Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-25@03:33:07 GMT

خشم تاجیکها علیه گزارشگر بازی پرسپولیس

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۲۵۰۸۰

خشم تاجیکها علیه گزارشگر بازی پرسپولیس

محمد سیانکی می‌گوید اشتباهاتش در تلفظ اسم استقلال دوشنبه سهوی بوده و از مردم تاجیکستان عذرخواهی می‌کند.

 

به گزارش "ورزش سه"، محمد سیانکی گزارشگر این مسابقه در لحظات مختلف بازی پرسپولیس و استقلال دوشنبه، حریف را متعلق به ازبکستان، ترکمنستان و حتی خوزستان کرد که این موضوع با واکنش تند و شدید تاجیکها در شبکه‌های اجتماعی همراه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

یکی از صفحات بزرگ فوتبال تاجیکستان با انتشار ویدیوی اشتباهات محمد سیانکی خواستار عذرخواهی او شده و اشتباهاتش را عجیب خوانده است.

 

این صفحه که بزرگترین پایگاه فوتبالی تاجیکستان محسوب می‌شود، در پیامی ارسالی به "ورزش سه" گفته: «شارح (گزارشگر) در تمام بازی استقلال را تیمی متعلق به دیگر نقاط خواند. این بسیار توهین آمیز است چون نباید اسم کشورها را اشتباه خطاب کنیم. ما ترکمن و ازبک نیستیم؛ این اشتباهات مردم تاجیکستان را به این تردید انداخته که آیا ایرانیان هویت ما را فراموش کرده‌اند؟»

 

در ادامه این پیام آمده است: «ما بسیار ناراحت و نگران هستیم. ما ایرانیان را برادر خود می‌دانیم و این هم اشتباه یک فرد است اما اگر با عذرخواهی همراه نشود، باعث ناراحتی بیشتر ما خواهد شد. ما ترکمن و ازبک نیستیم، فارس زبان هستیم.»

 

این خشم باورنکردنی در حالی به سوی محمد سیانکی سرازیر شده که او در گزارش خود بارها به تمجید از تیم استقلال دوشنبه پرداخت اما همین سه اشتباه کافی بود که گزارش ۹۰ دقیقه‌ای اش زیر سوال برود.

 

سیانکی در گفتگوی کوتاهی که با خبرنگار "ورزش سه" داشت، توضیح می‌دهد: «انقدر تلفظ نام کشورهای همسایه‌مان نزدیک به هم است که من این اشتباه را مرتکب شدم. فقط یک اشتباه سهوی بوده و قلبا از این بابت عذرخواهی می‌کنم. همین که این تیم که فارسی زبان هستند تا این مرحله از فوتبال آسیا آمده‌اند باعث افتخار است و به آنها تبریک میگویم ولی واقعا یک اشتباه کاملا سهوی بوده و طبیعتا دال بر غرض ورزی نیست. امیدوار هستم که اگر باعث رنجش خاطرشان شدم من را ببخشند.»

 

وی با تمجید از تیم استقلال تاجیکستان اظهار داشت: «باعث افتخار است که چنین تیمی که به فرهنگ ما هم نزدیک هستند بالا آمدند و چقدر هم من از این تیم در گزارشم تعریف کردم و درباره صلابت و قدرت این تیم هم گفتم. گفتم کسی روی این تیمی حساب نمی‌کرده اما وقتی الهلال را شکست داده نشان از قدرت این تیم دارد و مطمئنا برنامه دارد و باعث خرسندی است و چنین شرایطی داشته و مقابل ما قرار گرفته. همین که تا آخرین لحظه جنگیدند و بازی کردند و ضد فوتبال نکردند.»

 

گزارشگر بازی پرسپولیس و استقلال در پایان صحبت هایش همچنین به جو ورزشگاه دوشنبه اشاره کرد و گفت: «انقدر احترام گذاشتند و آخر بازی با بازیکنان پرسپولیس رفتار دوستانه ای داشتند که باعث مباهات بود و فقط یک اشتباه سهوی بوده و هیچ عمدی نبوده. اصلا شخصیت من اینطور نیست که بخواهم در یک گزارش بحثی را مطرح کنم که از پیش یک ذهنیتی داشته باشم و القا کنم. انشالله که دوره‌های بعد این تیم با قدرت در مراحل‌ بالاتر باشد من این افتخار را داشته باشم گزارش کنم که از فرهنگ و ادب و شخصیت آنها بیشتر تعریف کنم.»

