Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-03-28@22:42:52 GMT

طرز تهیه شور بامیه

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۲۵۶۰۵

طرز تهیه شور بامیه

بامیه سبز یا اکرا یکی از گیاهان سبز خوردنی است که از تابستان به بازار می آید و یکی از گیاهان پر استفاده در هند می باشد و به انواع و اقسام مختلفی خورده می شود شما می توانید تا زمانی که بامیه در بازار هست این شور خوشمزه را تهیه کنید و از خواص خوب بامیه بهرمند شوید مانند درمان چاقی، تقویت کننده مغز، سلامت مغز و سرشار از آنتی اکسیدان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مواد لازم برای تهیه شور بامیه بامیه ۱ کیلوگرم فلفل سبز ۵۰ گرم سیر ۵ حبه سرکه سفید ۱ لیوان آب ۴ لیوان سبزی معطر به مقدار لازم نمک به مقدار لازم
طرز تهیه شور بامیه فوری با سرکه سفید مرحله اول: آماده سازی بامیه

ابتدا باید بامیه ها را پاک کنید برای این کار ساقه ها را ببرید طوری قد بامیه ها را کوتاه کنید که مایع لزج آن خارج نشود وگرنه ترشی حالت لیز پیدا می کند در ادامه بامیه ها را خوب چندین بار بشورید سپس روی دستمال نخی پهن کنید تا کاملا خشک شود و اصلا نباید مرطوب باشد.

مرحله سوم: استرلیزه کردن

حالا تا زمانی که بامیه ها در حال خشک شدن می باشند شیشه ها را باید استرلیزه کنید برای این کار شیشه ها را به مدت ۱۰ دقیقه در فر با دمای ۱۸۰ قرار دهید تا تمیز شود سپس بگذارید تا خنک شود.

مرحله سوم: افزودن سرکه و آب

بامیه ها را داخل شیشه ریخته و لا به لای آن کمی سیر و سبزی معطر بریزید حالا سرکه و آب و نمک را بنا به ذائقه خود تنظیم کنید و داخل قابلمه ریخته و بگذارید تا به جوش بیاد سپس صبر کنید تا خنک شود.

مرحله چهارم: تهیه شور بامیه

حالا مخلوط تهیه شده را روی بامیه ها بریزید و درب آن را خوب محکم کنید و در جای تاریک و به دور از نور خورشید قرار دهید بعد از یک هفته شور بامیه ما آماده شده است.

 

نکات کلیدی در تهیه شور بامیه از نمک معمولی استفاده زیرا نمک های ید دار برای تهیه شور و ترشی مناسب نیستند.

می توانید سیر را کمی له کنید تا عطر آن آزاد شود.

سبزی معطر شامل کمی ترخون و مرزه و شوید است.

اگر دوست دارید شور بامیه تند و تیز باشد از کمی فلفل سبز تند استفاده کنید.

سیر قابل حذف است و اگر طرفدار سیر هستید می توانید مقدار سیر را بیشتر بریزید.

هرچقدر بامیه ها ریزتر باشند تردتر می شود.

بعد از ۱ هفته که شور بامیه رسید باید در یخچال نگهداری شود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: بامیه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۵۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بسته معیشتی در آران و بیدگل


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدیرعامل موسسه خیریه بیماران خاص آران و بیدگل گفت: برای تهیه این بسته‌ها بیش از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل کمک‌های خیران شهرستان هزینه شده است.


دکتر تقی نمکی افزود: چای، حبوبات، گوشت و برنج و ماکارونی از جمله مواد این بسته‌های معیشتی است که به همت اعضای موسسه تهیه شده است. 

دیگر خبرها

  • پلمب ۲ مرکز تهیه و توزیع زولبیا و بامیه در سیب و سوران
  • محققان: سرکه سیب در سه ماه بین ۶ تا ۸ کیلوگرم از وزن شما را کم می‌کند
  • ٨ کیلو کاهش وزن با خوردن روزانه این نوع سرکه
  • کاهش فوری تب در منزل
  • طرز تهیه زولبیا و بامیه به روش قنادی در خانه مشابه قنادی
  • تولید انواع زولبیا و بامیه و شیرینی در شهر سین
  • مصرف این نوع زولبیا و بامیه ممنوع!
  • زولبیا و بامیه با این رنگ قابل خوردن و بهداشتی نیست
  • توزیع بسته معیشتی در آران و بیدگل
  • اولین زولبیا و بامیه تهران کجا پخته شد؟