Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@21:47:57 GMT

دیدگاه شهروندان کاشمر در انتخاب شهردار

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۰۳۸۰۱

دیدگاه شهروندان کاشمر در انتخاب شهردار

با نوجه به استعفای شهردار کاشمر اعضای شورای اسلامی این شهر برای جلوگیری از سرگردانی مردم و انجام امور شهروندان، فردی را از کارکنان شهرداری به عنوان سرپرست انتخاب کرده‌اند.

این در حالی است که با فراخوان شورای شهر ۳۰ نفر که خود را واجد شرایط برای قبول مسوولیت شهرداری می‌دیدند روزمه و سوابق کاری خود را ارائه نمودند و از بین این افراد هشت نفر که بیش از دیگران شاخص‌های مورد نظر اعضای شورای شهر را داشتند انتخاب شدند اما هنوز تصمیم‌گیری برای انتخاب یک نفر از آنان به عنوان شهردار کاشمر قطعی نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس شورای شهر کاشمر تعهد و تخصص را دو اولویت در انتخاب شهردار جدید عنوان کرد و به خبرنگار ایرنا گفت: کاشمر نیازمند شهردار کارآمد است تا بتواند با پرهیز از نگاه‌های سیاسی و جناحی در پی عمران و آبادانی شهر باشد.

علی اصغر مرادزاده افزود: در حال حاضر با توجه به شیوع کرونا و تنگناهای اقتصادی، این شهر با مشکلات خاصی مواجه است لذا اعضای شورا به دنبال شهردار برنامه محور هستند تا مسیر توسعه شهر با سرعت طی شود.

یکی از فرهنگیان کاشمر نیز گفت: شورا در انتخاب شهردار نباید نگاه سیاسی و جناحی داشته باشد زیرا این امرباعث دسته بندی و اختلاف بین اعضای شورا گشته و خروجی آن غافل شدن از فعالیت‌های عمرانی و فرهنگی برای مردم خواهد بود بطوریکه در دوره گذشته به وضوح این مشکلات را دیدیم و لمس کردیم.

زری خوشرو افزود: شورا باید به شاخص‌هایی از جمله تخصص، تعهد، دغدغه‌مندی و جهادی بودن شهردار توجه ویژه داشته باشد.

وی ادامه داد: اعضای شورا باید به تمام وظایف شهردار اعم از اقتصادی، عمرانی و فرهنگی توجه‌ کنند و در انتخاب خود دقت نمایند تا خروجی انتخاب آن‌ها پیشرفت همه جانبه شهر باشد.

شهروند دیگری نیز گفت: مسوولیت اداره امور شهر با توجه به گستردگی وظایف باید به فرد توانمند و با تجربه سپرده شود.

محمد عبادی افزود: همراهی شورای شهر با شهردار ضروری است زیرا در دوره قبل برخی اختلاف نظرها و لجبازی‌ها اجازه نداد که شهردار، برخی برنامه‌های کاری خود را پیش ببرد لذا لازم است شورای شهر با اجماع کامل شهردار متخصص و توانمند انتخاب کند.

وی ادامه داد: توجه به حوزه های فرهنگی و اجتماعی و فعالیت‌های شهروندمدارانه باید مورد توجه اعضای شورا باشد و در انتخاب شهردار صرفا به مسائل عمرانی در این حوزه توجه نداشته باشند.

شهروند دیگری نیز از جمله مصداق‌های‌ مهم‌ امانتداری‌ آرای مردم از سوی اعضای شورای اسلامی را انتخاب‌ شهردار امین‌، قابل‌ اعتماد، با کفایت‌، پاکدامن‌، متدین‌، شجاع‌، ساده‌ زیست‌، مردم‌دار و مقید به‌ انضباط مالی‌ دانست‌.

سیدمصطفی قرشی به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: امانت، دیانت و کفایت باید ملاک گزینش قرار گیرد و رفاقتهای شخصی و حزبی و ملاحظات سیاسی به هیچ رو نباید مجوز گزینش مدیران شمرده شود.

