Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-19@08:43:36 GMT

ثبات قیمت میوه به دلیل تنوع میوه‌های تابستانه

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۱۹۵۶۸

ثبات قیمت میوه به دلیل تنوع میوه‌های تابستانه

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: با توجه به تنوع میوه‌های تابستانه و عرضه میوه نوبرانه پاییز پیش بینی می‌شود که قیمت میوه طی یک ماه آینده تغییری نداشته باشد.

 آقای مصطفی دارایی نژاد، با اشاره به علل گرانی اخیر قیمت هویج در بازار اظهار کرد: افزایش هزینه‌های تولید نظیر بذر، اجاره زمین، پلاستیک، گونی کنفی و کرایه حمل از جمله دلایل نوسان قیمت هویج در بازار به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عنوان مثال امسال قیمت بذر هویج رقمی حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان و بعضا بذر‌های خارجی تا ۴۰ میلیون تومان بوده است.

وی قیمت کنونی هویج را ۱۱ تا ۱۴ هزار تومان اعلام کرد و افزود: بنابر رصد‌های میدانی بالای ۲۰۰ هکتار هویج در دزفول کشت شده که اواخر برج ۹ به دست می‌آید که با این وجود پیش‌بینی می‌شود که قیمت هویج از این محدوده بالاتر نخواهد رفت.

رئیس اتحادیه بار فروشان ادامه داد: با توجه به انتقادی که نسبت به رنگ آوری و سبززدایی نارنگی با گاز اتیلن به دلیل به خطر افتادن سلامت مردم داشتیم، در اتحادیه باغداران و کشاورزان قرار شد باغداران از ابتدای مهر اقدام به برداشت نارنگی و از ۲۰ آبان اقدام به برداشت پرتقال کنند که این موضوع جای تشکر دارد.

به گفته دارایی نژاد، امسال ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن پرتقال و نارنگی در مازندران تولید می‌شود که به دلیل فراوانی محصول باید تمهیداتی برای صادرات اتخاذ شود.
هندوانه گران شد
دارایی نژاد کاهش یک سوم تولید هندوانه نسبت به سال قبل و پایان عرضه محصول از برخی استان‌ها را از علل گرانی این محصول اعلام کرد و گفت: هم اکنون عرضه هندوانه اراک رو به پایان است و صرفا محصول از همدان و فارس عرضه می‌شود که هندوانه فارس صرفا برای صادرات است.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران قیمت هر کیلو هندوانه استان فارس سر زمین را ۸ تا ۹ هزار تومان اعلام کرد.

وی قیمت هر کیلو انجیر زرد را ۱۰ تا ۲۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت کنونی هر کیلو انجیر سیاه ۱۰ تا ۲۵ هزار تومان، انگور بی دانه قرمز ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان، انگور بی دانه سفید ۱۰ تا ۱۸ هزار تومان، انگور عسگری ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان، انگور کندری ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان، آلو سانترال ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان، پسته تازه ۶۰ تا ۱۰۰ هزار تومان، خیار اصفهان ۴ تا ۷ هزار تومان، خیار بوته‌ای ۶ تا ۱۰ هزار تومان و خیار گلخانه‌ای ۶ تا ۱۰ هزار تومان است.

دارایی نژاد ادامه داد: در حال حاضر هر کیلو سیب ۲ رنگ با نرخ ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان، سیب گلاب پاییزه ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان، شلیل شبرنگ ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان، شلیل سیبی ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان، شلیل شمس ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان، گلابی بیروتی ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان، گلابی شاه میوه ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان، هلو انجیری ۱۲ تا ۱۵ هزار تومان، هلو زعفرانی ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان، لیموشیرین ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان، انار پیش رس ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان، طالبی ۶ تا ۹ هزار تومان و خربزه ۷ تا ۸ هزار تومان در میدان مرکزی و با احتساب حداکثر ۳۵ درصد سود در خرده فروشی‌ها باید عرضه شود.

رئیس اتحادیه بارفروشان قیمت کنونی هر کیلو انبه را ۳۵ هزار تومان، موز ۲۰ تا ۲۳ هزار تومان و هر کارتن آناناس ۶ تا ۹ تایی بسته به نوع و کیفیت ۷۵۰ تا ۸۵۰ هزار تومان اعلام کرد.

وی قیمت هر کیلو بادمجان دلمه‌ای را ۳ تا ۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت کنونی هر کیلو بادمجان قلمی ۴ تا ۷ هزار تومان، بامیه ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان، پیاز شیری ۴ تا ۵ هزار تومان، پیاز زرد ۴ تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان، سیب زمینی ۳ تا ۵ هزار تومان، فلفل دلمه سبز ۵ تا ۹ هزار تومان و فلفل دلمه گلخانه‌ای ۶ تا ۱۰ هزار تومان است.

