Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفتر مشاوره و راهنمایی اداره معاضدت قضایی کانون وکلای دادگستری مرکز مستقر در کانون اصلاح و تربیت تهران افتتاح شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز، مراسم افتتاح دفتر راهنمایی اداره معاضدت قضایی کانون وکلای دادگستری مرکز مستقر در کانون اصلاح و تربیت تهران  با حضور جلیل مالکی، رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز و حجت الاسلام و المسلمین ربانی  رئیس کانون اصلاح و تربیت استان تهران، اسماعیل حسن زاده، معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تهران ، حجت الاسلام والمسلمین فیرزوجایی، معاون قضایی دادستان استان تهران همچنین اصغرفتحی، معاون قضایی مدیر کل سازمان امور زندان های استان تهران، حسین طالع رئیس اداره معاضدت قضایی کانون وکلای دادگستری مرکز و تعدادی از وکلای اداره معاضدت قضایی، برگزار شد و رسماً دفتر راهنمایی اداره معاضدت مستقر در کانون اصلاح و تربیت تهران افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه جلیل مالکی رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز ضمن تشکر از این فرصت پیش آمده،گفت: کانون اصلاح و تربیت باید آخرین ایستگاه جامعه بزهکاری هر کشور باشد و قبل از آن باید اقداماتی انجام شود که به این مرحله نرسیم و مشکل اساسی این است که در حوزه های پیشگیری به شدت ضعیف عمل می کنیم و دلیلش این است که قبل از اینکه به بحث جرم شناسی تمرکز کنیم به حقوق جزا تمرکز می کنیم  و آموزه های حقوق کیفری را مورد نظر قرار می دهیم و بعد  با اقداماتی که اتفاق افتاده مقابله می کنیم  ایشان افزود: بخش عمده پیشگیری از بزهکاری به قوه محترم قضاییه بر می گردد. بیشترین هزینه و وقت باید به قبل از بزه برگردد و بخش دیگری نیز به دولت بر می گردد. و بسترهای وقوع بزه را در حوزه های مختلف در اجتماع ردیابی و ریشه کن نماید.

مالکی در ادامه گفت: خدمات بسیار خوبی در کانون اصلاح و تربیت صورت می گیرد. رویکرد کانون های وکلای دادگستری خاصه دوره جدید هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز به موضوعات اجتماعی است چون اعتقاد داریم وجهه اجتماعی کانون وکلای دادگستری باید تقویت بشود و مردم با فعالیت های اجتماعی وکلای دادگستری بیشتر آشنا و آگاه شوند به همین علت در حال حاضر خدمات معاضدتی ما فراتر از وظیفه کانون وکلا شده است.

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: در حوزه های تخصصی هم وارد شده ایم و با تاسیس کلینیک حقوق شهروندی که دارای زیرمجموعه هایی است اعم از دپارتمان حقوق کودک که در این زمینه فعالیت های تخصصی در حال انجام است. بخش کودکان از جمله دغدغه های ما بوده و هست و قبل از افتتاح دفتر معاضدت در کانون اصلاح و تربیت ، ارتباط بسیار خوبی با دادگاه اطفال داریم و خدمات معاضدتی را همکاران ما در طول سالیان متمادی در حال انجام هستند و هم اکنون نیز توسعه یافته است.

مالکی در پایان گفت: تاسیس دفتر راهنمایی اداره معاضدت مستقر در کانون اصلاح و تربیت بسیار مبارک است. و نکته این است که ما پیگیر و درخواست کننده برای ارائه خدمات حقوقی به اقشار آسیب پذیر در جامعه هستیم.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین ربانی، رئیس کانون اصلاح و تربیت استان تهران در این مراسم ضمن خیر مقدم به  دکتر مالکی، رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز و هیات همراه گفت : چند ماه است اداره معاضدت قضایی کانون وکلا به صورت مستمر زحمات زیادی را متقبل شدند تا بالاخره دفتر راهنمایی در کانون اصلاح و تربیت تاسیس شود.

ربانی ادامه داد: برنامه های بسیار برای بچه های تحت پوشش در کانون اجرا می کنیم مخصوصاً برنامه های حرفه آموزی در این مجموعه قوت دارد و بیش از ۸۰ درصد این بچه ها در برنامه های حرفه ای با موضوعات مختلف در حال فعالیت هستند وحتی ما چند نفر دانشجو در بین این بچه ها داریم .

رئیس کانون اصلاح و تربیت استان تهران گفت: باشگاه ورزشی در این مجموعه داریم و ورزش صبحگاهی هر روز دایر است و برنامه های مختلف از صبح ساعت۶ تا ۱۰ شب که خاموشی است تهیه کرده ایم و اجرا می کنیم. تاسیس دفتر اداره معاضدت که به همت رئیس اداره معاضدت جناب آقای حسین طالع و همچنین سرکار خانم منیژه محمدی از وکلای فعال در حوزه حقوق کودکان هستند، کار بسیار مهم و مبارکی است که امروز افتتاح خواهد شد و امیدواریم به نتایج خوبی برسیم و باقیات و صالحاتی برای همه داشته باشد.

در ادامه  اسماعیل حسن زاده، معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تهران بابیان اینکه این تاسیس بسیار ضروری بوده است گفت: کسانی هستند که توان آن را دارند بخشی از وجودشان را برای دیگران بگذارند و به پای دیگران بسوزند از مومنان جامعه هستند. مانند بسیاری از وکلای دادگستری که مجدانه و خالصانه در حال فعالیت برای دیگران هستند.من از کانون وکلای دادگستری بسیار تشکر می کنم، کانون وکلا فراتر از تکلیف قانونی خود در حال فعالیت معاضدتی است و هر کس نداند که وظیفه کانون وکلا چه هست فکر می کند وظیفه اجتماعی به عهده دارد و این برکتی است که باید آن را شکر کنیم. جامعه هدف در کانون اصلاح و تربیت کودکان زیر ۱۸ سال است که نیازمند کمک های معاضدتی وکلا می باشند.

همچنین اصغر فتحی، معاون قضایی مدیر کل سازمان امور زندان های استان تهران نیز با تشکر از کانون وکلا و کانون اصلاح و تربیت به خاطر تاسیس این دفتر راهنمایی گفت: امیدواریم بتوانیم این خدمات را توسعه بدهیم و اینکه چند دفتر راهنمایی اداره معاضدت قضایی در زندان های استان تهران به صورت منظم در حال انجام است.

در ادامه این جلسه حسین طالع رئیس اداره معاضدت قضایی کانون وکلای دادگستری مرکز گزارشی از اقدامات صورت گرفته معاضدتی به مددجویان (زندانها)  در راستای انعقاد تفاهم نامه با اداره کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی تهران از سوی اداره معاضدت قضایی بیان کرد.

حسین طالع آمار خدمات اداره معاضدت به مددجوان به شرح زیر بیان کرد:

۱) از زمان افتتاح دفتر معاضدت همکاران مشاور چهار روز در هفته در زندان اوین مستقر ونسبت به ارائه خدمات رایگان حقوقی به مددجویان اقدام می نمائید .

 ۲) آمار مددجویانی ( زندانی) که در طول چهار روز در هفته در زندان اوین مشاور رایگان دریافت می نمایند روزانه به صورت میانگین ۳۰ نفر  و ماهانه حدود ۵۰۰ نفر می باشد.

علاوه بر آمار بالا ماهانه حدود ۸۰ مددجو که در مرخصی به سر می برند و یا اقوام نسبی درجه اول آنها با معرفی نامه از زندان به اداره معاضدت مراجعه و نسبت به استفاده از خدمات مشاوره حقوقی و وکیل معاضدتی در پرونده اقدام می نمائد

این اداره همواره با توجه به شرایط ویژه اینگونه افراد بدون نوبت و در اسرع وقت نسبت به بررسی پرونده اقدام می نمائید.

همچنین افتتاح دفتر معاضدت قضائی در ندامتگاه تهران بزرگ فصل جدیدی از خدمات اداره معاضدت کانون وکلای دادگستری مرکز می باشد که این امر حس مسئولیت کانون وکلای دادگستری مرکز را به مددجویانی که ازحق خدمات حقوقی محروم بوده اند ودر نتیجه آن محکوم به تحمل مجازات زندان شده اند را نشان می دهد.

مشاورین ندامتگاه تهران بزرگ با توجه به مسافت طولانی این ندامتگاه در روزهای سه شنبه هرهفته با حضور مستمر نسبت به ارائه خدمات مشاوره رایگان اقدام می نمایند .

خدمات مشاوره در زندان تهران بزرگ  به ماهانه حدود ۲۸۰ مددجو می رسد که علاوه بر این خدمات در زمینه خدمات وکیل معاضدتی مددجویان همه روزه به همراه مدارک و معرفی نامه از زندان حضورا و یا اقوام درجه اول نسبی ایشان جهت استفاده از خدمات وکیل معاضدتی اقدام می نمایند.

ضمناً با تأسیس کلینیک حقوق شهروندی در اداره معاضدت قضایی کانون وکلای مرکز علاوه بر وظایف مندرج در قانون وکالت که صرفاً  بایستی در پرونده های حقوقی مشاوره و قبول وکالت نمایند. بلکه در چندین حوزه از جمله حقوق کودک و مباحث مربوط به خشونت خانگی و کمک به اقشار آسیب دیده جامعه، بالاخص به مددجویان و در پرونده های کیفری نیز همکاران وکیل به صورت داوطلبانه  خدمات حقوقی ارائه و قبول وکالت می نمایند.

در مجموع دفاتر معاضدتی در ندامتگاه ها علیرغم شرایط خاص کرونا در کشور و این اداره ماهانه بیش از ۸۰۰ نفر مددجو در زمینه مشاوره رایگان حقوقی و همچنین اعطای وکیل معاضدتی جهت دفاع از موکل در پرونده خدمات رایگان ارایه می نماید.

رئیس اداره معاضدت قضایی کانون وکلای دادگستری مرکز در پایان گفت: امیدوارم که امروز با افتتاح دفتر معاضدتی قضایی کانون وکلای دادگستری مرکز در کانون اصلاح و تربیت و کمک به مددجویان که اطفال و نوجوانان هستند و عمدتاً در اثر سوء استفاده از ناآگاهی و عدم شناخت این قشر از قوانین و مقررات جاری مرتکب جرم می شوند، فصل جدیدی در ارائه خدمات حقوقی و حمایت از این مددجویان به ویژه قشر نیازمند جامعه، ایجاد گردد.

منیژه محمدی وکیل دادگستری و عضو اداره معاضدت قضایی کانون وکلای دادگستری و فعالین حقوق کودک نیز موضوعاتی مطرح کردند و از همکاری مجموعه زندان ها و کانون اصلاح و تربیت بسیار تشکر کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کانون وکلای دادگستری مرکز اداره معاضدت قضایی کانون وکلای دادگستری مرکز رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز افتتاح دفتر معاضدت وکیل معاضدتی معاون قضایی استان تهران ارائه خدمات خدمات حقوقی زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۲۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد از تعرفه‌های جدید پزشکی/افزایش ۳۵ درصدی بار سنگینی بر دوش بیمارستانهای دولتی وارد می‌کند

نایب رئیس شورای عالی سازمان نظام پزشکی نسبت به رشد ۳۵ درصدی تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی پزشکی انتقاد کرد و گفت: عده‌ای تصور دارند کلیه این افزایش ۳۵ درصدی تعرفه‌ها، دستمزد پزشکان است و آن را با میزان افزایش دستمزد کارگران و کارمندان مقایسه می‌کنند، این درحالیست که کمتر از ۱۰ درصد این رقم سهم ویزیت پزشکان را شامل خواهد شد.

