Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-04-25@11:49:34 GMT

گل محمدی در یک هشتم نهایی آسیا دبل کرد

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۱۳۴۵۶

گل محمدی در یک هشتم نهایی آسیا دبل کرد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، تیم فوتبال پرسپولیس امشب در دیدار مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در خانه استقلال تاجیکستان به برتری یک بر صفر رسید تا برای دومین فصل متوالی با هدایت یحیی گل‌محمدی به جمع هشت تیم برتر قاره کهن صعود کند.

گل‌محمدی پیش از  حضور در پرسپولیس به عنوان سرمربی فقط در سال ۲۰۱۶ با ذوب آهن تجربه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آن سال تیم اصفهانی با سرمربیگری وی و ثبت آمار ۶ بازی، چهار برد و دو مساوی به مرحله یک هشتم نهایی رسید اما در این مرحله مقابل العین امارات در مجموع دو بازی رفت و برگشت سه بر یک شکست خورد و حذف شد. 

مربی فعلی پرسپولیس از زمان بازگشت به این تیم هم در ۱۷ بازی آسیایی روی نیمکت سرخ‌ پوشان نشسته است. وی در سال ۲۰۲۰ کار خود را با پرسپولیس در آسیا با شکست دو بر صفر مقابل الدحیل در دوحه آغاز کرد و در ادامه این تیم مقابل شارجه امارات در خانه حریف به تساوی دو بر دو رضایت داد. البته روند صعودی  شاگردان گل‌محمدی در آن فصل، پس از متمرکز برگزار شدن دیدارهای لیگ قهرمانان در قطر آغاز شد. پرسپولیس پس از کسب دو برد متوالی با نتیجه یک بر صفر برابر التعاون عربستان در ادامه با همین نتیجه مغلوب الدحیل شد.

البته پس از این باخت پرسپولیسی‌ها با برتری چهار بر صفر برابر شارجه به عنوان صدرنشین راهی مرحله یک هشتم نهایی شدند و در این مرحله هم تیم قدرتمند السد را در دوحه با نتیجه یک بر صفر شکست دادند. برتری دو بر صفر در بازی با پاختاکور ازبکستان پرسپولیس را برای سومین بار در طول چهار فصل به نیمه نهایی  لیگ قهرمانان رساند و این تیم در نهایت با برد مقابل النصر عربستان در ضربات پنالتی، برای دومین در طول تاریخ خود به فینال آسیا راه یافت. هرچند در بازی نهایی آن دوره از مسابقات با نتیجه دو بر یک از اولسان هیوندای کره‌جنوبی شکست خورد و باز هم نتوانست قهرمانی آسیا را کسب کند.

تیم یحیی گل‌محمدی که در مرحله گروهی سال ۲۰۲۱ با الریان قطر، الوحده امارات و گوا هند هم‌گروه بود، ابتدا الوحده امارات را یک بر صفر مغلوب کرد و در ادامه هم تیمی های شجاع خلیل‌زاده  در الریان را ۳ بر یک و تیم میزبان را ۲ بر یک شکست داد. پرسپولیس دور برگشت را هم با برد ۴ بر صفر برابر گوا آغاز کرد اما شکست یک بر صفر مقابل حریف اماراتی، سبب شد سرخ پوشان برای دومین فصل متوالی باز هم نتوانند بدون باخت مرحله گروهی را به اتمام برسانند. البته پرسپولیس با برد ۴ بر ۲ برابر الریان به عنوان مقتدرترین تیم مرحله گروهی در منطقه غرب راهی شانزده تیم برتر این مسابقات شد. 

با برتری پرسپولیس برابر استقلال، یحیی گل‌محمدی به عنوان سرمربی به آمار ۲۵ بازی، ۱۵ برد، ۵ مساوی و ۵ باخت در لیگ قهرمانان دست یافت. البته آمار وی در این مسابقات با پرسپولیس ۱۷ بازی، ۱۱ برد، ۲ مساوی و ۴ باخت است.

این مربی که سه فصل تجربه حضور در لیگ قهرمانان را دارد، تاکنون ۲ بار با تیمش موفق به صعود از مرحله یک هشتم نهایی شده است.

انتهای پیام/

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان یک بر صفر گل محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۳۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شگفتی بزرگ در آسیا: افغانستان صعود کرد

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتسال افغانستان که برای نخستین بار تجربه حضور در جام ملت‌های آسیا را تجربه کرده و مجید مرتضایی را به‌عنوان سرمربی ایرانی بالای سر خود داشت، با کامبک شگفت انگیز در بازی امروز مقابل بحرین توانست در جایگاه دوم جدول گروه D قرار بگیرد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شود.

شاگردان مجید مرتضایی که جام ملت‌های آسیا را با شکست 3 بر یک مقابل ایران آغاز کردند و در دومین دیدار برابر کویت به تساوی رسیدند، در نیمه اول بازی امروز برابر بحرین ناامید شدند و با باخت 2 بر یک به رختکن رفتند.

فوتسالیست‌های افغانستان در نیمه دوم کاملا متفاوت کار کردند و توانستند با نمایش استثنایی و زدن دو گل مقابل بحرین، توانستند برتری خود را تا لحظات پایانی حفظ کنند و به پیروز 3 بر 2 برسند و از مرحله گروهی صعود کنند.

شاگردان مرتضایی توانستند با کسب 4 امتیاز و تفاضل گل منفی یک، در مقایسه با کویت که مثل آنها 4 امتیاز کسب کرده ولی تفاضل گل منفی 3 داشت، در رده دوم جدول گروه D قرار بگیرند و حریف تیم ملی فوتسال تاجیکستان در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا شوند.

تیم ملی فوتسال افغانستان البته می‌تواند در بازی بعدی هم شگفتی‌سازی کند و با عبور از سد تاجیکستان و رسیدن به مرحله نیمه نهایی، جواز حضور در جام جهانی را هم بگیرد.

دیگر خبرها

  • ساعت بازی فوتسال تیم ملی ایران - ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌ها
  • آغاز مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی با نبرد تکراری مس و پیکان
  • صعود مقتدرانه شاگردان شمسایی به نیمه‌نهایی
  • اسامی داوران مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی اعلام شد
  • لیگ قهرمانان آسیا| صعود العین امارات به فینال با حذف الهلال
  • خلاصه‌بازی الهلال و العین + فیلم
  • شوک بزرگ؛ تیم اماراتی الهلال را از آسیا حذف کرد
  • مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگر برگزار می شود
  • برنامه بازی‌ های مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا مشخص شد
  • شگفتی بزرگ در آسیا: افغانستان صعود کرد