علی» به این اتفاق واکنش نشان داد.

 سید محمود رضوی، تهیه‌کننده سریال موسی (ع) هم استوری زیر را منتشر کرد.

 و اما یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در توییتر مطلب زیر را انتشار داد. 

این گزارش در ادامه تکمیل می‌شود.

دیگر خبرها

  • معرفی دبیر جشن مدیران تولید سینما
  • کمک ۳۱۶ هزار دلاری اهالی سینما برای غزه
  • دبیر جشن مدیران تولید سینما معرفی شد
  • علی قائم مقامی دبیر بیستمین جشن مدیران تولید سینما شد
  • علی قائم‌مقامی دبیر بیستمین جشن مدیران تولید سینما شد
  • واکنش اهالی فرهنگ و هنر و رسانه به پاسخ موشکی ایران (+عکس)
  • آهنگساز حریق خزان چطور کارگردان تئاتر شد؟/ روایت غافلگیرکننده از عشق و جنون شمس لنگروی روی صحنه تئاتر
  • جنگ و صلح در اردکان به روی صحنه رفت
  • واکنش اهالی فرهنگ و هنر و رسانه به پاسخ موشکی ایران
  • عملیات با موفقیتی بیش از حد انتظار به ثمر نشسته است