وی ادامه داد: در حال حاضر هر کیلو کاهو پیچ سالادی با نرخ ۷ تا ۱۰ هزار تومان، کاهو رسمی ۵ تا ۸ هزار تومان، کلم سفید ۴ تا ۵ هزار تومان، کلم قرمز ۵ تا ۸ هزار تومان، گل کلم ۷ تا ۱۰ هزار تومان، گوجه فرنگی ۳ تا ۵ هزار تومان، لوبیا سبز ۷ تا ۱۰ هزار تومان، لیموترش سنگی ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان و لیموترش میناب ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان در میدان مرکزی و با احتساب سود منطقی در مغازه‌ها عرضه می‌شود.

دارایی‌نژاد قیمت هر کیلو سبزی جور (پلو، آش و قورمه) را ۵ تا ۷ هزار تومان و سبزی خوردن را ۵ تا ۸ هزار تومان اعلام کرد.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران در پایان با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه هیچ از محصولات ناداریم، تصریح کرد: با توجه به تنوع میوه‌های تابستانه و عرضه میوه نوبرانه پاییز پیش بینی می‌شود که قیمت طی یک ماه آتی تغییری نداشته باشد.

/ خبرگزاری صداوسیما 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رئیس اتحادیه بارفروشان هزار تومان اعلام ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان تا ۱۰ هزار تومان تا ۸ هزار تومان تا ۵ هزار تومان قیمت هر کیلو هزار تومان دارایی نژاد قیمت کنونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۹۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات بازار طلا بعد از نوسانات اخیر

محمدسعید جعفری رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه با بیان اینکه بازار طلا طی چند وقت اخیر نوسانات قابل توجهی را پشت سر گذاشته، گفت : بعد از چندین روز افت و خیز، اکنون دو روز است که بازار به ثبات رسیده و قیمت‌ها تغییر چندانی نداشته است.

وی از کاهش مختصر قیمت طلا نسبت به روز‌هایی که اوج نوسانات را داشتیم هم یاد کرد و ادامه داد: اینکه باز هم قیمت طلا کاهش یابد، به دو شاخص مهم قیمت جهانی و تحولات منطقه بستگی دارد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه معتقد است، چنانچه تحولات منطقه آرام شود، احتمال کاهش بیشتر قیمت طلا تا حدود ۱۰ درصد دیگر هم وجود دارد، اما نباید منتظر کاهش چندان چشمگیر و محسوسی باشیم.

جعفری قیمت کنونی طلا در کشور را متناسب با نرخ ارز و قیمت جهانی آن واقعی دانست و اظهار کرد:، اما سکه تمام بهار طرح جدید هنوز حدود شش تا هفت میلیون تومان حباب دارد.

وی درباره اینکه قیمت طلا تا پایان امسال چطور پیش‌بینی می‌شود نیز خاطرنشان کرد: پیش‌بینی اکثر کارشناسان بر این است که قیمت جهانی هر اُنس طلا تا پایان امسال به حدود سه هزار دلار برسد و از همین رو در داخل کشور نیز به تبع بازار‌های جهانی، روند افزایشی، اما با شیب آرام پیش‌بینی می‌شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه درباره وضعیت خرید و فروش طلا در بازار نیز یادآور شد: با اوج گرفتن نوسانات شاهد کاهش استقبال مردم از خرید طلا بودیم و اکنون که بازار به ثبات رسیده قیمت‌ها بالا بوده و از قدرت خرید بسیاری از مردم خارج است، از همین رو ثبات و روند کاهشی قیمت‌ها هم تاثیر چندانی بر رونق بازار نداشته است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • این میوه سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین آ و بادیگارد قوی قلب شماست
  • مرغ ارزان شد/ قیمت جدید را ببینید
  • ثبات بازار طلا بعد از نوسانات اخیر
  • قیمت جدید مرغ در بازار
  • ثبات قیمت دلار و سکه در معاملات امروز بازار
  • قیمت حبوبات در میادین و بازارهای میوه و تره بار تهران اعلام شد
  • معدوم سازی بیش از ۱۶۰ هزار کیلو گرم از فرآورده‌های خام دامی در مازندران
  • ۲۵۲ کیلو شمش طلا معامله شد
  • فروش ۲۵۲ کیلو در حراج امروز+قیمت
  • برنامه ریزی برای راه اندازی بازار میوه و تره‌بار و ایجاد میدان عرضه دام در فیروزکوه