Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@05:13:45 GMT

رایزنی معاون وزیر خارجه روسیه با نمایندگان کرد سوریه

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۲۵۸۸۸

رایزنی معاون وزیر خارجه روسیه با نمایندگان کرد سوریه

معاون وزیر امور خارجه روسیه، با یک هیات کُرد به ریاست الهام احمد، رئیس کمیته اجرایی مجلس سوریه دموکراتیک دیدار و درباره اوضاع سوریه رایزنی کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است، در دیدار میخائیل بوگدانوف، وزیر خارجه روسیه و نماینده ویژه رئیس جمهور در امور خاورمیانه و کشورهای آفریقایی با هیات کردی، تبادل صریح نظرات در مورد اوضاع سوریه، با تمرکز بر وضعیت شمال شرقی این کشور انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرف روسی بار دیگر بر موضع اصولی خود در حمایت از حل و فصل زود هنگام همه مشکلاتی که مانع بازگشت کامل حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه می‌شود، بر اساس قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است، در این نشست، بر اهمیت تداوم گفتگو میان نیروهای سوریه دموکراتیک و دمشق برای دستیابی به توافقات مناسب که مطابق خواسته های مشروع همه شهروندان سوریه باشد، با در نظر گرفتن ویژگی‌های منطقه‌ای و تنوع قومی-فرهنگی جامعه سوریه تاکید شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: میخائیل بوگدانوف نیروهای سوریه دموکراتیک خارجه روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۵۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاوروف: غرب در آستانه درگیری نظامی بین قدرت‌های هسته‌ای است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز دوشنبه اعلام کرد که غرب در آستانه یک درگیری نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای است؛ اتفاقی که پیامدهای فاجعه‌باری خواهد داشت.

لاوروف در پیامی ویدئویی خطاب به شرکت کنندگان در «کنفرانس منع اشاعه مسکو» گفت: «در عین حال، غربی ها به طور خطرناکی در آستانه درگیری نظامی مستقیم بین قدرت های هسته ای هستند که مملو از پیامدهای فاجعه بار است».

به گفته لاوروف، این واقعیت که «تروئیکا» غربی (آلمان، فرانسه، انگلیس) و کشورهای دارای سلاح هسته‌ای جزو حامیان اصلی اوکراین هستند، نگرانی خاصی دارد. وی افزود که « مسکو این را خطرات استراتژیک جدی می بیند که منجر به افزایش سطح خطر هسته ای می شود.»

وزیر خارجه روسیه در ادامه گفت: اکنون جهان شاهد بحرانی در زمینه کنترل تسلیحات، خلع سلاح و عدم اشاعه هسته ای است که نشان دهنده وخامت عمیق و بی سابقه امنیت بین المللی است.»

کد خبر 6085276

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت خارجه: مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن در خصوص میدان آرش را مردود است/ این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند/ به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب کند
  • وزیر خارجه مصر: باید از تشکیل کشور فلسطین حمایت شود
  • تاکید معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید
  • سفر وزیر خارجه ایرلند به غرب آسیا با هدف رایزنی درباره آتش‌بس غزه
  • حماس: از خواسته‌های اصولی خود درباره آتش بس کوتاه نمی‌آییم
  • گاهی دیدارهایی با آمریکایی‌ها داریم اما...
  • تاکید انگلیس بر حمایت از اردن
  • لاوروف: غرب در آستانه درگیری نظامی بین قدرت‌های هسته‌ای است
  • اردن: حمله به رفح چیزی جز قتل عام نخواهد بود
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان در آستانه سفر رئیسی به اسلام آباد