Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-24@05:38:47 GMT

ضرب الاجل ۴۵ روزه مجلس برای ساماندهی کارکنان دولت

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۱۲۱۶۴

ضرب الاجل ۴۵ روزه مجلس برای ساماندهی کارکنان دولت

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از ضرب الاجل ۴۵ روزه کمیسیون اجتماعی مجلس به دولت برای ارائه لایحه کلیات طرح ساماندهی کارکنان دائمی و موقت دستگاه های اجرایی خبر داد.

کیومرث سرمدی واله ، در تشریح جلسه امروز (سه شنبه) اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: این جلسه با حضور آقای لطیفی رئیس سازمان امور اداری تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با بررسی هایی که کمیسیون اجتماعی انجام داده بود در صورتی که کلیات طرح ساماندهی کارکنان دائمی و موقت دستگاه های اجرایی تصویب می شد برخی اشکالات قابل پیش بینی بود که از جمله آن مخالف بودن با اصل ۷۵ قانون اساسی و بار مالی بود که به دولت تحمیل می کرد و در نتیجه با سد شورای نگهبان مواجه می شد.

وی افزود: از سوی دیگر با استناد به اینکه مقام معظم رهبری تاکید داشتند که اگر قرار است قانونی تصویب شود، بیشتر به صورت لایحه باشد تا هم از بدنه تخصصی و کارشناسی دولت استفاده شود و هم در مجلس نیز از نظر تخصصی پخته تر شود، مجموعا به این نتیجه رسیدیم که این طرح در قالب لایحه دولت ارائه شود، اما الزاماتی نیز داشته باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: الزامات اولیه بعد از مباحثی که مطرح شد این بود که رئیس سازمان امور اداری ملزم شد ظرف ۴۵ روز با کمک کمیته تخصصی کمیسیون اجتماعی این طرح را بررسی کنند و در قالب یک لایحه به مجلس ارایه دهند که هم از ضریب اطمینان بالایی از لحاظ جامع و مانع بودن برخودار باشد و هم اینکه ایرادات احتمالی که ممکن بود شورای نگهبان به لحاظ مغایر بودن با اصل ۷۵ قانون اساسی به آن بگیرد، وجود نداشته باشد. در مجموع تصمیم گرفته شد که به صورت لایحه از طرف دولت ارایه شود اما مدت زمان ۴۵ روزه ضرب الاجل برای آن قرار داده شد که کمیته مربوطه ما هم با آنها همکاری کنند تا ان شاءالله تصویب شود.

سرمدی در پایان گفت: با توجه به اینکه ظاهرا دو هفته آینده مجلس تعطیل باشد، بر اساس بررسی دولت و همکاری کمیته ویژه ای که داریم قرار شد بلافاصله از فردا این موضوع به صورت ویژه رسیدگی شود و ظرف ۴۵ روز آینده دوباره به صحن کمیسیون اجتماعی ارایه شود./ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: مجلس ضرب الاجل کمیسیون اجتماعی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۲۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی بهای خدمات فرهنگی در کمیسیون‌های شورای شهر تهران

در جلسه مشترک کمیسیون برنامه‌ و بودجه و فرهنگی‌‌ و اجتماعی شورای شهر، بهای خدمات فرهنگی و هنری در مجموعه‌های وابسته به اداره کل بانوان و سازمان فرهنگی و هنری بررسی شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، صبح امروز یکشنبه (2 اردیبهشت‌ماه) جلسه کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با حضور محمد آخوندی؛ رئیس کمیسیون، میثم مظفر و ناصر امانی اعضای کمیسیون و رضایی‌فر؛ مدیرکل امور مالی شهرداری تهران و سایر مدیران شهری برگزار شد.

در ابتدای جلسه بررسی لایحه «معرفی 27 نفر از کارکنان رسمی شهرداری تهران به عنوان قائم مقام ذیحساب» در دستور کار اعضای حاضر در جلسه قرار گرفت. وضعیت ارزشیابی هر یک افرادی که از سوی شهرداری تهران به عنوان ذیحسابان مناطق و برخی از سازمان‌ها و شرکت‌ها  معرفی شدند، بررسی و تصمیم‌گیری لازم انجام شد.

در ادامه، نشستی مشترک با کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر برگزار شد و نرگس معدنی‌پور؛ رئیس کمیسیون فرهنگی، زهرا شمس‌احسان؛ عضو کمیسیون فرهنگی، مریم اردبیلی؛ مدیرکل امور بانوان و خانواده، مهرداد باقری؛ رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و سایر مدیران شهری حضور داشتند.

در ابتدا لایحه «بهای خدمات استفاده از مراکز فرهنگی، هنری و تفریحی ـ خدمات قابل ارائه در مراکز تحت مدیریت اداره کل امور زنان و خانواده از سال 1403» مورد بررسی اعضای حاضر در جلسه قرار گرفت.

در این لایحه نرخ بهای خدمات هنری، آموزشی و تفریحی در 22 مجموعه شهربانو به تفکیک مناطق براساس پهنه‌بندی اقتصادی بررسی و تصمیم‌گیری‌های لازم اتخاذ شد. در نهایت این لایحه پس از اعمال اصلاحات برای تصویب در صحن شورا به هئیت رئیسه تقدیم شد.

در ادامه لایحه «بهای خدمات استفاده از مراکز سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران از سال 1403» مورد بررسی اعضای حاضر در جلسه قرار گرفت.

افزایش بودجه مناطق شهرداری تهران به 25 همت

در این لایحه نرخ بهای خدمات هنری، آموزشی و تفریحی در فرهنگسراها و مجموعه‌های وابسته به سازمان فرهنگی و هنری بررسی و‌ بهای خدمات مشخص شد. در نهایت این لایحه نیز پس از اجرای اصلاحات لازم به منظور دریافت نظرات تمامی اعضای شورا به هئیت رئیسه ارسال شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارائه لایحه اصلاح قانون کار به مجلس دوازدهم در اولین فرصت
  • لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی کارکنان وظیفه/ آموزش مهارتی بیش از ۱ میلیون سرباز وظیفه طی ۶ سال اخیر 
  • ضرب الاجل دستگاه قضایی به متولیان ساماندهی جاده های نهاوند
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی
  • نقدعلی، نماینده مجلس: نیروی انتظامی پیش‌دستی کرد؛ قدردان شماییم
  • جزییات طرح ۱۵ روزه ساماندهی افراد آسیب دیده اجتماعی در سطح شهر | کدام مناطق تهران بیشتر معتاد و متکدی دارد؟
  • ذوق نقدعلی از بازگشت گشت ارشاد: نیروی انتظامی پیش‌دستی کرد | با قدرت جلوی کشف حجاب را بگیرید
  • ویکند ۲ روزه در دو مرحله؟
  • ضرب الاجل بازرسی لرستان برای ساماندهی و بهبود وضعیت معابر سطح شهر
  • بررسی بهای خدمات فرهنگی در کمیسیون‌های شورای شهر تهران