Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، انتخاب شهردار کاشمر در یازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر که با ترک جلسه سه عضو قبل از رأی‌گیری و تنها با حضور چهار عضو انجام شد، حرف‌وحدیث‌هایی به همراه داشت، به‌طوری‌که رئیس شورای شهر کاشمر روند انتخابات را قانونی و اعضایی که اقدام به ترک جلسه کردند به دلیل خارج شدن جلسه از حدنصاب هرگونه تصمیم، مصوبه و حتی برگزاری انتخابات برای تعیین شهردار را با این وضعیت غیرقانونی می‌دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلسه رسمی شورای شهر کاشمر با حضور هر هفت عضو در روز سه‌شنبه(۲۳ شهریور) به رسمیت رسید، ولی زمانی که موضوع برگزاری انتخاب و تعیین شهردار از سوی رئیس شورا مطرح شد سه نفر از اعضا که مدعی بودند باوجود مصوبه جلسه نهم که مقررشده بود رأی‌گیری برای انتخاب شهردار در سه مرحله انجام شود، رأی‌گیری در یک مرحله صحیح نیست، با ترک جلسه اعتراض خود را نسبت به این موضوع اعلام کردند.

این اقدام طبق ماده ۱۱ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور (جلسات عادی و فوق‌العاده شورا با حضور دوسوم اعضای اصلی و در شوراهای هفت نفره با حضور پنج نفر  رسمیت می‌یابد و تصمیمات بارأی اکثریت مطلق آرای حاضرین معتبر است) عملاً جلسه را از رسمیت انداخت اما اعضای باقیمانده در جلسه  شورا محمدصادقی را با چهار رأی به‌عنوان چهل و پنجمین شهردار انتخاب کردند.

رئیس شورا: انتخاب شهردار کاملاً قانونی بوده است

رئیس شورای اسلامی شهر کاشمر که خودش جزو چهار نفر شرکت‌کننده در زمان انتخاب شهردار بود، اقدام خود سه همکار دیگرش را در انتخاب شهردار قانونی دانست و گفت: ۳۰ نفر برای تصدی کرسی شهرداری کاشمر درخواست داشتند که پس از بررسی کارنامه متقاضیان، تعداد ١۵ نفر برای ارائه برنامه‌هایشان به شورا دعوت و به‌صورت جداگانه به ارائه برنامه‌هایشان در حوزه مدیریت شهری پرداختند و به سؤالات اعضا نیز پاسخ دادند.

علی‌اصغر مرادزاده اظهار کرد: در جلسه اخیر نیز که هر هفت عضو اصلی شورا حضور داشتند، موضوع انتخاب شهردار که در دستور کار جلسه قرار داشت مطرح شد اما سه نفر از اعضا اقدام به ترک جلسه کردند درنتیجه رأی‌گیری با حضور ۴ عضو دیگر برگزار شد و محمدصادقی با اکثریت آراء به شهردار دومین شهر زیارتی خراسان رضوی انتخاب شد.

وی با اذعان به اینکه سه عضو در رأی‌گیری شرکت نکردند و قبل از انجام رأی‌گیری اقدام به ترک جلسه کردند، ابراز کرد: جلسه شورا و برگزاری رأی‌گیری برای انتخاب شهردار کاملاً قانونی بوده است.

توضیح عضو شورا درباره علت ترک جلسه

یکی از سه عضوی که در اعتراض به روند انتخاب شهردار جلسه را ترک کرده بود، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه جلسه شب گذشته از همان ابتدا با تأخیر حدود ۲۰ دقیقه آغاز شد، گفت: جلسه هنوز رسمیت پیدا نکرده بود، یکی از اعضا یکسری توصیه‌ها برای وحدت و همدلی بین همکاران انجام داد و بعدازآن جلسه رسماً آغاز شد.

برات الله زارع با اشاره به اینکه به پیشنهاد چهار عضو شورا در جلسه نهم طرحی ارائه شد که روند انتخاب شهردار در سه مرحله انجام شود و این مهم با نظر موافق اکثریت اعضا به تصویب رسید، بیان کرد: بر اساس این طرح قرار بود در مرحله اول اسامی تمامی ۱۵ نفری که به‌صورت حضوری به ارائه برنامه‌هایشان در جلسات شورا پرداختند را به رأی بگذاریم، افرادی که بیش از ۳ رأی کسب کنند به مرحله دوم راه پیدا کنند و در این مرحله نیز پس از رأی‌گیری، فردی که بیشترین تعداد رأی را داشت به مرحله سوم راه یابد و در آخرین مرحله برای اینکه تمام گزینه افراد عملاً حذف می‌شوند و فرد با تعداد رأی بالاتری انتخاب شود رأی‌گیری برای آن فرد برگزار و صورت‌جلسه شود.

