Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، با تصویب اعضای شورای شهر قزوین در جلسه عصر امروز، جلسهٔ شورا با دستور انتخاب شهردار، ساعت ۱۴ فردا چهارشنبه ۲۴ شهریور ماه، به‌صورت علنی و با حضور خبرنگاران برگزار خواهد شد.
اعضای شورای شهر قزوین باید از میان چهار گزینهٔ سیدمهدی کاظمی، غلامحسن(جواد) اسلامی‌صدر، حسین معصوم و مهدی صباغ، یکی را به‌عنوان کلیددار عمارت بلدیه انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پیش از این و پس از برگزاری انتخابات شوراها، اعضای شورای شهر فرآیند انتخاب شهردار را به‌صورت غیررسمی آغاز کرده و پس از آغاز به کار رسمی شورا، با انتخاب سیدمهدی کاظمی به‌عنوان سرپرست شهرداری، با دعوت از گزینه‌های متعدد این فرآیند را ادامه دادند. 
در نهایت ۴ کاندیدای نهایی توسط اعضای شورا انتخاب شده و فردا یکی از این گزینه‌ها به‌عنوان شهردار انتخاب خواهد شد.
برآوردهای خبرنگار فارس نشان می‌دهد مهدی صباغ و جواد اسلامی‌صدر بیشترین اقبال را برای رسیدن به کرسی شهرداری دارند.
انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین انتخاب شهردار قزوین شهردار قزوین شورای شهر قزوین شهرداری قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۳۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم تعیین تکلیف لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه

نادر نوروزی شهردار کرمانشاه در حاشیه نشست با اعضای شورای شهر در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بودجه شهرداری کرمانشاه در سال گذشته ۴۵۵۰ میلیارد تومان بوده است، گفت : این بودجه در شورای شهر مصوب شد و همانند سایر شهر‌ها کل بودجه محقق نخواهد شد.

وی با بیان اینکه بخشی از بودجه به صورت نقدی و غیرنقدی محقق شد، عنوان کرد: این بودجه برای فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی، خدمات شهری و امور داخلی شهرداری مصرف شده است.

نوروزی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۳۰ هزار تن و در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۵۰ هزار تن آسفالت در شهر کرمانشاه اجرا شده است، گفت: برنامه آسفالت کرمانشاه پنج ساله تنظیم شده که هر سال ۲۰ درصد اجرا شود و بیش از ۲۰۰۰ کوچه و ۳۰۰ خیابان اصلی روکش آسفالت و لکه‌گیری انجام شده است.

وی بیان کرد: برخلاف ادعای برخی از اعضای شورای شهر اعتبار پروژه‌های عمرانی به طور کامل هزینه شده و درخواست افزایش آن را داریم، اما بودجه عمرانی با دریافت از سرفصل‌های دیگر افزایش یافته است و این ادعا‌ها ناشی از عدم آگاهی یا داشتن اطلاعات اشتباه است.

وی افزود: در زمینه برنامه‌های فرهنگی تمام بودجه مصرف نشده و بودجه تعریف شده ۲۲ میلیارد تومان بوده که ۱۳ میلیارد تومان هزینه شده و با توجه به تردد زائران اربعین و شهر خلاق و مراسم مختلف جشنواره‌های مختلفی در سال گذشته اجرا شد.

شهردار کرمانشاه با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی گسترده‌تری برای امسال در نظر گرفته شده و درخواست ما افزایش بودجه فرهنگی است، عنوان کرد: بودجه فرهنگی باید پنج درصد بودجه کل باشد در حالی که بودجه پیشنهادی برای امسال ۶۸۰۰ میلیارد تومان بوده و شورای اسلامی شهر آن را به ۶۳۰۰ میلیارد تومان تقلیل داده است.

وی با بیان اینکه بودجه فرهنگی شهر کرمانشاه بسیار محدود است، گفت: بودجه فرهنگی شهر اصفهان و همدان پنج درصد کل بودجه است و این میزان برای کرمانشاه کمتر از یک درصد است و این در حالی است که به ما ایراد گرفته می‌شود چرا به این میزان هزینه شده است.