 

در شبکه‌های اجتماعی برخی از هواداران تاجیک به صفحه محمد سیانکی نیز حمله کرده‌اند و به این شکل اعتراض خود را به گوش او رسانده‌اند.

 

استقلال تاجیکستان تاجیکستان پرسپولیس تهران لیگ قهرمانان آسیا

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: استقلال تاجیکستان تاجیکستان پرسپولیس تهران لیگ قهرمانان آسیا محمد سیانکی سهوی بوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۵۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمند: پرسپولیس و استقلال کار سختی برابر نساجی دارند

مدافع تیم فوتبال نساجی تاکید کرد، دو تیم مدعی قهرمانی لیگ برتر در مصاف با شاگردان ساکت الهامی کار دشواری پیش رو دارند. - اخبار ورزشی -

امیر هوشمند در مصاحبه با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، وضعیت تیم فوتبال نساجی را مطلوب خواند و گفت: امسال نتایج خوبی برای تیم ما رقم نخورد، ولی در چند بازی اخیر توانستیم چند نتیجه خوب بگیریم تا حداقل شرایط نساجی در جدول بهتر شود. برد برابر تراکتور می‌تواند از لحاظ روحی در ادامه لیگ به ما کمک کند و حالا آماده بازی بعدی با ذوب‌آهن می‌شویم. ما اصلاً به سقوط فکر نمی‌کنیم و هدف تیم این است که در شش بازی آینده که همه آنها حکم فینال را دارند، بهترین نتایج ممکن را کسب کنیم.

زامهران: قرار گرفتن نساجی در انتهای جدول باورکردنی نیست

 

وی در پاسخ به این پرسش که چه دلایلی باعث شد تا نساجی در این فصل نتایج ضعیفی بگیرد، تصریح کرد: امسال اتفاقات فوتبالی علیه تیم ما بود و متأسفانه‌ فصلی آزاردهنده را پشت سر می‌گذاریم. خیلی‌ها در ابتدای فصل تصور می‌کردند با بازیکنانی که در اختیار داریم، جزو تیم‌های بالای جدول خواهیم بود، ولی فوتبال روی خوشی به ما نشان نداد. دلایل مختلفی هم وجود داشت که نتوانستیم نتایج خوبی بگیریم، ولی الان زمان مناسبی نیست تا در موردش صحبت کنیم.

مدافع تیم فوتبال نساجی در مورد اینکه آنها باید با استقلال و پرسپولیس دو مدعی اصلی قهرمانی در قائمشهر روبه‌رو شوند، اظهار داشت: استقلال و پرسپولیس در حال حاضر بهترین تیم‌های ایران هستند که برای قهرمانی با یکدیگر رقابت می‌کنند. هر دو تیم باید با نساجی در قائمشهر روبه‌رو شوند و شک نکنید که برابر تیم ما کار سختی دارند. ما شرایط سختی در جدول داریم و برابر استقلال و پرسپولیس محکوم به گرفتن امتیاز هستیم. این شش بازی برای ما حکم مرگ و زندگی را دارد و باید تلاش کنیم تا هواداران نساجی را خوشحال کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تراکتور برای دومین بار، پرسپولیس را صدرنشین لیگ برتر می‌کند؟
  • هوشمند: پرسپولیس و استقلال کار سختی برابر نساجی دارند
  • پرسپولیس سوگلی آقایان است؛ استقلال کمر خم نمی‌کند!
  • شانس قهرمانی پرسپولیس و استقلال برابر است
  • مدافع سابق سرخ‌ها: شانس قهرمانی پرسپولیس و استقلال برابر است
  • دولت، پرسپولیس و استقلال را از این جیب به آن جیب کرد؛ خصوصی بازی!
  • سرمربی پرسپولیس و دفاع از سبک بازی استقلال
  • استقلال، سپاهان، پرسپولیس؛ جام به کدام می‌رسد؟
  • مفت بازی سرخ؛ ۴‌سهل‌انگاری نابخشودنی پرسپولیس
  • پرسپولیس باید طلسم این تیم را بشکند | همه در مورد رفتن گل محمدی اشتباه می کردند