محمدباقر حیدری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مصوبه هیأت وزیران درخصوص رشد ۳۵ درصدی تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی پزشکی، گفت: پیش از آنکه تعرفه‌های خدمات پزشکی در هیات وزیران مطرح شود، در ابتدا شورای عالی سلامت رشد ۴۶ درصدی تعرفه‌های پزشکی را تصویب کرد، هرچند که با همان افزایش ۴۶ درصدی هم جامعه پزشکی توان ارائه خدمات مطلوب به جامعه مورد نیاز را نداشت، اما درنهایت رشد ۳۵ درصدی تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی پزشکی به تصویب رسیده است.

وی افزود: عده‌ای تصور دارند که تمام مبلغ با این افزایش ۳۵ درصدی تعرفه‌ها، دستمزد پزشکان است و آن را با میزان افزایش دستمزد کارگران و کارمندان مقایسه می‌کنند، این درحالیست که کمتر از ۱۰ درصد این رقم سهم ویزیت پزشکان را شامل خواهد شد. تعرفه‌های خدمات تشخیصی درمانی معادل دستمزد پزشکان نیست و اجزای تعرفه شامل جزء حرفه‌ای و جزء فنی، ویزیت، تعرفه پرستاری، دارو و ملزومات پزشکی، خدمات آزمایشگاه و تصویر برداری و جزء هتلینگ بیمارستانی است.

نایب رئیس شورای عالی سازمان نظام پزشکی با تأکید بر اینکه درخواست جامعه پزشکی این بود که بهای تمام شده خدمت را در نظر بگیرند و براساس کار کارشناسی در این زمینه تصمیم‌گیری شود، یادآور شد: طی ۱۲ سال گذشته، دستمزد اعمال جراحی پزشکان چه در بخش خصوصی و چه دولتی دو برابر نشده است، اکنون سوالی که مطرح می‌شود این است که کدامیک از خدمات طی این مدت چندین برابر نشده است؟

حیدری معتقد است که افزایش ۳۵ درصدی تعرفه‌ها باعث خواهد شد جامعه پزشکی توان ارائه خدمات مطلوب به بیماران را نداشته باشند و ادامه داد: این موضوع موجب فشار وارد شدن به بیمارستان دولتی خواهد شد. از سوی دیگر نیز بخش دولتی به تنهایی گنجایش ارائه خدمات به بیماران را ندارد. با این کار نمی‌دانم باید چه پاسخی به جامعه پزشکی داد؟.

وی بیان کرد: اگر راهکاری در این زمینه اندیشیده نشود، موجب تعطیلی مراکز درمانی یا کاهش ارائه خدمات بهتر به جامعه خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اقتصاد موفق با مشارکت همه اقشار امکان‌پذیر است
  • ارائه خدمات رایگان به آسیب دیدگان در مراکز بهزیستی
  • ارائه خدمات به ۷۰ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی در کردستان
  • ۸ اشتباهی که ایمیل شما در برابر هکرها آسیب‌پذیر می‌کند
  • اثرگذاری خدمات شهرداری قم در کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • وظیفه مدیران، ارائه خدمات بهینه به جامعه
  • وظیفه مدیران،ارائه خدمات بهینه به جامعه
  • مراجعه ۲۶ هزار و ۹۲۹ نفر به مراکز خدمات جامع سلامت در تعطیلات نوروز
  • انتقاد از تعرفه‌های جدید پزشکی/افزایش ۳۵ درصدی بار سنگینی بر دوش بیمارستانهای دولتی وارد می‌کند
  • نقش موثر وکیل در گرفتن مجوزهای ملکی/ فرآیند دریافت مجوز