شهردار کرمانشاه افزود: بودجه فرهنگی باید نسبت به سرانه یک میلیون نفر جمعیت باشد و بودجه تعریف شده از سوی شورای شهر به این منظور ۲۴ میلیارد تومان است و این در حالی است که برای انجام کار اساسی در حوزه فرهنگی به ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

نوروزی با اشاره به اینکه لایحه بودجه در دی ماه و در موقعیت مقرر به شورا ارائه شده، اما در مهلت مقرر توسط شورا تصویب نشده است، گفت: براساس قانون شهردار در چنین مواردی می‌تواند از استاندار درخواست کند و من نامه را تقدیم استاندار کردم و به فرماندار ارجاع دادند و فرماندار در هفتم اسفند سال گذشته جلسه فوق‌العاده برگزار کردند و کلیات بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد.

وی افزود: ریاست شورا مصوبه کلیات بودجه را تا ۲۸ اسفند ماه به فرمانداری ارسال نکرد و سپس رئیس شورا ۱۰ روز بعد از تصویب اولیه رأی‌گیری دیگری انجام داده و دو دوازدهم بودجه را به تصویب رسانده است؛ بنابراین دو مصوبه برای بودجه وجود داشته که مورد دوم غیرقانونی بوده و در هیئت تطبیق فرمانداری به این مصوبه ایراد گرفته و غیرقانونی دانسته شده، اما به جهت ضرورت و پیشبرد امور شهری رد نشده و درعین حال تخلف آن در هیئت حل اختلاف رسیدگی می‌شود.

شهردار کرمانشاه افزود: از دی ماه تاکنون هنوز وضعیت بودجه مشخص نشده و تمام پیمانکاری‌ها و اقدامات انجام شده در حوزه زیباسازی و عمرانی و برگزاری انتخابات و مراسمات پایان سال با مشکلاتی مواجه است و همچنین برای خرید قیر برای آسفالت سال جدید منتظر ابلاغ بودجه هستیم.

نوروزی با بیان اینکه خدمات شهری دو منطقه از کرمانشاه شامل منطقه پنج و هفت با ۳۰۰۰ هکتار به بخش خصوصی واگذار می‌کنیم که نیرویی استخدام نشود عنوان کرد: ماشین‌آلات شهرداری نیز فرسوده هستند و برای همه این موارد یا هر گونه امور مالی در شهرداری نیازمند کد بودجه هستیم و تا بودجه نهایی نشود نمی‌توان از کد بودجه استفاده کرد و همه مناقصه‌ها به تأخیر می‌افتد.

وی گفت: مکاتباتی با رئیس شورای شهر و فرماندار انجام شده و استاندار ابلاغ کردند که وضعیت بودجه حداکثر تا ۱۵ اردیبهشت ماه تعیین تکلیف شود و من امروز برای این موضوع در جلسه شورای شهر شرکت کردم. براساس قانون طرح دوفوریتی با حضور شهردار باید به رأی گذاشته شود و چنانچه رأی بیاورد بلافاصله باید در صحن مطرح شود و از ریاست شورا درخواست کردم، اما نپذیرفتند و طرح بلاتکلیف باقی ماند و این در حالی است که ما با شورا مشکلی نداریم و در کمیسیون‌ها شرکت کرده‌ایم.

نوروزی در رابطه با ابهامات ایجاد شده در زمینه هزینه‌های شهرداری گفت: ریاست شورای شهر بودجه غیرنقدی را محاسبه نکرده و تحقق بودجه حدود ۷۰ درصد است در حالی که رئیس شورا ۵۰ درصد را عنوان می‌کند.

شهردار کرمانشاه با بیان اینکه به کل بودجه و حتی از تحقق نیز هیچ رقمی اضافه نشده و حتی کمتر از کل بودجه هزینه شده است افزود: سازمان فرهنگی درآمدی ندارد که محقق شود و باید از محل درآمد مناطق برای آن هزینه شود و این نشان می‌دهد بودجه گلوبال است و براساس ردیف‌هایی که شورا اجازه می‌دهد می‌توانیم مصرف کنیم و ما نیز همین کار را انجام دادیم.

