Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@06:15:56 GMT

۷۰۰۰ روان‌شناس در کشور پروانه فعالیت دارند

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۲۵۵۷۷

۷۰۰۰ روان‌شناس در کشور پروانه فعالیت دارند

رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور گفت: هفت هزار روان‌شناس از نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور پروانه فعالیت دارند.

به گزارش ایمنا، محمد حاتمی در ارتباط آنلاین در مراسم افتتاحیه اولین همایش ملی روان درمانی ایران در دانشگاه محقق اردبیلی با اعلام این خبر، اظهار کرد: روزانه ۱۳۰ هزار مشاوره روان‌شناسی در کشور توسط روان‌شناسان و مشاوران به مردم ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برای مقابله با ویروس کرونا باید پیوست سلامت روان وجود داشته باشد، افزود: این پیوست در زمینه مقابله با ویروس کرونا در کشور وجود ندارد.

رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور ادامه داد: به دلیل شیوع ویروس کرونا، امروز به‌شدت نیازمند استفاده از علوم روان‌شناسی در جامعه هستیم.

حاتمی با بیان اینکه امروزه روان‌شناسی خود را به جامعه تحمیل کرده است و تأثیر علوم روان‌شناسی در عرصه‌های مختلف زندگی مردم قابل‌مشاهده است، اضافه کرد: با روان‌درمانی می‌توان روی تفکر و اندیشه‌های معیوب تغییر ایجاد کرد.

رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور ادامه داد: در سال‌های اخیر، روان‌شناسی به یک واقعیت در جامعه تبدیل شده است و مردم به اهمیت این علوم برای حل مشکلات خود پی برده‌اند.

به گفته حاتمی، روان‌شناسی علم آرامش جامعه و علم ارتقای کیفیت زندگی مردم است.

منبع: ایسنا

کد خبر 522453

منبع: ایمنا

کلیدواژه: رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور روانشناسان مشاوره روانشناسی نظام روان شناسی و مشاوره کشور شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق نظام روان شناسی و مشاوره کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۵۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنوز مشکلم بر سر جزئیات متن «مشاور» است

 

محمدصادق بکتاشیان، کارگردان سریال «مشاور» در شبکه خبر درباره روند تولید این سریال که با محوریت بررسی مسائل و مشکلات خانواده‌ها روانه آنتن دو سیما شده، گفت: ابتدا طرحی به ما داده شد، که قرار بود مجموعه‌ای ساخته شود که مشاور آن روحانی نیست. بعد از گفتگو بین مشاوران و نویسندگان این نتیجه‌گیری حاصل شد که فرد روحانی می‌تواند برای مشکلات پاسخ‌های دینی هم داشته باشد. 

بکتاشیان ادامه داد: پژوهش اولیه سریال از سوی چند روان‌شناس و مشاور مذهبی انجام شد. بعد از آن هر قسمت را یک نویسنده می‌نوشت. نویسندگان با روان‌شناس در ارتباط بودند و ایده‌های خود را می‌گرفتند. در «مشاور» تلاش شده از سوژه‌های واقعی استفاده شود. اکثر آنها در جامعه نمود خارجی دارند. وقتی کل سناریو نوشته شد، طرح با مشاور مذهبی در میان گذاشته و بازنویسی نهایی انجام شد.

کارگردان سریال «مشاور» با بیان اینکه حتی ما به فکر افتادن آوردن یک روحانی افتاده بودیم، افزود: یعنی کسی که بتواند نقش خودش را بازی کند. اگر من ۶ ماه دیگه وقت داشتم، باز روی متن کار می‌کردم. زمانی که می‌خواستم سر ضبط بروم، درگیر نوشتن و بازنویسی بودم. من نتوانستم آنچه ایده‌آلم در تصویر است، در متن پیاده کنم. هنوز مشکلم بر سر جزئیات متن است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • هنوز مشکلم بر سر جزئیات متن «مشاور» است
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • عمده‌ترین تخلف روانشناسان دارای پروانه عدم رعایت تعرفه ‌هاست
  • سند تحول و تعالی دانشگاه نظام فناوری را به جامعه نوآور تبدیل می‌کند
  • سند تحول و تعالی دانشگاه نظام فناوری به جامعه نوآور تبدیل می‌کند
  • مهاجرت ایرانی‌ها هم مانند افغانستانی‌ها توده‌ای می‌شود؟
  • مهاجرت ایرانی‌ها هم مانند افغانستانی‌ها توده‌ای می‌شود؟/ آن‌ها که مهاجرت می‌کنند از تغییر شرایط جامعه ناامید شده‌اند/ موج مهاجرت ایرانیان عادی نیست
  • تدوین سند سلامت روانی جامعه/ بیمه ها تمام خدمات روانشناسی را حمایت کنند
  • رئیس سازمان نظام روان‌شناسی: برگزاری مصاحبه پذیرفته‌شدگان آزمون صلاحیت حرفه‌ای در اردیبهشت‌/ اصلاح قانون سازمان روانشناسی
  • افسردگی شایع‌ترین اختلال روان/ تدوین پیش نویس سند سلامت روان