Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ دیروز بازار ارز روز پرنوسانی را پشت سرگذاشت و قیمت دلار مدام در رفت‌و‌برگشت بود؛ دلار اولین معاملات را با قیمت ۲۷۴۰۰تومان شروع کرد اما در ادامه روز تحت تاثیر انتشار خبر غیررسمی انتصاب باقری به جای عراقچی به عنوان معاون سیاسی وزیر خارجه با افزایش همراه شد.

با دست به دست شدن این خبر در فضای مجازی، برخی معامله‌گران سعی کردند با جوسازی پیرامون رویکرد منفی باقری به برجام انتظارات تورمی را بالا ببرند که همین موضوع باعث شد دلار به ۲۷۷۸۰تومان برسد؛ اما شب گذشته ورود یک سیگنال مثبت در رابطه با برجام روند قیمت دلار در معاملات پشت‌خطی را نزولی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب با اعلام خبر آمادگی آمریکا برای برداشتن تحریم‌های ناسازگار با برجام از سوی معاون موقت نماینده آمریکا در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در نشست شورای حکام، قیمت دلار در بازار غیر رسمی به ۲۷۶۵۰تومان کاهش یافت؛ این جو نزولی به بازار امروز هم سرایت کرد و باعث شد حجم فروش‌ها افزایش یابد و در پی آن قیمت دلار تا زمان انتشار این خبر به سطح ۲۷۳۰۰تومان بازگردد.

حالا معامله‌گران نسبت به وضعیت فعلی بازار دو رویکرد متفاوت دارد؛ برخی با استناد به واکنش‌های هیجانی بازار ارز نسبت به اخبار سیاسی بر این باورند که این روند نزولی هم موقتی بوده و طبق روال گذشته بعد از تخلیه هیجان این خبر باز هم دلار به محدوده قبلی بازمی‌گردد.

ضمن اینکه طی حدود یک ماه گذشته دلار موفق به عقب‌نشینی تا زیر سطح مقاومتی ۲۶۸۰۰تومان نشده و این نشان می‌دهد که انتظارات تورمی همچنان بالاست و عمده معامله‌گران فعلا تمایلی به قرار گرفتن در موقعیت فروشنده و شکست کانال ۲۷هزار تومان ندارند.

اما در مقابل برخی دیگر از فعالان بازار اعتقادی به تداوم روند صعودی دلار ندارند و نسبت به نوسانات افزایشی بازار بی‌اعتنا هستند چراکه به باور آن‌ها، روابط سیاسی بین ایران و غرب به مرحله خوبی رسیده و آینده روشنی در انتظار مذاکرات برجام است؛ بر اساس این دیدگاه، بالارفتن قیمت دلار نتیجه تلاش نوسان‌گیران برای سود‌گیری حداکثری از روز‌های بلاتکلیفی برجام است و پایدار نخواهد بود.

پربیننده ترین قیمت پژو پارس به ۳۸۵ میلیون تومان رسید + جدول ارزان ترین موتورسیکلت های صفر چند؟ + جدول ثبت نام خودرو ( ام وی ام ۳۱۵ پلاس اتوماتیک ) جزییات عرضه اولیه «فسبزوار» منابع مورد نیاز رتبه بندی معلمان تامین شده است؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: دلار قیمت دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۹۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۶هزار تومانی قیمت دلار در ۲ روز / کاهش قیمت سکه و دلار ادامه دارد ؟

به گزارش پارس نیوز ، محمد کشتی آرای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره وضعیت بازار طلا و سکه در روز جاری، اظهار داشت: دیروز بعد از التهابات اول صبح بازار و روند صعودی قیمت‌ها با شروع داد و ستدها و معاملات بازار طلا و ارز با سیر نزولی همراه شد.

وی با اشاره به افزایش 5 دلاری قیمت جهانی طلا در روز جاری، گفت: با این حال با تعدیل قیمت ارز نسبت به دیروز و کاهش حدودا 6 هزار تومانی دلار، طلا و سکه نیز در بازار کاهشی شده است.

این فعال بازار طلا ادامه داد: صبح دیروز دلار 70 هزار تومان هم شده بود ولی هم اکنون در کانال 64 و 65 هزار تومان در معامله است. همین موضوع باعث شده تا قیمت سکه طرح قدیم نسبت به دیروز دو میلیون و 200 هزار تومان و سکه طرح جدید نیز دو میلیون تومان کاهش داشته باشد.

کشتی آرای همچنین گفت: قیمت سکه طرح قدیم هم اکنون 40 میلیون تومان، سکه طرح جدید 42 میلیون و 800 هزار تومان و نیم سکه و ربع سکه هر کدام با یک میلیون و 400 هزار تومان کاهش نسبت به معاملات پایانی دیروز به ترتیب به 25 میلیون و 300 هزار تومان و 15 میلیون و 300 هزار تومان رسیده اند. ضمن اینکه سکه گرمی هم با 600 هزار تومان کاهش به 6 میلیون و 900 هزار تومان رسیده است

وی همچنین گفت: قیمت هر میقال طلای 17 عیار از 16 میلیون و 260 هزار تومان در معاملات پایانی دیروز به 15 میلیون و 890 هزار تومان کاهش یافته است یعنی بیش از یک میلیون و 30 هزار تومان ارزش هر مثقال طلا کاهش یافته است طلای 18 عیار نیز با کاهش حدودا 100 هزار تومانی نسبت به دیروز به سه میلیون و 666 هزار تومان رسیده است.

این فعال بازار طلا با تاکید براینکه حباب سکه همچنان حدود 7 میلیون تومان است پیش بینی کرد در روزهای آینده حباب سکه کاسته شود چرا که دادوستدها و معاملات بازار که دیروز تقریبا متوقف شده بود امروز از سر گرفته شده و بازار به ثبات رسیده است.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی نرخ ارز در ۲۸ فروردین /دلار به فاز استراحت رفت؟
  • کاهش ۶هزار تومانی قیمت دلار در ۲روز
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / ارزهای مهم با افت تنش سقوط کرد
  • کاهش ۶هزار تومانی قیمت دلار در ۲ روز / کاهش قیمت سکه و دلار ادامه دارد ؟
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
  • کاهش ۶هزار تومانی قیمت دلار | سکه ۲ میلیون تومان کاهش یافت
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
  • ریزش قیمت سکه و طلا/ نرخ سکه نسبت به صبح ۲ میلیون تومان کاهش یافت
  • روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد | بازار آرام ارز پس از انتقام ایران از رژیم صهیونیستی
  • تلاطم بورس با ریسک سیاسی