Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از صدا و سیما؛ غلامرضا ملک نیا مدیرکل دفتر امور طیور معاونت تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، افزود: در تیر و مردادماه حدود ۲۳۴ میلیون قطعه جوجه ریزی اتفاق افتاده که ۱۱۷ میلیون قطعه در تیرماه و ۱۱۷ میلیون قطعه در مرداده ماه بوده است.

وی اضافه کرد: در شهریورماه هم پیش بینی می‌کنیم حدود ۱۱۷ میلیون قطعه جوجه ریزی انجام شود که با این میزان جوجه ریزی تولید گوشت مرغ به ۲۰۰ تا ۲۱۰ هزار تن در ماه خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملک نیا در رابطه با میزان جوجه ریزی در مدت مشابه سال گذشته، گفت: در مجموع در تابستان سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۰ درصد افزایش جوجه ریزی داشته ایم.

وی با بیان این که در سال ۱۴۰۰ در گوشت مرغ افزایش تقاضا داشتیم، ادامه داد: برای مدیریت تقاضا و به درخواست اتحادیه مرغداران کشور و تشکل‌های خصوصی، فاصله جوجه ریزی را به ۹۰ روز افزایش دادیم و میزان جوجه ریزی را بر اساس ظرفیت جوجه ریزی در پروانه هر واحد به ۸۰ درصد رساندیم و در سامانه‌ها اعمال کردیم.

ملک نیا با تاکید بر این که این فاصله و کاهش ظرفیت جوجه ریزی به تولید آسیب وارد نخواهد کرد، گفت: جوجه ریزی طبق برنامه انجام خواهد شد و خللی در آن رخ نمی‌دهد، تنها تقاضا را مدیریت کردیم و این کار مقطعی و کوتاه مدت خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: گوشت مرغ جوجه ریزی میلیون قطعه جوجه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۵۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکسته شدن رکورد جوجه ریزی سالانه مرغداری‌های شهرستان زاوه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مسئول امور دام جهاد کشاورزی شهرستان زاوه با اعلام افزایش میزان جوجه ریزی به بیش از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه جوجه گفت: شهرستان زاوه در استان خراسان رضوی پس از شهرستان‌های سبزوار و تربت جام رتبه‌ی سوم جوجه ریزی استان را دارا است.
محمد پیروی افزود: علی‌رغم حذف بخش زیادی از یارانه‌های دولتی، سهم بخش خصوصی دراین بخش بیشتر شده وبا حمایت بهره برداران مرغدار از طریق پیگیری راه اندازی واحد‌های راکد وکمک به توسعه واحد‌های مرغداری اقتصادی نیمه فعال شهرستان زمینه برای بهبود وضعیت جوجه ریزی فراهم گشته است. 
وی گفت: شهرستان زاوه در استان خراسان رضوی پس از شهرستان‌های سبزوار وتربت جام رتبه سوم جوجه ریزی استان را دارا می‌باشد وبهبود مکانیزاسیون در بخش مذکور در اولویت برنامه ریزی جهاد کشاورزی است.

دیگر خبرها

  • شکسته شدن رکورد جوجه ریزی سالانه مرغداری‌های شهرستان زاوه
  • رکورد جوجه ریزی مازندران شکسته شد.
  • رکورد جوجه ریزی در مازندران شکست
  • رکورد بی‌سابقه جوجه‌ریزی در مازندران
  • شکسته شدن رکورد جوجه ریزی در مازندران
  • میزان جوجه ریزی در مازندران از ۱۷ میلیون قطعه گذشت
  • افزایش۱۴ درصدی تولید گوشت‌مرغ در خراسان رضوی
  • مجوزی برای صادرات دام صادر نشده است
  • افزایش ۲۴ درصدی جوجه ریزی در استان گلستان
  • سطح کشت گلخانه‌ای در استان بوشهر افزایش می‌یابد