Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-اردوهای هجرت سال‌هاست به منظور رفع مشکلات روستاییان به همت جوانان بسیجی برگزار می‌شود اما اینبار دستگاه‌های اجرایی خدمت رسان شهرستان تربت حیدریه میز خدمت جهادی را به روستای سلطان آباد رخ بردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تربت حیدریه، مدیران دستگاه‌های اجرایی تربت حیدریه بویژه ادارات خدمت رسان در قالب اردوی جهادی و میز خدمت جهادی در بین مردم روستای سلطان آباد رخ حضور یافتند و از نزدیک مشکلات مردم این روستا را شنیدند و مورد بررسی قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اردوی جهادی که در روستای 700 خانواری جلگه رخ با 2800 نفر جمعیت برگزار شد، علاوه بر اجرای فعالیت‌های عمرانی و عام المنفعه، آموزشی و فرهنگی، چهار مدیر دستگاه اجرایی همراه با پرسنل خود در این روستا و در بین مردم حضور پیدا کردند و مشکلات روستاییان را رسیدگی کردند.

 محمدعلی یعقوبی، فرمانده بسیج ادارات و کارخانجات تربت حیدریه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهارداشت: موضوع اردوی جهادی و میز خدمت در شورای اندیشه ورز بسیج کارمندان مطرح و مورد موافقت اعضا و کمیته‌ها قرار گرفت و بر همین اساس روستایی که بیشترین نیاز به حضور مدیران را داشت احصا و اعلام شد.

وی افزود: میز خدمت و اردوی جهادی چهار روزه مدیران دستگاه‌های اجرایی تربت حیدریه مرتبط با امور روستایی و مناطق محروم با هدف پشتیبانی از اردوهای جهادی و رفع مشکلات اهالی در چهار حوزه عمرانی، فرهنگی، تربیتی و آموزشی در روستای سلطان‌آباد بخش رخ تربت‌ حیدریه تشکیل شد.

یعقوبی تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های حاضر شامل بنیادمسکن، کمیته‌امداد، جهادکشاورزی،صنعت و معدن، غله و بازرگانی دامپزشکی، تعاون روستایی، آب، برق، گاز، مخابرات، هلال‌احمر، فنی و حرفه‌ای، علوم پزشکی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و میراث فرهنگی است.

از رفع مشکل آب و برق تا رفع داروی بیماران صعب العلاج در میز خدمت جهادی

وی افزود: نظارت بر تکمیل چهار باب خانه روستایی، اجرای رزمایش کمک مومنانه و توزیع بسته‌های معیشتی توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی، برپایی کارگاه‌های آموزشی در حوزه آسیب‌های اجتماعی و نشست‌های بصیرتی، از دیگر برنامه‌هایی است که در این اردوی چهار روزه دنبال شد.

مسوول بسیج کارمندان و ادارات ناحیه تربت حیدریه گفت: پیش از برگزاری اردوی جهادی مشکلات مردم روستا احصا و بر اساس آن هر روز چهار مدیر همراه پرسنل خود در این منطقه حضور پیدا کردند.

حضور جهادی طلاب سمنان در سنگر مبارزه با کرونا / وقتی جلوه ای از ایثار و همدلی با مردم به نمایش گذاشته می‌شود1200 گروه جهادی در عرصه‌های مختلف در استان مرکزی سازماندهی شدروایت تصویری تسنیم از گروه های جهادی دزفول برای حفظ سلامت مردم / همت جهادی ادامه دارد + تصاویر

وی بیان کرد: اداره برق همراه با پرسنل خود با حضور میدانی در روستا تمام روشنایی معابر را اصلاح، ترمیم بهسازی و تقویت کرد و اداره آبفای شهری نیز علاوه بر رفع مشکلات حوزه آب، موضوع ساخت آبشخور برای دامداران در خارج از روستا را با اعتبار مشارکتی 200 میلیون تومان در دستور کار قرار داد.

