Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، پنجمین جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه، اعضای ستاد، مشاورین و رؤسای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها که به‌صورت آنلاین شرکت کرده بودند، برگزار شد.

میرکاظمی در این جلسه با بیان اینکه باید دقیق و علمی مشخص شود که میزان ظرفیت مالیاتی در نظام اقتصادی چقدر است، گفت: در آن صورت براساس آن برنامه‌ریزی‌ها صورت بگیرد و مصارف به سمت برنامه‌ها سوق داده شود تا پایان سال اثربخشی آنها مشخص، و چرخه اقتصادی به حرکت درآید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون رییس جمهوری با تاکید براینکه باید نگاه مدیران و مسئولان در استان‌ها برای اجرای پروژه‌ها تغییر کند، افزود: مدیران و استانداران با دلسوزی و همتی که دارند باید بدنبال خلق منابع جدید و اثربخش باشند.

میرکاظمی همچنین با بیان اینکه همه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها در خلق منابع مسئولیت دارند، گفت: همانطورکه مدیران و استانداران در مصارف اختیارات دارند در جذب منابع نیز باید اختیارات داشته باشند و استراتژی مدون برای جذب منابع به صورت فاینانس داخلی و خارجی، جذب منابع از بیرون، بانک‌ها و کمک از خیرین، مولدکردن دارایی ها و مشارکت بخش خصوصی را خیلی جدی بگیرند.

رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به طولانی شدن زمان اجرای پروژه‌ها، افزود: امیدواریم زمان بهره‌وری پروژه‌ها با احساس مسئولیت و توان مدیریتی که در استاندارن است سرعت بگیرد چرا که طولانی شدن اجرای پروژه ها عملا اثربخشی آنها را کاهش می‌دهد و چیزی جز اتلاف منابع و نیروی انسانی نخواهد بود.

وی با اشاره به میزان جذب منابع در ۶ ماه گذشته که از مطلوبیت لازم برخوردار نبود، گفت: درباره فروش دارایی‌ها، واگذاری سهام و سایر امور که نیاز به کار سخت و تلاش دارد گام‌های اندکی برداشته شده است و تنها خلق پول و انتشار اوراق قرضه که راحت‌ترین و آسان‌ترین کار است در دستور کار قرار گرفته است.

رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه با وزارت امور اقتصاد و دارایی جلسه‌ای درباره اینکه که چقدر ظرفیت مالیات در نظام اقتصادی وجود دارد برگزار خواهد شد، تصریح کرد: رؤسای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها هم نظرات کارشناسی و دقیق خود را در این باره مطرح می‌کنند تا ظرفیت استان‌ها مشخص شود و در این راستا باید مشوق‌هایی در نظر گرفته شود.

میرکاظمی در پایان با بیان اینکه استراتژی اصلی این است که موانع سرمایه‌گذاری برداشته شود، گفت: با اصلاح سیاست‌ها و آسیب‌شناسی از موانع، باید امکان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای بهره‌برداری پروژه‌های نیمه تمام که حجم گسترده‌ای در سطح کشور دارد، فراهم شود.

پربیننده ترین رییس جدید بانک مرکزی در هفته های آینده معرفی می‌ شود / کنترل جدی کسری تراز عملیاتی دولت مهم ترین نقطه کانونی تصمیم گیری است اتریش و رهایی از ابرتورم؛ معجزه علم اقتصاد رفراندم حذف یارانه‌ های پنهان؛ خوب، بد، خطرناک وکلا در راهروهای مجلس دنبال چه هستند؟ ۵ خبر مهم اقتصادی ۱۴۰۰/۶/۲۳

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سازمان برنامه و بودجه جذب منابع استان ها پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۳۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای واحدهای راکد در آذربایجان غربی تداوم می‌یابد

استاندار آذربایجان‌ غربی با اشاره به روند احیای واحدهای راکد و نیمه فعال در سال گذشته، گفت: احیای واحدهای راکد و نیمه فعال در سالجاری نیز تداوم می‌یابد و در این زمینه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به‌صورت ویژه فعال خواهد بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به نامگذاری سال جاری تحت عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی مقام معظم رهبری، اظهار داشت: با توجه به نقش موثر فعالان بخش خصوصی و به ویژه تشکل‌های فعال اقتصادی در تولید و اشتغال، از ارائه راهکارهای این بخش در تحقق شعار سال و تدوین برنامه‌های عملیاتی در این زمینه استقبال می‌کنیم.

