Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی عالی درباره آخرین وضعیت واردات یونجه اظهار کرد: در سال‌های گذشته تمام نیاز کشور در داخل تامین می شد، امسال به واسطه خشکسالی مقداری یونجه وارد می‌شود.

او افزود: با توجه به خشکسالی کشورهای همسایه، امسال مقداری کاه و یونجه از کشور قاچاق شد که این موضوع بر کمبود در داخل دامن زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عالی از واردات ۱۰۰ هزار تن یونجه از روسیه به دلیل موضوع خشکسالی و قاچاق خبر داد.

مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور با اشاره به اینکه قیمت یونجه بسته به کیفیت و نوع آن متغیر است، بیان کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلو یونجه ۵ تا ۶ هزار تومان است، در حالی که سال گذشته هر کیلو یونجه با نرخ ۲ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان به دست دامدار می‌رسید که این امر رشد ۱۳۰ درصدی قیمت را نشان می‌دهد.

او با بیان اینکه قیمت یونجه مغان به دلیل رطوبت بالا و پروتئین کمتر پایین تر است، گفت: قیمت هر کیلو یونجه وارداتی نسبت به داخل به دلیل پروتئین بالا و نزدیک بودن به استاندارد جهانی ۵۰۰ تومان بالاتر است.

مدیر عامل اتحادیه دامداران تصریح کرد: علی رغم بحث خشکسالی و تورم، کرایه حمل هر کیلو یونجه با رشد ۳۰ درصدی نسبت به سال قبل از مغان تا مازندران از ۳۰۰ تومان به یک هزار و ۱۰۰ تومان رسیده است و هیچ گونه برنامه ریزی در کشور وجود ندارد.

کد خبر 626616 برچسب‌ها خشکسالی دامداری واردات

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خشکسالی دامداری واردات کیلو یونجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۴۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به حدی خودرو وارد شده است که در بنادر جا نداریم

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه حدود ۵۰ هزار خودروی وارداتی در گمرکات کشور وجود دارد، گفت: مشکل فعلی برای واردات خودرو، نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عباس علی‌آبادی درباره آخرین وضعیت واردات خودرو در سال جدید اظهار کرد: تا به امروز برای واردات ۱۳۰ هزار خودرو ثبت سفارش انجام شده است و این روند کماکان ادامه دارد و مردم برای خرید خودرو خارجی عجله نکنند و آن را با قیمت بالا از افرادی که به دنبال سو استفاده هستند، خریداری نکنند.

وی افزود: حدود ۵۰ هزار خودرو وارداتی نیز در گمرکات کشور وجود دارد و به ترتیب به مردم واگذار می‌شود و سرعت تحویل خودروهای وارداتی به مردم به زودی افزایش می‌یابد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: مشکل فعلی برای واردات خودرو نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم.

علی‌آبادی تصریح کرد: ما به واردات خودرو افتخار نمی‌کنیم بله افتخار ما خودروهای ساخت داخل است که امیدواریم امسال خودروهای بسیار باکیفیت به مردم عرضه کنند و تحویل خوبی در صنعت خودروسازی در سال جدید رقم بزنیم.

افزایش قیمت خورد به دلیل نوسانات دیگر بازار است

وی درباره عرضه و قیمت گذاری خودروهای داخلی گفت: تمام تلاش ما آن است که در بعد کیفی و کمی و در ابعاد قیمتی رکودی‌های مناسبی برای عرضه به مردم داشته باشیم اما باید توجه داشت که خودرو در کشورمان کالای سرمایه‌ای است هر چند که من معتقد هستم که مصرفی است اما با این وجود از نوسانات دیگر در بازار تأثیر می‌پذیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: مردم بدانند که در تولید و عرضه خودرو در بازار کسری وجود ندارد و اگر با حوصله برخورد کنند، نیاز آن‌ها تأمین می‌شود.

منبع: تسنیم

کد خبر 745355

دیگر خبرها

  • میزان افزایش قیمت خودرو با شروع بهار؛ به طور میانگین چقدر گرانی داشتیم؟
  • کلید گرانی بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار
  • صندوق بین‌المللی پول خوش‌بین شد | تورم ایران وارد کانال ۳۰ درصدی می‌شود
  • وزیر صمت : به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • وزیر فرهنگ راه را برای گرانی بلیت‌ اجراهای صحنه‌ای باز کرد/ حداکثر ۹۰۰ هزار تومان!
  • به‌ حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • ساز مخالف اسلواکی در اتحادیه اروپا؛ باز هم پای روسیه در میان است
  • به حدی خودرو وارد شده است که در بنادر جا نداریم
  • رسانه عبری: احساس ناامنی موجب گرانی در اسرائیل شده است
  • کاهش ۴۸ درصدی ورودی آب سد آیدوغموش میانه