Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@22:49:16 GMT

پیش‌بینی برداشت ۲ هزار تن پسته از باغ‌های شاهرود

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۰۶۷۵۷

پیش‌بینی برداشت ۲ هزار تن پسته از باغ‌های شاهرود

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، علی‌اصغر حجی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از افزایش چشمگیر باغ‌های پسته در شهرستان شاهرود خبر داد و اظهار کرد: این مهم با توجه به برنامه‌های ترویجی و درک کشاورزان شهرستان در ارتباط با سازگاری درخت پسته به محدودیت‌های مناطق خشک و ارزش بالای محصول آن در سال‌های اخیر صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حال حاضر سطح باغ‌های پسته شهرستان شاهرود پنج هزار هکتار برآورد می‌شود افزود: این سطح شامل یک‌هزار و ۹۸۵ هکتار بارور و سه هزار و ۳۶ هکتار غیر بارور است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود به ارقام کشت‌شده پسته در این شهرستان اشاره کرد و گفت: ارقام عباسعلی، اکبری، شاه‌پسند، احمد آقایی و کله قوچی عمده ارقام کشت‌شده است.

حجی متوسط عملکرد پسته در این شهرستان حدود یک‌هزار و 100 کیلوگرم در هکتار عنوان کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از دو هزار تن محصول از باغ‌های پسته این شهرستان برداشت شود.

وی خاطرنشان کرد: آفات خسارت غذایی مثل پسیل پسته، سن و زنبور مغز خوار پسته، سرمازدگی دیررس بهاره و عدم تجهیز باغ‌های شهرستان به تجهیزات مربوطه، عدم تلقیح مناسب با نوسانات دمایی و بارندگی‌های بهاره، و اقتصادی نبودن تولید این محصول در باغ‌های سنتی برخی از مشکلات پسته این شهرستان است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کشاورزی مناطق خشک باغ های شاهرود مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود برداشت پسته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۶۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست سودجویان از ۱۱ هکتار زمین‌های ملی شاهرود کوتاه شد

کشاورزیان گفت: در پی شناسایی و تشکیل پرونده برای ۱۲ مورد تصرف زمین توسط سودجویان، چهار هزار و ۴۶۸ هکتار منابع طبیعی شاهرود با دستور مقام قضایی رفع تصرف شد.

وی به قانون تبصره یک ماده ۵۵ سازمان منابع طبیعی کشور اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون، منابع طبیعی مکلف است توسط ماموران حفاظتی خود به هنگام اطلاع از تصرف زمین‌های ملی، برای رفع تجاوز ورود کند.

کشاورزیان به اجرای مستقیم ۱۰ مورد رفع تصرف در حوزه استحفاظی شهرستان شاهرود اشاره کرد و افزود: سند هفت هزار و ۱۰۷ هکتار از زمین‌های ملی تصرف‌شده طی سال گذشته بدون تشکیل پرونده و پس از آزادسازی به نام دولت صادر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • دست سودجویان از ۱۱ هکتار زمین‌های ملی شاهرود کوتاه شد
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • پیش بینی برداشت بیش از ۷۰۰ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • پیشنهاد شهروند نی ریزی برای جلوگیری از خشکسالی در پی خشک شدن درختان پسته
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۱ هزار تُن کلزا در آذربایجان‌غربی
  • کشت‌کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت
  • کشت کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت