Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس ستاد مرکزی اربعین گفت: افرادی که برای مراسم اربعین ثبت‌نام کرده‌اند برای انجام کار خود نگرانی نداشته باشند آمادگی داریم اگر لیست موکب‌داران آماده شود ظرف ۲۴ ساعت کارهایشان را انجام دهیم. مشکل این است که تعدادی از ثبت نام شدگان واجدشرایط نیستند و هر دو دز واکسن را دریافت نکردند.

به گزارش ایسنا، حسین ذوالفقاری در نشست خبری ستاد مرکزی اربعین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سهمیه موکب‌داران و کمیته‌ها از ۶۰ هزار نفر حدود ۲۵ هزار نفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمیته‌ها قرار شد تا فردا مدارک خود را برای دریافت ویزا ارائه دهند که با توجه به درخواست کمیته مشارکت‌های مردمی تا شنبه لیست همه به سفارت عراق در تهران ارسال می‌شود.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه ویزای ۶۰ هزار زایر اربعین رایگان و ویزای خارج از این تابع مقررات عراق است، درباره قیمت پروازهای هواپیمایی، گفت: قیمت بلیت بالا برای افراد دارای ویزای اربعین نیست. افرادی که ویزای اربعین دریافت کردند با همان ویزا می‌توانند از قیمت‌های مصوب سازمان هواپیمایی استفاده کنند.

وی ادامه داد: افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند برای انجام کار خود نگرانی نداشته باشند آمادگی داریم اگر لیست موکب‌داران آماده شود ظرف ۲۴ ساعت کارهایشان را انجام دهیم. مشکل این است که تعدادی از ثبت نام شدگان واجدشرایط نیستند و هر دو دز واکسن را دریافت نکردند.

ذوالفقاری افزود: اگر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افرادی را که هر دو دز واکسن را دریافت کردند اما در سیستم ثبت نشده است، تاکید کند مورد تایید خواهد بود. اگر افرادی که یک دز واکسن دریافت کردند حداکثر تا فردا دز بعدی را دریافت کنند می‌توانیم برای اعزام آنها اقدام کنیم.

رییس ستاد اربعین در ادامه با اشاره به آخرین تصمیم گرفته شده و کسب سهمیه ۶۰ هزار نفری برای زایران ایرانی، گفت: اسامی ثبت نام کنندگان، موکب‌داران، کمیته‌های ارائه دهنده کارهای خدماتی از طریق سازمان حج و زیارت به سفارت عراق در ایران اعلام می‌شود تا نسبت به صدور روادید اقدام شود.

ذوالفقاری تصریح کرد: سقف تعیین شده ثبت نام زائران اربعین پایان رسیده است اگر ۶۰ هزار نفر تکمیل شود دیگر ثبت نام نداریم اما اگر تمام نشد می‌توانیم برای تکمیل لیست از ثبت نام های جدید داشته باشیم اما برآورد ما بر این است که تا روز شنبه ۶۰ هزار نفر تکمیل شود.

وی ادامه داد: آنانی که قرار است در این مراسم شرکت کنند باید واکسن زده باشند و حین ورود به فرودگاه باید تست پی سی آر به همراه داشته باشند. تست پی سی آر باید در دستشان باشد تا هنگام سوار شدن هواپیما مانعی برای آنان ایجاد نشود. برای برگشت نیز توافق شد تست پی سی آر توسط عراق گرفته نشود چون ۴۰ دلار مبلغ تست پی سی آر در فرودگاه های عراق بود و قرار شد از طریق مسیرهای بازگشت توسط وزارت بهداشت جمهوری اسلامی تست پی سی ار گرفته شود.

معاون وزیر کشور هزینه رفت و برگشت هوایی در همه فرودگاه‌ها جز مشهد را ۵ میلیون و فرودگاه مشهد را ۶ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: افرادی که قصد برگشت از طریق مرزهای زمینی دارند قیمت بلیت رفت در فرودگاه‌ها غیر از مشهد ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و در مشهد ۴ میلیون است.

وی افزود: طبق هماهنگی انجام شده با سازمان هواپیمایی این قیمت بلیت برای افرادی است که ویزای اربعین دریافت کردند و افرادی که با عنوان تجارت به عراق می‌روند قیمت بلیت بیشتر است.

ذوالفقاری افزود: تا این لحظه با دریافت دو دز واکسن ۲۵ هزار ثبت نام کننده تأیید شده است و ۴۵ هزار نفر هم یک دز واکسن دریافت کرده‌اند.

رییس ستاد اربعین در خصوص ثبت نام بیش از سقف سهمیه درنظر گرفته شده برای زایران اربعین هم خاطرنشان کرد: براساس گزارش سازمان حج و زیارت از هفتاد و چند هزار نفر ثبت نام شده، بیش از هزار نفر هنوز واکسن دریافت نکردند و باید ضوابط اعلام شده رعایت شود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: دو دز واکسن را دریافت دریافت نکردند دریافت کردند تست پی سی آر ۶۰ هزار نفر موکب داران ثبت نام رییس ستاد قیمت بلیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۱۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو کشوری که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکردند علیه آمریکا متحد می شوند

به گزارش همشهری آنلاین، در پشت فراخوان‌ها برای خویشتن‌داری که توسط اکثر پایتخت‌ها به‌صورت هماهنگ انجام می‌شود، دیپلماسی روسیه و چین قاطعانه طرف ایران را در بحران بین این کشور و اسرائیل گرفته‌اند. نه مسکو و نه پکن حمله هوایی گسترده توسط تهران در شب شنبه ۱۳ آوریل را محکوم نکردند.

به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور خارجه چین یادآور شد که چین حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق را به‌شدت محکوم و قاطعانه با آن مخالفت می‌کند.

از سوی دیگر، پکن به بیانیه ایران مبنی بر اینکه اقدام انجام شده محدود بوده و اقدامی دفاعی از خود بوده توجه می‌کند. ولادیمیر پوتین روز سه‌شنبه طی تماسی با همتای ایرانی خود، ابراهیم رئیسی، به تمایل ایران برای جلوگیری از تشدید بیشتر تنش اشاره کرد.

واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد، روز قبل به پاسخ مشروع ایران اشاره کرده بود و بر «دورویی» غرب در این مورد تأکید کرد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه به سیمونا گالپرین، سفیر اسرائیل در مسکو گفت: «سیمونا، به من یادآوری کن که اسرائیل حملات کی‌یف به خاک روسیه را محکوم کرد».

حملات ایران حتی با نوعی سرخوشی در کانال‌های تبلیغاتی روسیه مورد استقبال قرار گرفت که ابتدا «پیروزی» تهران و «هراس» اسرائیل را پیش از اتخاذ لفاظی «حملات محدود» توصیف کردند. شبکه NTV روز دوشنبه گفت: «ایران به مرکز ثقل جهان اسلام تبدیل شده است».

بااین‌حال، نه مسکو و نه پکن هیچ علاقه‌ای به درگیری کنترل نشده ندارند.

کد خبر 845245 منبع: ایسنا برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه ایران و چین ایران و روسیه

دیگر خبرها

  • کار برای اربعین نیازمند نگاه جهادی
  • فتح‌الله‌زاده: دستم را بستند و در جهنم هم باز نکردند
  • کردستان برای سومین سال متوالی میزبان زوار اربعین می شود
  • اولین جلسه ستاد مردمی اربعین حسینی ویژه اتباع
  • نیازهای حمل و نقل سفر زوار اربعین در مریوان تامین شود
  • کردستان برای سومین سال میزبان زائران اربعین شد
  • فراخوان پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور
  • «غریب‌آبادی» رییس ستاد مرکزی افشای حقوق بشر آمریکایی شد
  • دو کشوری که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکردند علیه آمریکا متحد می شوند
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌ و بختیاری