وی افزود: براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب از آنجا که شوراها از مظاهر مشارکت مردمی و برای تسهیل امور مردم هستند، اعضای آن باید ارتباط دائمی خود با مردم و حضور در میان آنان و اطلاع از مشکلات آنها را وظیفه‌ مستمر خود بدانند و دسترسی مردم را به خود، آسان سازند و در انتخاب شهردار به دنبال افرادی باشند که زمینه تسهیل امور مردم در کارهایی را که به شهرداریها مربوط است فراهم کنند و حفظ اصالت اسلامی و ملی در ساخت و سازها را مدنظر قرار دهند.

یک کارشناس حوزه مسائل شهری نیز گفت: اولین وظیفه‌ای که طبق قانون برعهده شواری شهر  گذاشته‌ شده انتخاب شهردار است اما هنوز شورای شهر پس از گذشت حدود سه ماه از اعلام نتایج انتخابات شورا و بیش از یک ماه از  شروع رسمی فعالیت خود به رغم انقضای مهلت مقرر در آیین نامه ماده ۸۲  انتخاب شهردار نتوانسته شهردار را انتخاب کند.

مهدی نایه‌در افزود: اعضای شورای شهر باید قبل از هرکاری برسر سازوکار انتخاب شهردار به نتیجه می‌رسیدند و قبل از فراخوان و دریافت رزومه از افراد، سازوکار انتخاب را مشخص و به صورت شفاف اعلام می کردند اما اینک پس از دو سه ماه فاصله از زمان انتخاب و رسمیت یافتن شورا هنوز وارد بحث سازوکار نشده‌اند.

وی ادامه داد: فرد انتخاب شده به عنوان شهردار باید شرایط لازم را برابر آئین‌نامه اجرایی شرایط احراز سمت شهردار مصوب هیات وزیران در زمینه تجربه و تحصیلات مرتبط داشته باشد و علاوه بر آن به ظرفیت‌ها و توان شهر آشنا باشد، تنگناها و چالش‌های پیش روی شهرداری را بداند و برای مسائل مبتلا به شهر برنامه داشته باشد.

این کارشناس حوزه مسائل شهری گفت: شهردار باید نیازها و خواسته‌های شهروندان را بشناسد و خواسته‌های اقشار مختلف را احصا کند و متناسب با مسائل شهر و نیازهای شهروندان برنامه ارائه دهد.

وی افزود: اعضای شورای شهر پیش از اینکه درگیر مباحث گروهی و جناحی در انتخاب شهردار باشند و از بیرون خط بگیرند باید به مشورت با همه نخبگان و صاحبان فکر با هر سلیقه‌ای بپردازند و به نیازها و خواسته‌های شهروندان توجه کنند و تنها به دنبال نظرات گروه خاص و منافع سیاسی و جناحی و اقتصادی آنها نباشند.

نایه‌در ادامه داد: اعضای شورا باید شهرداری انتخاب کنند که افق و چشم اندازی برای شهر ترسیم و مشخص کرده باشد و در حوزه های ماموریتی شهرداری از جمله معابر، فضای سبز، حمل و نقل عمومی و نظایر آن تغییر ایجاد کند.

وی گفت: شورای شهر باید خود را از نظرات نخبگان در حوزه‌های مختلف محروم نکند و خود را شورای شهر گروه خاص نداند بلکه شورای شهر همه گروه‌ها و اقشار با سلایق مختلف باشد.

این کارشناس افزود: علاوه بر آن شورای شهر باید به نیازهای گروهای مختلف جنسی و سنی توجه داشته باشد.

کاشمر در ۲۲۸ کیلومتری مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها شورای شهر کاشمر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر کاشمر شورای شهر کاشمر انتخاب شهردار شورای شهر اعضای شورای اعضای شورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۳۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری شهرداری | درخواست احیاء جایگاه مرکز مطالعات از سوی شهردار تهران مطرح شد

به گزارش همشهری آنلاین، در این نشست علیرضا زاکانی شهردار تهران با بیان اینکه آرزوی قدیمی مدیران ارشد این بود که مرکز مطالعات بتواند به عنوان مغز متفکر شهرداری نقش‌آفرینی کند، اظهار داشت: از ابتدای دوره ششم مدیریت شهری پیگیر احیای سطح نقش‌آفرینی مرکز بودیم. تلاش کردیم تا با آسیب‌شناسی بتوان به صورت عملی یک کارکرد عملیاتی در سطوح بالاتری را برای مرکز مطالعات شهرداری پیدا کرد.

او با تأکید بر تخصصی و پیچیده‌ بودن مجموعه اجرایی شهرداری تهران، اضافه کرد: مدیریت شهری موظف است از ابتدای تولد تا مرگ شهروندان خدمت‌گزار شهروندان باشد. این مجموعه بدون پشتوانه مطالعاتی و پژوهشی نمی‌تواند خدمت‌رسان مناسبی باشد. موضع فکر و تحلیل و اتکا به نظرات و اندیشمندان را باید در مجموعه مرکز مطالعات جست‌وجو کرد.

شهردار تهران با یادآوری اینکه برای ارتقاء نقش‌آفرینی مجموعه مرکز مطالعات، شورای سیاست‌گذاری تشکیل شد، گفت: اعضای این شورا معاونان تخصصی شهرداری و متناظرین آنها در مرکز مطالعات بوده و دبیر شورا هم رئیس مرکز مطالعات است .با تشکیل این شورا و حضور معاونان در آن، هم کسانی که به‌ صورت عملیاتی در صحنه مشغول فعالیت هستند، حضور دارند و هم صاحب نظران و پشتوانه‌های فکری و نظری که می‌باید تولید فکر و اندیشه کنند.

او نخستین گام این شورا را شناسایی نظام مسائل، مشکلات و سرفصل‌های هر بخش دانست و گفت: پس از آنکه صورتی از موضوعات در حوزه‌های مختلف روشن شد، باید هیأت‌های اندیشه‌ورز تخصصی برای چاره‌جویی آن مطابق نیاز اقدام کنند. هیأت اندیشه‌ورز موظف است با مطالعات خود، چراغ راه آینده را روشن کند.

شهردار تهران ابراز امیدواری کرد با تشکیل این شورا بتوان به صورت عملی، ارتباط منطقی و اجرایی مرکز مطالعات با نیازهای روز و واقعی شهرداری تهران را فراهم کرد. هم‌چنین مرکز مطالعات شهرداری باید بتواند همچون مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، راهنما و چراغ راه ما باشد. مرکز مطالعات بتواند با تغییر ساختار و پیوستگی ارتباط با مجموعه شهرداری، آثار بالاتری را در حوزه‌های مختلف اجرایی ایفا کند.

کد خبر 845279 منبع: خبرگزاری شهر برچسب‌ها علیرضا زاکانی شهرداری تهران

دیگر خبرها

  • دیدار محسن رضایی با اعضای شورای نگهبان
  • دیدار دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با اعضای شورای نگهبان
  • سال ۱۴۰۳ سال شکوفایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی خواهد بود
  • زنوزی: سرمربی خوب خارجی برای تراکتور انتخاب می‌کنیم/ سال آینده بازیکنان بزرگ می‌گیریم
  • انتخاب اعضای هیئت رئیسه فدراسیون سه گانه
  • برگزاری نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری شهرداری | درخواست احیاء جایگاه مرکز مطالعات از سوی شهردار تهران مطرح شد
  • فعالیت نشریه «پیام شهر» منطبق بر سیاست‌گذاری شورا پیش رود
  • ابلاغ طرح صیانت از آثار تاریخی روستاهای زرندیه
  • اعضای شورای شهر تهران معترض به توهین‌های باند زاکانی
  • شورای تحقیق جذب هیات علمی تشکیل می‌شود