Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، تیم‌های اولسان هیوندای کره جنوبی و کاوازاکی فرونتاله ژاپن در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌ های لیگ قهرمانان آسیا در منطقه شرق از ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه به وقت تهران به مصاف هم رفتند که در پایان تیم کره‌ای پس از تساوی بدون گل در ۱۲۰ دقیقه در ضربات پنالتی با نتیجه سه بر ۲ به برتری رسید.

این یک فینال زودرس در منطقه شرق بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو تیمی که در مرحله گروهی بهترین عملکرد را بین تمام تیم‌ها داشته و به ۱۸ امتیاز کامل رسیدند خیلی زود به پست هم خوردند.

جدال نزدیک نمایندگان کره و ژاپن بدون رد و بدل شدن گل در ۱۲۰ دقیقه تمام شد تا ضربات پنالتی مشخص‌کننده سومین تیم صعود کننده به یک چهارم نهایی باشد.

در ضیافت پنالتی‌ها ۱۰ پنالتی زده شد که نیمی از آن‌ها به گل تبدیل شد و نیمی دیگر به هدر رفت.

سهم تیم اولسان هیوندای سه گل بود و سهم کاوازاکی فرونتاله ۲ گل. لی چونگ یونگ، یون ایل لوک و یون بیت گارام برای مدافع عنوان قهرمانی گلزنی کردند و در سوی مقابل کیی چینن و داییا تونو توانستند گلزنی کنند.

هر یک از دو دروازه‌بان یک پنالتی را سیو کردند و الباقی پنالتی‌ها یا به تیر خورد یا راهی اوت شد.

اولسان با پیروزی انتقام شکست دیگر نماینده کره یعنی دائگو مقابل ناگویا را گرفت. حالا پس از ناگویا و الهلال، اولسان هم به دور یک چهارم نهایی راه پیدا کرد.

منبع: ایرنا

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: اولسان ناگویا گرامپوس لیگ قهرمانان آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۲۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جام ملت‌های آسیا: در انتظار شناخت 4 مسافر جام جهانی

به گزارش "ورزش سه"، احتمالا جام ملت‌های آسیا 2024 در وجه تاکتیکی یکی از نادرترین و صیقل یافته‌ترین تورنمنت‌ها باشد. نبردهایی نزدیک که گاهی لبالب از تاکتیک و تکنیک بوده و یا گاهی تیم‌ها با احتیاط فراوان بازی کرده و معمولاً انتظار می‌کشند اشتباهی از حریف سر بزند تا نیشی بزنند. یکی از هیجان‌انگیزترین و فراموش نشدنی‌ترین تورنمنت‌ها در تاریخ که شگفتی‌ کم نداشته است. ژاپن، مدافع عنوان قهرمانی، از جام اخراج شده و قرقیزستان به همراه تاجیکستان به پرواز درآمدند. ازبکستان با تئوریسین بزرگش بی‌رحم بوده و تایلند میزبان با مربی مشهور اسپانیایی مدعی نشان داده. افغانستان در اولین دوره حضورش تمامی چشم‌ها را گرد کرده و عراق ورای انتظارات ظاهر شده. ویتنام با مربی آرژانتینی که پیش از این قهرمانی جهان را در کارنامه دارد به آرزوی شیرین جام جهانی دل بسته است. همه این‌ها در یک طرف و تیمی به اسم ایران در سوی دیگر. پرافتخارترین‌ها اینجا هستند، ایرانی‌ها که همیشه با قهرمانی‌های خود تاریخ رقابت‌ها را رقم زده‌اند و همه از رویارویی با آن‌ها خوف و هراس دارند.

در این مطلب، دیدارهای مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا را زیر ذره‌بین برده‌ایم، جایی که نام ایران چشم‌نوازی می‌کند و ترس را به جان حریفان انداخته است و از این موضوع کلی کِیف می‌کنیم.

