Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-16@15:43:04 GMT

گازرسانی به 156 روستای جدید در خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۰۹۵۲۹

گازرسانی به 156 روستای جدید در خراسان جنوبی

سید محمود هاشمی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهارداشت: در حال حاضر یک هزار و ۴۴۶ روستا در استان از نعمت گاز بهره مند هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۸ هزار و ۵۱۱ خانوار روستایی استان تحت پوشش گاز طبیعی قرار دارند، تصریح کرد: این تعداد خانوار جمعیتی بالغ بر ۲۸۶ هزار و ۷۳۵ نفر را شامل می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهره مندی ۹۸ درصد روستاهای استان از نعمت گاز تا پایان سال

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی از در دست اقدام بودن گازرسانی به ۱۵۶ روستای استان با جمعیتی معادل ۳ هزار و ۶۸۶ خانوار خبر داد و گفت: تا چند ماه آینده  تمامی روستاهای دارای قابلیت گازرسانی در استان از این نعمت پاک برخوردار می گردند.

هاشمی افزود: با برنامه ریزی های صورت پذیرفته تعداد روستاهای گازدار در استان تا پایان سال به یک هزار و ۶۰۲ روستا و درصد بهره مندی روستایی استان به ۹۸ درصد افزایش می یابد.

وی با اشاره به اینکه طی سه سال اخیر گازرسانی به روستاها در استان شتاب قابل ملاحظه ای یافته است، خاطرنشان کرد: در طی این مدت بیش از یک هزار و ۵۴۶ میلیارد تومان هزینه شده است.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

منبع: فارس

کلیدواژه: خراسان جنوبی روستا گاز بیرجند گازرسانی سید محمود هاشمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۹۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوچ بهاره عشایر خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  مدیرکل امور عشایر استان گفت: در خراسان جنوبی معمولا کوچ بهاره در استان از ابتدای اسفند ماه آغاز می‌شود و استقرار عشایر تا پایان شهریور ماه ادامه می‌یابد که با توجه به شرایط خشکسالی حاکم بر اکثر نقاط قابل دسترس، حدود چهار هزار خانوار اقدام به کوچ می‌کنند.

محمد ابراهیم ابراهیمی با توجه به اینکه بارندگی قابل توجهی در فصل پاییز سال گذشته در استان ثبت نشد و بارندگی‌ها از اواخر زمستان قابل ملاحظه بوده است، افزود: کوچ بهاره عشایر استان هم اکنون با توجه به شرایط مطلوب بارندگی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه کوچ بهاره درون استانی است و حدود هزار خانوار کوچ برون استانی دارند، گفت: کوچ برون استانی بیشتر به استان‌های خراسان رضوی و کرمان و سمنان است.

وی افزود: همه ساله با هماهنگی انجام شده با دستگاه‌های اجرایی استان، منابع طبیعی، محیط زیست، هلال احمر، دامپزشکی و نیروی انتظامی برنامه ریزی‌های لازم برای تسهیل در کوچ عشایر انجام می‌شود.

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی افزود: تانکر‌های آبرسان هم در استان در مسیر کوچ، آب مورد نیاز عشایر را تامین می‌کنند.

ابراهیمی از عشایر کوچنده خواست: قبل از آغاز کوچ حتما واکسیناسیون و بیمه دام خود را انجام دهند تا برای خروج از منطقه مشکلی نداشته باشند.

به گفته وی کوچ پاییزه نیز معمولا از اواخر آبان آغاز می‌شود و استقرار عشایر تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه می‌یابد که حدود ۳ هزار و ۵۰۰ خانوار اقدام به کوچ می‌کنند که معمولا درون استانی است و ۶۰۰ خانوار نیز خارج استانی و معمولا کوچ به سیستان و بلوچستان است.

دیگر خبرها

  • مصرف ۱.۹ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در خراسان جنوبی
  • کوچ بهاره عشایر خراسان جنوبی
  • برخورداری ۲۶ شهر و ۵۸۷ روستای استان از نعمت گاز طبیعی
  • بهره مندی بیش از ۱۴ هزار مشترک خانگی در همدان از نعمت گاز 
  • وضعیت گازرسانی در ایلام مطلوب است
  • بهره‌مندی ۲۳۴ هزار و ۳۴۶ خانوار خراسان جنوبی از طرح فجرانه
  • بهره‌مندی بیش از ۲۳۴ هزار خانوار از طرح کالابرگ فجرانه
  • بهره مندی بیش از ۱۴ هزار مشترک خانگی در استان همدان
  • برخورداری ۲۷ هزار و ۷۲۱ مشترک جدید از نعمت گاز طبیعی
  • مراسم بهره برداری از آسفالت معابر روستای میغان شهرستان نهبندان