یعقوبی از واکسناسیون بیش از 2 هزار دام سبک و سنگین توسط پرسنل دامپزشکی، رفع مشکلات سوخت چاه‌های کشاورزی توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، رفع مشکل داروی بیماران صعب العلاج توسط هلال احمر، آموزش اطفای حریق توسط آتش نشانی، مشاوره خانواده و ازدواج توسط دادگستری و ساخت و بهسازی منازل محرومین توسط بنیاد مسکن، بعنوان بخشی از فعالیت‌های این اردو و میزهای خدمت جهادی یاد کرد.

احداث 50 باب منزل مسکونی در روستای سلطان آباد رخ

علی اصغر کوهسرخی،مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تربت حیدریه نیز گفت: شهرستان تربت حیدریه دارای 138 آبادی با 125 روستای بالای 20 خانوار که 21 هزار و 709 واحد مسکونی است که حدود 9 هزار و 830 واحد معادل 46 درصد آن مقاوم سازی شده است.

وی افزود: به لحاظ شاخص مسکن روستایی جزو سه شهرستان برتر استان بشمار می‌رویم و امسال احداث 289 واحد مسکن روستایی سهم شهرستان تربت حیدریه بوده که به بانک‌ها معرفی شده و 120 میلیارد تومان تسهیلات و 52 میلیارد تومان نیز کمک بلاعوض پرداخت  و  تعدادی از واحدها هم به بهره برداری رسیده است.

کوهسرخی تصریح کرد: در روستای سلطان آباد رخ 50 واحد مسکن روستایی در دست ساخت است و از این تعداد 15 واحد متعلق به محرومین و نیازمندان است که در این مدت اردوی جهادی سه واحد فندانسیون اجرا و دو واحد نیز آسترزنی شده است.

انتهای پیام/281/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دستگاه های اجرایی مدیران دستگاه میز خدمت جهادی تربت حیدریه اردوی جهادی رفع مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۶۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۴۲ تن رب غیر بهداشتی در تربت حیدریه

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، فرمانده انتظامی شهرستان تربت حیدریه گفت: مأموران انتظامی ایست و بازرسی شهید شیردل کامه هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به محموله بار دو دستگاه کامیون کشنده که به صورت غیربهداشتی و در قالب گالن‌های ۱۰۰ لیتری حمل می‌شد، مشکوک شدند.   سرهنگ حمیدرضا خوشخو افزود: ماموران در ادامه به منظور بررسی بیشتر، این خودرو‌ها را به داخل ایستگاه هدایت کردند و پس از کنترل اسناد و مدارک راننده، دریافتند محموله‌های موردنظر رب غیربهداشتی فاقد پروانه تولید و بهره برداری است که طبق اعلام کارشناسان شبکه بهداشت، قابل مصرف نیست.   وی بیان داشت: پرونده تشکیل شده به مراجع قضائی ارجاع و کالای مکشوفه به معاونت غذا و داروی شبکه بهداشت شهرستان تربت حیدریه تحویل داده شد.   سرهنگ خوشخو تاکید کرد: مقابله پلیس با محصولات غیربهداشتی که به صورت غیر مجاز و خارج از شبکه تولید، تهیه و روانه بازار می‌شود و سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد، با قاطعیت ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • مشکلات آبرسانی در روستاهای بخش گابریگ از زبان اهالی
  • نجات بانوی طبیعت گرد مصدوم در ارتفاعات روستایی تربت حیدریه
  • یک کشته و ۴ مصدوم در تصادف دو دستگاه خودروسواری در جاده مشهد به تربت حیدریه
  • ایمن سازی ۲۲۰ هزار راس دام در تربت حیدریه علیه بیماری شاربن
  • هزینه۱۳ میلیارد ریالی مرمت آثار تاریخی تربت‌حیدریه
  • یک جان باخته و ۶ مصدوم در حادثه رانندگی مشهد تربت حیدریه
  • زیرسازی و آسفالت راه ۱۷ روستای خوسف
  • تکمیل طرح‌های نیمه تمام با فروش اموال و املاک مازاد
  • پنبه‌کاران تربت‌حیدریه ۱۰ تن بذر یارانه‌ای دریافت کردند
  • توقیف ۴۲ تن رب غیر بهداشتی در تربت حیدریه