افغانستان - تاجیکستان

آن‌ها با سفرشان به جام‌جهانی در میان اولین‌ها خواهند بود و برای تحقق بخشیدن به رویاهایشان آماده لحظات سرنوشت‌ساز هستند. افغانستان با مربی ایرانی‌اش بلندپروازی کرده و جاه‌طلبانه به یک چهارم نهایی راه یافته است و تنها یک پیروزی با آوردگاه بزرگ جهانی فاصله دارد تا در اولین دوره حضورش در جام ملت‌های آسیا، تمامی خیال‌پردازی‌های خود را به واقعیت بدل سازد. افغانستانی‌ها با اعتماد به نفسی در آستانه رقم زدن شگفتی‌های بزرگ هستند، با بازیکنانی که دیگر معمولی به شمار نمی‌روند و ستاره خوانده می‌شوند. درخشش آن‌ها بیانگر این است که موفقیت فقط برای بزرگان خلاصه نشده. در نقطه مقابل، تاجیکستان برای دومین بار از گروه خود بالا آمده و وخیدوف تیمش را شگفتی‌سازی تمام عیار معنا کرده است. آن‌ها برای چنگ زدن به موفقیت تاریخی، سامورایی‌ها را کنار زده‌اند و نمی‌خواهند آرزوی بزرگ خود را در مصاف با افغانستان نوظهور در سالن هوآ مارک دفن کنند.

ایران - قرقیزستان

قرقیزها نمود واقعی خواستن و توانستن را با پیروزی برابر سامورایی‌ها به رخ کشیدند و صعودشان به یک‌چهارم نهایی مترادف بود با شکست ناپذیری، ولی از حالا به بعد ماموریت‌شان دشوارتر و نفس‌گیرتر خواهد بود. شاید نتایج درخشان آن‌ها باعث شود که از پیش باخته قلمداد نشوند، اما در قواره‌های طنازی مقابل ایران هستند؟ ایران پرافتخارترین تیم رقابت‌ها و به عبارتی دست‌نیافتنی بوده است و در نگاه اول دست‌اندازهای دست کم گرفتن حریفان را در مرحله گروهی پشت‌سر گذاشته و خوش‌بینی در درونشان موج می‌زند، هر چه باشد آن‌ها درخشش بی‌حدوحصری در طول تاریخ داشته‌اند و نشانه‌هایی از قدرت خود را در مرحله گروهی به نمایش آوردند. درخشش عظیمی، یوسف و اکرمی خبر از شکوفایی جوانان داده و گزینه‌های شمسایی را هم متنوع‌تر ساخته و هم غیرقابل پیش‌بینی‌تر. همه اینها در ترکیب با تجربه و بلندپروازی حسن‌زاده، سنگ‌سفیدی، اولادقباد و احمدعباسی، غول بزرگ را به سیزدهمین قهرمانی نزدیک‌تر کرده است

تایلند - عراق

نبرد بهترین خط دفاعی برابر سرآمدترین خط حمله رقابت‌ها. تایلند با دو گل خورده و عراق با دوازده گل زده. مچ‌اندازی مربیان مشهور. رودریگوی اسپانیایی در تایلند مقابل کاکائوی برزیلی در عراق. از آن مسابقه‌های جذاب و میخکوب کننده. روی کاغذ تایلندی با توجه به حضور پرشمار تماشاگران پرشمار خود و استفاده از امتیاز میزبانی مسافر نیمه نهایی و جام جهانی خواهند بود و حسرت بر دل عراقی‌ها می‌گذارند، اما در واقعیت هم چنین خواهد شد؟ آن‌ها ادعا می‌کنند در صف بزرگان قرار گرفته‌اند و به مربی باهوش خود دل بسته‌اند که قریحه مربیگری‌اش را پیش‌تر‌ها در ژاپن به رخ کشیده. آن‌ها می‌گویند اگر ژاپن دو قهرمانی پیاپی را بدست آورده، با او به ارمغان آورده، با میگوئل رودریگو. اگر سامورایی‌ها با جام خداحافظی کرده‌اند، آن‌ها هستند تا با محمد عثمان همه چشم‌ها را خیره کنند. تایلند بعید است که فرصت حضور در جام جهانی و غنیمت بزرگ در راهیابی به فینال جام ملت‌ها را با توجه به آن سوی نمودار درختی که دور از ایران جای گرفته‌اند به راحتی از کف بدهند. اما کاکائو مربی برزیلی با تکیه به بازیکنانی بی‌نام‌ونشان، خط و نشان کشیده است. ما فوتسال بازی می‌کنیم و نمی‌توانیم بیش از این برای نبرد با تایلند انتظار بکشیم. ما آماده‌ آماده هستیم.

