Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «حسین فضلی» روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه توزیع علوفه بر اساس نیاز استان همدان انجام می شود، افزود: عرضه دام در نیمه اول سال با توجه به تامین علوفه افزایش داشت که در استان همدان نیز ۹۰ درصد از دام کشتار شده برای مصرف توزیع و مابقی منجمد و نگهداری شده است.

وی با بیان اینکه احتمال افزایش قیمت گوشت در نیمه دوم سال به دلیل عدم توازن میان عرضه و تقاضای دام وجود دارد، اظهار داشت: کار انجماد و نگهداری گوشت دام با هدف توزیع در بازار، برقراری توازن میان عرضه و تقاضا و جلوگیری از افزایش قیمت عرضه گوشت انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه کشتار و عرضه دام طی شش ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است، گفت: میزان کشتار دام طی این مدت ۴۰ تا ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

فضلی با تاکید بر نیاز مصرفی روزانه استان همدان حدود ۵۷ تن گوشت است، تصریح کرد: گوشت تولیدی و مازاد بر این میزان به دیگر استان های کشور صادر می شود چراکه میزان تولید گوشت قرمز استان همدان بیشتر از نیاز مصرفی است.

وی تعداد دام سنگین استان همدان را ۳۸۷ هزار و ۵۰۰ راس و دام سبک را یک میلیون ۳۴۵ هزار و ۵۲۰ راس ذکر کرد و افزود: تعداد دام سنگین قابل کشتار استان در سالی حدود ۱۰۰ هزار و دام سبک قابل کشتار نیز ۴۱۷ هزار راس است.

وی با اشاره به اینکه تعداد دام سنگین عرضه شده در تیرماه امسال استان همدان سه هزار و ۴۶۹ راس بود، گفت: این آمار در تیزماه سال گذشته ۲ هزار و ۳۷۲ راس ثبت شده است.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان، تعداد دام سنگین کشتار شده استان در تیرماه سالجاری را ۲ هزار و ۷۴۷ راس عنوان کرد و افزود: این تعداد در مدت مشابه سال گذشته یک هزار ۶۲۱ راس بوده که نشان از افزایشی ۵۰ درصدی دارد.

به گفته فضلی، دام سبک عرضه شده (در میدان عرضه استان) تیرماه سالجاری را ۳۴ هزار و ۷۹۱ راس عنوان کرد و گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۲ برابر افزایش داشته است.

وی افزود: همچنین تعداد دام سبک کشتار شده تیرماه سالجاری در استان همدان ۲۰ هزار و ۵۰۸ راس بوده که این آمار در تیرماه سال قبل هشت هزار و ۴۸۴ راس دام ثبت شده است.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان همچنین با اشاره به اینکه استان مشمول «طرح خشکسالی» شده است، افزود: از محل منابع و اعتبارات خشکسالی دولت، میزان قابل توجهی نهاده برای توزیع در میان دامداران سنتی، صنعتی، عشایر و دامداری شیری این استان تخصیص داده شده است.

برچسب‌ها گوشت قرمز همدان کشاورزی دام و طيور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گوشت قرمز همدان کشاورزی گوشت قرمز همدان کشاورزی دام و طيور مدت مشابه سال گذشته تعداد دام سنگین استان همدان تیرماه سال دام سبک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۷۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 

حجت الاسلام تقوی سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین گفت: طرح ملی توزیع «گوشت قربانی مشارکتی» توسط مؤسسه فرهنگی حضرت خدیجه (س) قم و خیران برنامه تلویزیونی «سمت خدا» و با همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اجرایی شد.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان افزود: بر این اساس با همکاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، خانواده‌های جامعه هدف شناسایی شدند و هزار بسته گوشت قربانی در بین این خانواده‌های عزتمند در مناطق محروم توزیع شد.

وی بیان کرد: دستگیری از دیگران در روایات مختلف در دین اسلام مورد تأکید است که امیدواریم این اقدام که گامی هرچند کوچک در کمک به معیشت محرومان است، مورد رضایت پروردگار متعال قرار گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • توزیع ۱۰۰۰ تن مرغ و گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در مازندران
  • توزیع یک هزار تن مرغ و گوشت قرمز تنظیم بازاری در مازندران
  • تبدیل به ضایعات بیش از ۳ هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • ممنوعیت فروش گوشت لاکچری در قم +فیلم
  • فروش گوشت لاکچری در قم ممنوع شد
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • ۱۲۰۰ بسته گوشت قربانی میان نیازمندان یزد توزیع شد
  • تخلف یک کشتارگاه طیور در استان کرمانشاه
  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین