Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از تسنیم، حجت الاسلام حسن نوروزی نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بررسی طرح مقابله با مفاسد اقتصادی در این کمیسیون، اظهار کرد: در جلسه اخیر کمیسیون قضایی کار بررسی این طرح به پایان رسید و طرح مذکور با چند ماده الحاقی در مجموع با ۲۰ ماده جهت بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به مصوبات کمیسیون قضایی درباره طرح مقابله با مفاسد اقتصادی، بیان کرد: طبق مصوبه اعضای کمیسیون دستگاه‌های اجرایی ملزم شدند تا به استعلامات درباره مفسدان اقتصادی پاسخ دهند. 

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس ادامه داد: همچنین طبق مصوبه دیگر اعضای کمیسیون اموال و دارایی‌های کشف شده از اخلال گران اقتصادی به عنوان جریمه مالی پرداخت و از میزان جریمه مالی‌شان کسر می‌شود. 

حجت الاسلام نوروزی ادامه داد: اعضای کمیسیون برای اشخاصی که با اقدامات‌شان موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور شوند به تناسب جرمی که مرتکب شده‌اند، مجازات درجه یک تا درجه پنج از اعدام، حبس تا جزای نقدی تعیین کردند؛ برای مثال اخلال‌گران اقتصادی که به صورت گسترده و با هدف مقابله با نظام، نظم اقتصادی کشور را بر هم می‌ریزند، مجازاتشان اعدام است. 

وی اظهار کرد: اعضای کمیسیون همچنین در مصوبه‌ای سیستم‌هایی را برای دادگاه‌های انقلاب تعریف کردند که دادگاه‌های انقلاب در هر یک از استان‌ها و شهرستان‌ها چگونه به این موضوع ورود کنند و همچنین رسیدگی به تجدید نظر چگونه باشد. 

نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس اظهار کرد: همچنین براساس مصوبه‌ای دیگر جلسات دادگاه‌های اخلالگران اقتصادی علنی و با حضور وکیل خواهد بود و این دادگاه‌ها قابل فرجام خواهی است.

کد خبر 627087 برچسب‌ها مفاسد اقتصادی مالی مجلس شورای اسلامی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مفاسد اقتصادی مالی مجلس شورای اسلامی اعضای کمیسیون مفاسد اقتصادی دادگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۵۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از کتاب "نگاهی به عملکرد شرکت‌های دولتی"

کتاب "عملکرد شرکت‌های دولتی" که مربوط به شفافیت صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی است، امروز توسط مدیرکل دفتر امور شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی رونمایی شد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمد عنبری مدیرکل دفتر امور شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی امروز، دوشنبه سوم اردیبهشت ماه، در نشست خبری رونمایی از کتاب عملکرد شرکت‌های دولتی گفت: این کتاب در سه نسخه با نام‌های نگاهی به عملکرد شرکت‌های دولتی، نگاهی اجمالی به عملکرد شرکت‌های دولتی و عملکرد شرکت‌های دولتی در یک نگاه منتشر شده است.

وی افزود: همچنین امروز صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی در سامانه مربوط به شرکت‌های دولتی بارگذاری می‌شود و عموم مردم می‌توانند آن را ملاحظه کنند.

 

صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی با دستور رئیس جمهور و پیگیری وزیر امور اقتصادی و دارایی، در سال ۱۴۰۱ برای اولین بار منتشر شد و به گفته بسیاری از کارشناسان از تاریکخانه بودجه‌ای خارج شد.

 

این کتاب با هدف فهم بیشتر صورت‌های مالی و ارائه تصویری از عملکرد شرکت‌های دولتی اصلی و مادر تخصصی در طی یک دوره ۵ ساله، منتشر شده است. 

 

کتاب نگاهی به عملکرد شرکتهای دولتی، شامل اطلاعات هویتی تمام شرکت‌های دولتی اصلی و مادر تخصصی در کنار مهمترین اقلام و نسبت‌های مالی استخراج و محاسبه شده از صورت‌های مالی این شرکت‌ها است. شاخص‌های مالی مندرج در این کتاب، هم به صورت تفکیک شده برای هر شرکت و هم به صورت مقایسه آماری ۵ ساله ارایه گردیده تا تصویر کامل‌تر و واضح‌تری از شرکت‌های دولتی نسل اول که دولت سهامدار مستقیم آن‌ها بوده است، ارائه دهد.

دیگر خبرها

  • تهیه ۳۰۰۰ سند کاداستر برای املاک شهرداری قم
  • بازدید نمایندگان کمیسیون امنیت ملی مجلس از بخش های فضایی و موشکی وزارت دفاع / رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • مصوبه کمیسیون اصل ۹۰ برای اقتصادی شدن پخت نان کامل
  • مصوبه مجلس درباره اموال مشمول مالیات بر عایدی
  • مصوبه مجلس درباره اموال مشمول مالیات برعایدی سرمایه
  • مهار اجاره بها مسکن با مصوبه مجلس/ امکان ثبت غیرحضوری دارایی‌های مردم فراهم می‌شود
  • نماینده مجلس: از فراجا برای اجرای طرح نور حمایت می‌کنیم
  • مصوبه جدید مجلس درباره مالیات بر عایدی سرمایه | چه دارایی‌هایی شامل این نوع از مالیات می‌شوند؟
  • نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: سفر رییس‌جمهور به پاکستان منجر به تقویت امنیت مرز‌های ایران می‌شود
  • رونمایی از کتاب "نگاهی به عملکرد شرکت‌های دولتی"