Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-03-28@17:17:43 GMT

جا ماندگان سهام عدالت تا پایان امسال صبر کنند

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۰۶۰۳۸

مدیرعامل شرکت تعاونی سهام عدالت البرز گفت: طبق پیش بینی‌های صورت گرفته حدود ۲۰ میلیون نفر در کشور مشمول دریافت سهام عدالت هستند.

اکبر حیدری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه تکلیف جاماندگان ثبت نام سهام عدالت تا پایان سال مشخص می‌شود، اظهار کرد: هم مجلس و هم رئیس جمهور تاکید زیادی بر اختصاص سهام عدالت به واجدین شرایط دریافت سهام عدالت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: طبق پیش بینی‌های صورت گرفته حدود ۲۰ میلیون نفر در کشور مشمول دریافت سهام عدالت هستند.

وی با بیان اینکه انجام ثبت نام برای جاماندگان نیازمند اقدام پیچیده مالی و تخصیص منابع جدید است، گفت: با اهتمام دولت سیزدهم امیدواریم هر چه زودتر ثبت نام جاماندگان آغاز شود.

این مسئول تاکید کرد:  برای ثبت نام جاماندگان نیاز است سامانه جدیدی طراحی شود تا واجدین شرایط که از شش دهک پایین جامعه هستند، بتوانند از طریق آن فرایند دریافت سهام عدالت را انجام دهند.

مدیرعامل شرکت تعاونی سهام عدالت البرز در پاسخ به اینکه تکلیف انتقال سهام عدالت متوفیان به ورثه کی معلوم می‌شود، گفت: این کار به عهده شرکت سپرده گذاری مرکزی  است و این شرکت در حال رایزنی با قوه قضاییه است تا تکلیف انتقال سهام عدالت متوفیان هم به زودی مشخص شود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: دریافت سهام عدالت ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۶۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بحران در بزرگترین شرکت آب‌وفاضلاب انگلیس

تمز واتر امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که سهام‌دارانش از پرداخت نخستین قسط این مبلغ حیاتی، که قرار بود سه روز دیگر (۱۲ فروردین) پرداخت شود به دلیل آنچه ناتوانی شرکت برای احراز شرایط دریافت کمک نامیده شده، منصرف شده‌اند.

به گفته ناظران این تصمیم می‌تواند غول توزیع آب در انگلیس را ورشکست کند و در آن صورت دولت ناگزیر خواهد شد تا با تزریق پول مالیات‌دهندگان، این شرکت را سرپا نگه‌دارد.

کریس وستون مدیرعامل تمز واتر امروز در گفتگو با شبکه رادیویی بی‌بی‌سی چهار هشدار داد که اگر تا سال آینده میلادی، مشکل مالی شرکت حل نشود، ورشکست خواهد شد. وی در عین حال به ۱۵ میلیون مشترک شرکت که با نگرانی اخبار را دنبال می‌کنند، اطمینان داد که فعالیت تمز واتر متوقف نخواهد شد.

این شرکت انگلیسی طی سال‌های اخیر به دلیل سوء مدیریت تحت فشار قرار گرفته و بار‌ها جریمه شده است. ۲ سال پیش تمز واتر به دلیل رسوایی نشت فاضلاب چهار میلیون پوند و ۱۱ میلیون پوند دیگر هم به دلیل شارژ بیش از حد مشتریان جریمه شد.

تمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس است که در سال ۱۹۸۹ تاسیس شد. این شرکت با حدود ۱۵ میلیون مشترک (معادل ۲۵ درصد جمعیت انگلیس) روزانه ۲.۵ میلیارد لیتر آب آشامیدنی و ۴.۶ میلیارد لیتر فاضلاب را تصفیه می‌کند؛ اما زیرساخت‌های قدیمی آن بار‌ها باعث نشتی و آلودگی‌های مکرر در محیط زیست شده و به همین دلیل متحمل جریمه‌های سنگین شده است.

از طرفی این شرکت به دلیل توزیع بی‌رویه سود سهام و اعطای هم‌زمان وام به سهام‌دارانش با بدهی سنگین ۱۴ میلیارد پوندی مواجه است. بسته اضطراری ۷۵۰ میلیون پوندی سهام‌داران قرار بود این شرکت را از مرز ورشکستگی نجات دهد، اما با تصمیم اخیر آنها، دورنمای حیات شرکت با ابهام مواجه شده است.

البته اوضاع نابسمان اقتصاد انگلیس نیز در تشدید وضعیت تمز واتر بی‌تاثیر نبوده است. انگلیس طبق گزارشی که امروز منتشر شد در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳ به طور رسمی وارد دوره رکود اقتصادی شد و دوران پرتلاطمی را به لحاظ مشکلات مالی سپری می‌کند. این کشور طبق آمار‌ها در جایگاه پایین‌ترین اقتصاد گروه هفت قرار دارد و برگزیت سالانه ۱۰۰ میلیارد پوند به اقتصاد آن زیان می‌زند.

بسیاری از شرکت‌های تجاری فعال در انگلیس در نتیجه برگزیت ورشکست شده یا به سایر کشور‌های اروپایی نقل مکان کرده اند. ناظران معتقدند که ترمیم شوک ناشی از این پدیده دست‌کم یک دهه زمان می‌برد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • بحران در بزرگترین شرکت آب‌وفاضلاب انگلیس
  • ۱۰ میلیون تومان سهام عدالت برای جاماندگان؛ قانونی که بعد از ۲۴ ماه پاسکاری در دولت هنوز اجرا نشده است!
  • بازدهی ۷۸ درصدی سهام بیمه ملت در بازار سرمایه
  • بازدهی ۷۸ درصدی سهام بیمه ملت در بازار سرمای
  • سهام شل در پروژه ال‌ان‌جی ساخالین به گازپروم رسید
  • امسال چند ماه می‌توانیم بیمه بیکاری دریافت کنیم؟
  • کاهش ۵۰ درصدی سود سهام عدالت روندسرمایه گذاری را نزولی کرد
  • با عرضه سهام این شرکت: دست سیتی رو می‌شود!
  • دولت عربستان یک میلیارد دلار به شرکت خودروسازی لوسید تزریق کرد
  • یاشار سلطانی کیست؟ / برخورد مومنانه با آیت الله کاظم صدیقی ترند شد/ تکلیف سهام عدالت متوفیان چه شد؟ /واکنش‌های تند علیه جنایت‌های تازه رژیم صهیونیستی/ جهان در شوک بابت حادثه تروریستی مسکو