Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، قاضی حامد استوار دادستان عمومی و انقلاب فیروزآباد با اشاره به اینکه اجرای طرح کاداستر و صدور سند تک برگ برای عرصه‌های ملی شهرستان جزء اولویت‌های اصلی مجموعه منابع طبیعی است، افزود: در یک ماه اخیر برای ۳۸ هزار هکتار از اراضی ملی پلاک‌های خلف میمند، مجد‌آباد میمند، بیروکان، آبسرو جبل النارویه، کوه شودون، کوه پودنا، بیرحمزه، زنجیران و لهراسب شهرستان سند تک برگ صادر شده که اجرای این طرح از سرعت مطلوبی در سطح شهرستان برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بر اهتمام جدی ادرات منابع طبیعی و ثبت اسناد و املاک شهرستان مبنی بر اجرای کامل طرح کاداستر اراضی ملی و صدور سند تک برگ برای این اراضی در شهرستان تأکید کرد.

این مقام قضایی در شهرستان فیروز آباد بیان کرد: تاکنون برای ۲۷۰ هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان سند صادر شده که این امر گامی مهم و مؤثر برای پیشگیری از وقوع پدیده زمین خواری به شمار می‌رود و با توجه به اهداف توسعه پایدار، اقدامی مؤثر در تثبیت مالکیت دولت و جلوگیری از دخل وتصرف اراضی منابع طبیعی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صدور سند تک برگ اراضی ملی اجرای طرح کاداستر سند تک برگ اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۱۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از ظرفیت صدا و سیمابرای استفاده کشاورزان از سند مالکیت استفاده شود



  سیدمهدی هاشمی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با احمد علیرمضانی مدیر کل صدا و سیمای مرکز کرمان دیدار و گفتگو کرد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با اشاره به تعیین تکلیف و صدور ۹۹/۸ درصدی اسناد اراضی ملی گفت: در سال جاری اولویت این اداره کل تثبیت و صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی است و همراهی استاندار محترم و مصوبات شورای حفظ حقوق بیت‌المال دادگستری کل استان فضا را برای پیشبرد این مهم و رفع موانع، آماده کرده است.

عضو شورای قضایی استان کرمان ضمن اشاره به اینکه مستندسازی مالکیت علاوه بر افزایش سرمایه‌گذاری در استان، ارزش اقتصادی املاک را در پی دارد خاطرنشان کرد: صدور اسناد رسمی مالکیت، موجب ارتقا بهداشت قضایی می‌شود و با تکمیل حدنگاری، حجم ورودی پرونده به محاکم دادگستری بیش از ۴۰ درصد کاهش می‌یابد.

سیدمهدی هاشمی با بیان اینکه رفع تداخلات پیش‌زمینه صدور اسناد زراعی است، افزود: از مجموع ۲۱۰ هزار هکتار اراضی رفع تداخل شده استان کرمان برای ۱۰۰ هزار هکتار، قرارداد نقشه‌برداری و مستندسازی منعقد شده تا هزینه تهیه نقشه که بار عمده حدنگاری اراضی کشاورزی را در بر می‌گیرد، از دوش مالکین اراضی برداشته شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در خاتمه بیان کرد: با توجه به ماهیت متقاضی‌محور حدنگاری به ویژه صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی، تبیین مزایای سند حدنگار ضرورت دارد و نیز شرایط ویژه صدور اسناد کشاورزی از جمله نقشه‌برداری رایگان و صدور اسناد برای کلیه اراضی از نظر مساحت، نیازمند اطلاع‌رسانی از سوی رسانه‌های مختلف از جمله صدا و سیماست.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز کرمان در این دیدار ضمن تاکید بر فرادستگاهی بودن حدنگاری، به لزوم افزایش سطح هماهنگی بین ادارات متولی زمین و مسکن در جهت تسهیل و تسریع فرآیند‌های مربوط به صدور سند اشاره کرد و گفت: صدا و سیمای مرکز کرمان نیز نهایت همکاری را در تبیین پروژه‌های ملی از قبیل حدنگاری که مورد تاکید جدی مقام معظم رهبری است، خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • صدور بیش از یکهزار و 200 سند مالکیت زراعی سال گذشته در اشنویه
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری
  • جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز در کهگیلویه
  • حد نگاری اراضی ملی سیرجان
  • جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز در کهگیلویه/ لزوم صیانت از منابع آب
  • صدور ۱۲۴۰ سند مالکیت زراعی در سال گذشته
  • رفع تصرف اراضی مستحدث ساحلی در شهرستان نور
  • رفع تصرف اراضی استملاکی شهرستان لاهیجان
  • برخورد قاطع با کشت و زرع و برداشت آب غیرمجاز در بند بهرام سد ملاصدرا
  • از ظرفیت صدا و سیمابرای استفاده کشاورزان از سند مالکیت استفاده شود