وی همچنین تقویت تشکل‌های صنفی و فعالان بخش خصوصی را از اولویت‌های استان در سال جاری عنوان کرده و افزود: تشکل‌های صنفی به عنوان پل ارتباطی بین فعالان اقتصادی و دولت می‌توانند در احصای موانع و مشکلات موجود در مسیر تولید و شناسایی ظرفیت‌های مهم اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان نقش موثری ایفا کنند.

استاندار آذربایجان‌ غربی به اهمیت فراهم کردن زمینه‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذار در استان در سال جاری نیز اشاره کرده و گفت: در این زمینه تغییر فرهنگ و نگرش جذب سرمایه‌گذار و استفاده از افراد دغدغه‌مند توسعه استان در مدیریت‌ها و بدنه کارشناسی دستگاه‌های متولی ضروری است.

 وی بر روان‌سازی خدمات جذب سرمایه‌گذاری، رفع موانع و مشکلات در این حوزه و همچنین فراهم کردم امکانات لازم برای سرمایه‌گذاران از جمله زمین مناسب تاکید کرد.

معتمدیان همچنین ایجاد منطقه ویژه اقتصادی ارومیه - سرو را الگوی مناسبی از مشارکت بخش خصوصی در فعالیت‌های اقتصادی استان عنوان کرد و افزود: سرمایه‌گذار منطقه ویژه اقتصادی ارومیه - سرو، بدون دریافت هیچ گونه تسهیلات دولتی و با اتکا به سرمایه خود در آماده‌سازی زیرساخت‌های این منطقه فعالیت می‌کند و امیدواریم با اتمام زیرساخت‌های لازم، زمینه حضور فعالان اقتصادی در این منطقه فراهم شود.

وی با قدردانی از دستگاه قضایی استان جهت رفع مشکلات قضایی واحدهای صنعتی مشکل‌دار، افزود: احیای واحدهای راکد و نیمه فعال به عنوان یکی از اولویت‌های مهم در دولت سیزدهم با جدیت پیگیری شده و در سال جاری نیز این روند با استفاده از تمامی ظرفیت‌های قانونی از جمله ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، ادامه خواهد یافت.

استاندار آذربایجان‌ غربی بر ضرورت احیای واحدهای راکد و نیمه راکد در استان نیز اشاره کرده و یادآور شد: با فعال شدن این واحدها، سرمایه‌های منجمد بخش خصوصی به چرخه تولید باز گشته و زمینه اشتغال و سرمایه گذاری و همچنین رونق تولید در استان فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زمینه لازم برای حمایت از تولید در استان اردبیل فراهم شد
  • وعده شناسایی و رفع موانع واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا
  • بازدید‌های میدانی کارگروه رفع موانع تولید استان کرمان از پروژه‌های مهم
  • برنامه جذب ۸۰ همت سرمایه بخش خصوصی توسط شهرداری تهران
  • اجرای ۱۵ پروژه جدید بخش خصوصی در تبریز
  • آغاز اجرای ۱۵ پروژه هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در تبریز
  • احیای واحدهای راکد در آذربایجان غربی تداوم می‌یابد
  • واگذاری پروژه‌های دولتی یکی از نمودهای مشارکت اقتصادی است
  • رفع موانع در فرایند مشارکت راهی برای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • احیای واحد‌های راکد و نیمه فعال ادامه دارد