وی بابیان اینکه روز گذشته رئیس شورا پس از شروع جلسه علنی اعلام کرد که رأی‌گیری برای انتخاب شهردار به‌طور مستقیم و به‌صورت یک مرحله‌ای انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پیش‌ازاین نحوه رأی‌گیری و انتخاب شهردار با نظر موافق اکثریت اعضا به تصویب رسیده بود، اقدام به ترک جلسه کردم که به همراه من دو عضو دیگر نیز به نشانه اعتراض به همین موضوع از جلسه خارج شدند.

این عضو شورای شهر با تأکید بر اینکه با خروج سه عضو، عملاً جلسه رسمی شورا از حدنصاب خارج‌شده است، یادآور شد: به دلیل اینکه تمامی این موارد در مدت‌زمانی کوتاهی اتفاق افتاد نه صورت‌جلسه، حتی لیست حضوروغیاب هم امضا نشده است،قاعدتاً هم در جلسه‌ای که حضور نداشتیم صورت‌جلسه‌ای هم امضا نخواهیم کرد.

رسمیت یافتن جلسات شورای شهر کاشمر حداقل با حضور ۵ عضو

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای  استانداری خراسان رضوی نیز در گفت‌وگو با فارس با تأکید بر اینکه در موضوع انتخاب شهردار باید تعداد «نصف به‌علاوه یک» اعضای شورا در جلسه حضورداشته باشند، گفت: با توجه به اینکه تعداد اعضای اصلی شورای اسلامی شهر کاشمر هفت نفر است، باید برای به رسمیت رسیدن جلسات این شورا حداقل پنج نفر از اعضا حضورداشته باشند.

علیرضا خادم‌پیر با اشاره به اینکه شهردار با کسب چهار رأی انتخاب می‌شود، ادامه داد: برابر قانون در جلسه رأی‌گیری برای انتخاب شهردار باید حداقل پنج عضو حضورداشته باشند و صورت‌جلسه را نیز امضا کنند.

وی بابیان اینکه برابر قانون صورت‌جلسه‌ای که به امضای اعضای شورا می‌رسد، ملاک تصمیم‌گیری است، خاطرنشان کرد: صورت‌جلسه‌ای که به امضای اعضا نرسد، رسمیت ندارد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای  استانداری خراسان رضوی با اذعان به اینکه علاوه بر امضای صورت‌جلسه، فرم رأی نیز ثبت می‌شود، بیان کرد: صورت‌جلسه شورای شهر پس از تنظیم و امضا توسط اعضا به کمیته انطباق فرمانداری و هم‌زمان به استانداری نیز ارسال می‌شود که به‌محض دریافت صورت‌جلسه موضوع را بررسی خواهیم کرد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

منبع: فارس

کلیدواژه: انتخاب شهردار کاشمر رأی گیری برای انتخاب شهردار اقدام به ترک جلسه رئیس شورا شورای شهر صورت جلسه شهر کاشمر جلسه ای سه عضو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۱۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یوسف نوری استاندار مازندران می‌شود

قرار است یوسف نوری وزیر سابق آموزش و پرورش به‌زودی به استانداری مازندران انتخاب شود. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، یوسف نوری وزیر سابق آموزش و پرورش برای استانداری مازندران انتخاب می‌شود؛ انتصاب وی به این مسئولیت، نیازمند رأی اعتماد هیئت وزیران است.

به گزارش تسنیم، سید محمود حسینی‌پور از آبان 1400 مسئولیت استانداری مازندران را برعهده داشت که با حکم مخبر معاون اول رئیس‌جمهور به ریاست دبیرخانه دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی منصوب شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رعایت قوانین و حفظ کیان شورا سرلوحه اقدامات شهردار باشد
  • تذکر رییس شورا به کیانی ؛ رعایت قوانین و حفظ کیان شورا باید سرلوحه کار شهردار کرج باشد
  • عدم تعیین تکلیف لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه
  • رای اعضای شورای شهر به استیضاح شهردار ارومیه
  • امور شهری کرمانشاه در انتظار تصویب لایحه بودجه!
  • هزینه کرد شهرداری این شهر بدون ابلاغ بودجه، غیرقانونی است
  • گزارش دهی معاون شهردار و خزنه دار شورا به اعضا فردا
  • اعضای شورا تقوا و تعهد را سرلوحه کارهای خود قرار دهند
  • یوسف نوری استاندار مازندران می‌شود
  • انتخاب شورای شهر انابد به عنوان شورای شهر نمونه شهرستان بردسکن