Web Analytics Made Easy - Statcounter

۲۰ نماینده اروپا پیش‌نویس قطعنامه‌ای را تدوین کرده‌اند که رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان را به سخنرانی در شورای اروپا و پارلمان اروپا دعوت می‌کند.

 به نوشته ایندیپندنت، این اقدامی چشمگیر در حمایت از جبهه مقاومت ملی افغانستان است و از سوی گروه سیاسی لیبرال «نوسازی اروپا» متشکل از ۹۸ قانونگذار انجام شده و قرار است روز ۱۶ سپتامبر به رای گذاشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش‌نویس فوق ضمن ابراز نگرانی شدید درباره آینده افغانستان، تاکید می‌کند که طالبان مردم افغانستان را از «حقوق و آزادی‌های بنیادین» محروم می‌کنند.

پیش‌نویس این قطعنامه ۳۶ ماده‌ای می‌گوید که گروه تروریستی طالبان به زور قدرت را در دست گرفته و دولتش از نظر مردم افغانستان فراگیر و مشروع نیست و نباید به رسمیت شناخته شود.

متن فوق ضمن تایید جبهه مقاومت ملی افغانستان مستقر در ولایت پنجشیر، پاکستان را به «کمک به طالبان در جنگ علیه جبهه مقاومت و تامین نیروهای ویژه و پشتیبانی هوایی از آنان متهم کرد و همچنین گفت‌وگو با هند درباره مسئله افغانستان را پیشنهاد کرده است.

این قطعنامه همچنین می‌گوید که پاکستان برای سالها به تروریست‌های طالبان پناه داده و به آنان در به دست گرفتن قدرت در افغانستان کمک کرده است.

در این سند از بخش اقدامات خارجی اتحادیه اروپا خواسته شده تا به پاکستان بگوید که نفوذش در طالبان و عملکردش در افغانستان، هنگام بررسی تمدید حق اسلام‌آباد برای برخورداری از امتیازهای صادرات کالا به اتحادیه اروپا، مورد ملاحظه قرار خواهد گرفت.

متن پیش‌نویس قعطنامه پیشنهادی می‌گوید که دولت موقت طالبان شامل افرادی است که مرتکب اقدامات تروریستی شده‌اند، از جمله افرادی که قبلا زندانی بوده، در فهرست افراد تحت تعقیب سازمان تحقیقات فدرال آمریکا قرار دارند و یا از سوی سازمان ملل متحد تحریم شده‌اند، و بسیاری از اعضای دولت طالبان نیز گذرنامه پاکستانی دارند.

پیش‌نویس ۲۰ نماینده اتحادیه اروپا بویژه درباره سراج‌الدین حقانی، وزیر کشور دولت طالبان و ارتباط او با فعالیت‌های تروریستی ابراز نگرانی شدید کرده است.

نمایندگان پارلمان اروپا گفته‌اند که ارتباط با طالبان نباید منجر به حذف تحریم‌هایی شود که علیه اعضای آن اعمال شده است. آنان همچنین خواستار تحقیق درباره ادعاها درباره سوءاستفاده‌های مالی محمد اشرف غنی، رییس‌جمهور سابق افغانستان شده‌اند.

پیشتر در سال ۲۰۰۱ احمدشاه مسعود، فرمانده ائتلاف ضدطالبان موسوم به ائتلاف شمال، و پدر احمد مسعود، در پارلمان اروپا سخنرانی کرده بود./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: اتحادیه اروپا جبهه مقاومت پیش نویس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۶۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بارش برف و باران در ۳۰ ولایت افغانستان

ریاست هواشناسی وزارت ترانسپورت و هوانوردی طالبان از احتمال بارش برف و باران نسبتا شدید همراه با رعدوبرق و سیلاب آنی در ۳۰ ولایت کشور هشدار داده است. 
این ریاست احتمال بارش برف و باران را فردا در ولایت‌های بدخشان، تخار، قندوز، بلخ، جوزجان، فاریاب، بادغیس، هرات، غور، سرپل، سمنگان، بغلان، پنجشیر، نورستان، کنر، لغمان، کاپیسا، پروان، میدان‌وردک، بامیان، دایکندی، ارزگان، زابل، غزنی، پکتیا، خوست، پکتیکا، لوگر، کابل و ننگرهار پیش‌بینی کرده است. 
براساس پیش‌بینی این ریاست، میزان بارش برف در نقاط مختلف این ولایت‌ها بین ۱۵ تا ۳۰ سانتی‌متر و میزان بارش باران بین ۱۵ تا ۳۰ میلی‌متر خواهد بود. 

پیش از این نیز اداره‌ رسیدگی به حوادث طبیعی طالبان اعلام کرده بود که در اسفند ماه ۶۰ نفر براثر بارندگی و سردی هوا جان باختند و بیش از هزار و ۶۰۰ خانه نیز تخریب شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • انفجار در کسری بودجه و بدهی عمومی فرانسه 
  • محو فلج اطفال در افغانستان
  • امضای تفاهمنامه همکاری وزارت مهاجرین طالبان با موسسات خصوصی
  • رکورد اتحادیه اروپا را شکستیم
  • درخواست نمایندگان پارلمان انگلیس برای توقف ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی
  • درخواست نمایندگان پارلمان بریتانیا برای توقف ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی
  • پیش‌بینی بارش برف و باران در ۳۰ ولایت افغانستان
  • دعوت پادشاه بحرین از بشار اسد برای شرکت در نشست اتحادیه عرب
  • مادرید: اتحادیه اروپا یا ناتو برای یک جنگ فرضی آماده نمی‌شوند
  • اوکراین| دلیل اصلی حمایت اتحادیه اروپا از کی‌یف