Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-20@02:14:22 GMT

آغاز برداشت پسته از باغات شهرستان میاندوآب

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۰۵۸۰۶

آغاز برداشت پسته از باغات شهرستان میاندوآب

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، علی دیانتی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب گفت: با توجه به کاهش نزولات جوی در سال‌های اخیر، محدودیت در منابع آبی، تغییرات اقلیمی منطقه و نتایج مطلوب ارزیابی کشت و احداث باغات پسته بصورت پایلوت در شهرستان میاندوآب، تغییر الگوی کشت و توسعه کشت محصولات کم آب بر با درآمدزایی بالا نظیر پسته یکی از برنامه‌های اولویت دار جهاد کشاورزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیانتی افزود: پسته یک محصول اقتصادی است که تحمل زیادی به شوری دارد و سازگار با شرایط کم آبی و مقاوم به خشکی است.

مدیر جهاد کشاورزی بیان کرد: توسعه و ترویج تولید خشکبار بویژه بادام و پسته، می‌تواند در کاهش مصرف آب، پایداری تولید، ایجاد اشتغال، افزایش درآمد کشاورزان و رونق اقتصادی بخش کشاورزی شهرستان مفید واقع شود.

وی افزود: رقم اکبری و احمد آقایی به دلیل دیر گل بودن مناسب جهت کشت در منطقه ما می‌باشد.

دیانتی گفت: در سال‌های اخیر ۷.۲ هکتار باغ پسته در شهرستان میاندوآب احداث شده است که ۲.۲ هکتار به مرحله باردهی اقتصادی رسیده و پیش بینی می‌شود حدود ۶۰۰ کیلوگرم پسته‌تر از باغات پسته این شهرستان برداشت شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برداشت پسته باغات پسته محصولات کشاورزی شهرستان میاندوآب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۵۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت دانه‌های طلایی گندم در شادگان

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، جمشید اسلامیان با اشاره به آغاز عملیات برداشت گندم  از سطح بیش از ۲۵ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی شادگان، گفت: محصول گندم برداشت شده از مزارع توسط مراکز خرید سازمان تعاون روستایی شهرستان شادگان با نرخ مصوب خریداری می‌شود.   وی افزود: به منظور سرعت بخشیدن به عملیات برداشت محصول، ۳۵ دستگاه کمباین فعالیت خود را آغاز کردند و تعدادی از کمباین‌های مهاجر نیز در هفته‌های آینده وارد مزارع شادگان خواهند شد.   به گفته اسلامیان؛ در سال زراعی جاری ۵۴۰ هکتار جو و ۴۱۰ هکتار از مزارع کشاورزی شادگان به کشت کلزا اختصاص یافت که برداشت این محصول نیز در حال انجام است.   مدیر جهاد کشاورزی شادگان ادامه داد: ۳ مرکز خرید محصولات در دهستان‌های دارخوین، بوزی و حسینی فعالیت خود را آغاز کرده است و آماده خرید محصول گندم، جو و کلزا از کشاورزان به صورت شبانه روزی هستند.

دیگر خبرها

  • امسال ۹۳ هزار تُن گندم در میاندوآب برداشت می‌شود
  • پیش بینی برداشت بیش از ۹۰ هزار تن گندم در میاندوآب
  • هماهنگی‌های لازم برای برداشت گندم در بخش سعدآباد انجام شد
  • برداشت خاکشیر از قطب تولید این محصول در خراسان آغاز شد
  • پیش بینی تولید بیش از ۹۳ هزار تن محصول گندم در شهرستان میاندوآب
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۷۰ هزار تن محصول از مزارع «گیلانغرب»
  • آغاز برداشت دانه‌های طلایی گندم در شادگان
  • آغاز برداشت ازگیل از باغ‌های خفر
  • توزیع حدود هشت هزار تن کود یارانه‌ای در شهرستان میاندوآب در سال ۱۴۰۲
  • خسارت بیش از ۵ هزار میلیارد ریالی به بخش کشاورزی کنارک