ازبکستان - ویتنام

مسابقه‌ای شطرنج‌وار در کلاس جهانی با دو استاد بزرگ و به مدد سربازانی نه چندان حرفه‌ای که باعث شده همه انتظار این جدال پرتب‌وتاب را بکشند. وناسیو لوپز در یک سوی میدان و دیگو جوستوزی در سوی دیگر. ویتنام جام را با سکته و توقف مقابل میانمار آغاز کرد اما خود را پیدا کرد و به مسیر بازگشت. دو مربی با کارنامه‌ای در فینال‌های جام جهانی که حالا در یک چهارم نهایی جام آسیایی برابر همدیگر حاضر می‌شوند. ویتنام با دیگو جوستوزی گاهی معرکه ظاهر می‌شود و گاهی بسیار متوسط. حقیقت این است با پذیرفتن شکست از ازبکستان آن‌ها بار دیگر شانس حضور در جام جهانی را در پلی آف خواهند داشت، اما وناسیو لوپز با سطح توقعاتی که از خود به آن بالا برده است، ناکامی مقابل ویتنام شکست بزرگی برایش تعبیر می‌شود. ازبک‌ها ده بار دروازه را فرو ریختند و چهار بار دروازه‌شان به لرزه درآمده. همه این‌ها به این معناست که نه به راحتی گلی را دریافت می‌کنند و نه خط حمله برق‌آسایی نسبت به ایران داشته‌اند. اما از هر ترفند و شیوه تاکتیکی در مسابقات استفاده می‌کنند و حریفان را به بند می‌کشند. این دیدار برای ایران اهمیت زیادی دارد، زیرا پیروز میدان حریف بعدی ملی‌پوشان خواهد بود.

برنامه مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا به سرخ ذیل است:

چهارشنبه؛ 5 اردیبهشت ۱۴۰۳

تاجیکستان – افغانستان؛ ساعت ۱۰:۳۰
ایران – قرقیزستان؛ ساعت ۱۲:۳۰
تایلند – عراق؛ ساعت۱۴:۳۰
ازبکستان – ویتنام؛ ساعت ۱۷:۳۰

تیم‌های آسیایی که در ادوار مختلف جام جهانی فوتسال حضور داشته‌اند:

ایران هشت بار
استرالیا هفت بار
تایلند شش بار
ژاپن پنج بار 
چین سه بار
ازبکستان سه بار 
ویتنام دوبار
هنگ کنگ، کویت، چین تایپه، مالزی و عربستان سعودی یک بار

دیگر خبرها

  • الهلال از رسیدن به فینال آسیا بازماند
  • جام ملت‌های آسیا: در انتظار شناخت 4 مسافر جام جهانی
  • جام ملت‌های آسیا: کدام تیم‌ها مسافر جام جهانی می‌شوند
  • تمجید AFC از ایران و افغانستان/ ایران زنگ خطر را به صدا درآورد
  • تن هاخ: قهرمانی در جام حذفی به معنای موفقیت‌مان نخواهد بود؛ مطمئنم که شانس خوبی برای قهرمانی داریم
  • نجات شیاطین از کابوس کاونتری و صعود به فینال
  • منچستریونایتد ۳(۴) - (۲)۳ کاونتری/ صعود خجالت آور شیاطین به فینال+ فیلم
  • یونایتد مرد و زنده شد/ همسایه‌ها به فینال جام حذفی انگلیس رسیدند
  • منچستریونایتد حریف سیتی در فینال جام حذفی انگلیس شد
  • منچستریونایتد حریف من‌سیتی در فینال جام حذفی انگلیس شد