شهردار کرمانشاه با اشاره به اینکه عدم طرح لایحه بودجه از سوی رئیس شورا استنکاف است، زیرا من درخواست لایحه دوفوریتی را داشتم گفت: رئیس شورا اصرار دارد لایحه دوفوریتی اصلاحیه بودجه را به کمیسیون ارجاع دهد در حالی که این خلاف قانون است و زمانی که لایحه دوفوریتی رأی بیاورد بلافاصله باید در جلسه به رأی گذاشته شود. در این مرحله مراجع بالاتر باید رسیدگی کنند، زیرا دو لایحه دو فوریتی اصلاحیه بودجه ۱۴۰۲ و لایحه بودجه ۱۴۰۳ بلاتکلیف مانده است و این در حالی است که لایحه ۱۴۰۳ باید تا ۳۰ بهمن ماه مصوب می‌شد که ادعا کردند کلیات آن مصوب شده و به ما ابلاغ نشد و بعد هم گفتند دو دوازدهم آن مصوب شده است.

وی با اشاره به اینکه بازی کردن با الفاظ و مانع تراشی کردن مانع حقیقت نمی‌شود گفت: مدعی نیستیم اقدامات انجام شده در شهر کرمانشاه بدون ایراد بوده و کسی که چنین ادعایی داشته باشد اصلاح پذیر نیست.

شهردار کرمانشاه با اشاره به اقدامات انجام شده در ۲۶ شهرک حاشیه‌ای شهر کرمانشاه افزود: ایجاد تقاطع همسطح در هشت ماه و ساخت معابر کمربندی شهر از جمله اقدامات عمرانی انجام شده است و اکنون نیز در حال فعالیت روی پل قره‌سو هستیم که گره ترافیکی جنوب به شمال شهر رفع شود و ۵۰ درصد پیشرفت دارد. قطار شهری که ۱۰ سال متوقف بوده اکنون ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار دریافت کرده و با شتاب پیش خواهد رفت.

وی عنوان کرد: دارایی‌های شهرداری چندین برابر بدهی‌های آن است و طلبی که رئیس شورا عنوان می‌کنند مربوط به بانک ملت است که البته ما خود را بدهکار نمی‌دانیم و طرح دعوا شده و بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان طلب بانک ملت در تعهدات دولت است. به بدهکاری شهرداری کرمانشاه به بانک ملت در ۲۰ سال گذشته رسیدگی نشده و با سود بدهی به بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان رسیده، اما ما این رقم را جزو تعهدات کرمانشاه نمی‌دانیم. در دو سال گذشته نه تنها از بانک تسهیلاتی دریافت نکرده‌ایم بلکه بدهی گذشته از جمله بدهی ۲۲۰ میلیارد تومانی به بانک شهر نیز تسویه شده است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • رعایت قوانین و حفظ کیان شورا سرلوحه اقدامات شهردار باشد
  • تذکر رییس شورا به کیانی ؛ رعایت قوانین و حفظ کیان شورا باید سرلوحه کار شهردار کرج باشد
  • عدم تعیین تکلیف لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه
  • رای اعضای شورای شهر به استیضاح شهردار ارومیه
  • هزینه کرد شهرداری این شهر بدون ابلاغ بودجه، غیرقانونی است
  • گزارش دهی معاون شهردار و خزنه دار شورا به اعضا فردا
  • اعضای شورا تقوا و تعهد را سرلوحه کارهای خود قرار دهند
  • حمایت شورای شهر بجنورد از برنامه‌های عملیاتی شهردار مرکز استان
  • تقدیر از عملکرد نیروهای مسلح به‌ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در صحن شورای شهر اصفهان
  • انتخاب شورای شهر انابد به عنوان شورای شهر نمونه شهرستان بردسکن