Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@12:15:25 GMT

آخرین خبرها از کارخانه پرماجرای لرستان

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۲۷۰۹۹

آخرین خبرها از کارخانه پرماجرای لرستان

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر طولابی فرماندار مرکز لرستان امروز پنج شنبه در گفت و گو با رسانه‌ها با اشاره به آخرین وضعیت کارخانه سیمان خرم آباد اظهار داشت: عملیات اجرایی شرکت سیمان خرم آباد در سال ۸۵ در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار و ظرفیت تولید سه هزار و ۳۰۰ تن در روز و اشتغالزایی حدود ۴۰۰ نفر با مشارکت بانک سپه و سرمایه گذار بخش خصوصی شروع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بعد از حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد پیشرفت کاری، این شرکت با دو مشکل اساسی مواجه شد گفت: اختلاف بین بانک عامل و سرمایه گذار به علت عدم انجام تعهدات و مسائل زیست محیطی از جمله این دو مشکل اساسی بود.

فرماندار مرکز لرستان بیان داشت: بنا به گزارش و ادعای سازمان محیط زیست محلی فعلی کارخانه از نظر مسائل زیست محیطی، مخاطرات و تهدیداتی را برای شهر خرم آباد به دنبال خواهد داشت.

اعلام آمادگی سرمایه گذار جدید برای سیمان خرم‌آباد

طولابی با تاکید بر اینکه بر این اساس پرونده به مراجع قضائی محول شد و نهایتاً در سال گذشته منجر به صدور حکم عدم صلاحیت سرمایه گذار، اعلام ورشکستگی شرکت و همچنین خلع ید سرمایه گذار شد افزود: بعد از ابلاغ این حکم، موضوع از طریق استانداری و فرمانداری در قالب جلسات مختلف از جمله کارگروه رفع موانع تولید پیگیری شد.

وی ادامه داد: جلسات متعددی با مسئولان مربوطه، بانک عامل در مرکز و استان تشکیل شد و نهایتاً منجر به این شد که شرکت به سرمایه گذار جدید واگذار شود.

فرماندار مرکز لرستان با تاکید بر اینکه خوشبختانه یک سرمایه گذار جدید اعلام آمادگی کرده که دارای اهلیت و توانمندی کار است گفت: این موضوع هم اکنون در دستور کار پیگیری مسئولان مربوطه قرار دارد و امیدواریم در آینده نزدیک کار نهایی و شرکت به سرمایه گذار جدید واگذار شود و عملیات اجرایی کارخانه با صلاحدید مراجع قضائی در دو حالت فراهم شود.

طولابی گفت: در این راستا سرمایه گذار جدید در همین مکان فعلی با راه اندازی تجهیزات مناسب در بحث جلوگیری از آلودگی زیست محیطی کار را شروع کند و یا اینکه مکان را تغییر بدهند و جانمایی جدید صورت بگیرد.

وی افزود: کارخانه به سرمایه گذار جدید واگذار شود، کارخانه تعیین تکلیف خواهد شد.

از توقیف اموال کارخانه تا بلاتکلیفی ۴۶ هزار سهامدار

احداث کارخانه سیمان خرم‌آباد که جزو مصوبات دور اول سفر هیئت دولت به استان لرستان است پس از گذشت سال‌ها هنوز به مرحله افتتاح نرسیده است.

کارخانه سیمان خرم‌آباد که از ابتدای کلنگ زنی ماجراهای مختلفی را پشت سر گذاشته هر بار به دلیلی عملیات اجرایی آن به تعویق افتاد تا این کارخانه همچنان اندر خم وعده‌های صاحبان کارخانه باشد و این در حالی است که سیمان خرم‌آباد از ابتدای فعالیت خود اقدام به فروش سهام کرد تا این کارخانه امروز با بیش از ۴۶ هزار سهامدار به کلافی سردرگم در حوزه صنعت استان تبدیل شود.

ماجرای کارخانه سیمان و سهامدارانش به دوره مدیریت «خاوری» در بانک سپه بر می‌گردد؛ گفته می‌شود آگهی پذیره‌نویسی شرکت سیمان خرم‌آباد به عاملیت و کارگزاری بانک سپه با اطلاعات اغوا کننده منتشر شده است، در آن زمان در آگهی سیمان خرم آباد اطلاعاتی چون استفاده از ۲۶.۵ میلیون یورو «ال سی» در شرف گشایش و داشتن سرمایه فعلی بیش از ۶۴ میلیارد ریال مطرح و از مردم خواسته می‌شود که نسبت به خرید سهام اقدام کنند، نتیجه این آگهی می‌شود ۴۶ هزار سهامداری که حالا سالهاست بلاتکلیف هستند.

فرآیندهای بعدی فعالیت این شرکت از جمله تبدیل از سهامی خاص به عام و اخذ مجوز برای پذیره نویسی و… نیز با اما و اگرهایی مواجه است که در این مجال جای طرح و بررسی آن نیست. هرچند که می‌طلبد متولیان امر در دستگاه قضائی با توجه به شائبه‌ها در این زمینه و همچنین وجود بیش از ۴۰ هزار سهامدار به این موضوع ورود کنند.

آخرین اخبار و حواشی پیرامون این واحد صنعتی حکایت از شکایت سهام داران آن دارد، برخی سهامداران با تشکیل کمپین‌ها و گروه‌هایی خواستار پیگیری وضعیت شرکت سیمان خرم آباد شده‌اند.

همچنین به گفته مسئولان حکم انحلال و ورشکستگی این کارخانه از سوی دادگاهی در تهران صادر شده است و بانک سپه اعلام کرده که به دنبال توقیف اموال این کارخانه برای باز پس‌گیری تسهیلات پرداختی و همچنین سهام، ۴۶ هزار سهامدار خرد این کارخانه است.

همچنین مسئولان دادگستری لرستان اعلام کرده‌اند که با توجه به عدم مدیریت و اهلیت سرمایه گذار فعلی، کارخانه باید به یک سرمایه‌گذار جدید برای اجرا واگذار شود.

کد خبر 5305963

منبع: مهر

کلیدواژه: سیمان خرم آباد پروژه های نیمه تمام جعفر طولابی فرمانداری خرم آباد ویروس کرونا واکسن کرونا بوشهر واکسیناسیون کرونا آمار کرونا کرمانشاه اربعین حسینی گرگان اردبیل واکسیناسیون زلزله ایلام شیوع کرونا سیستان و بلوچستان سرمایه گذار جدید سیمان خرم آباد کارخانه سیمان واگذار شود بانک سپه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۷۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بیش از ۶۰ میلیون پاکت سیمان در زاهدان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، مدیرعامل شرکت پلیمر پاکت پرند زاهدان با بیان این که شرکت این روزانه ۱۶۷ هزار و ماهیانه ۵میلیون پاکت برای سیمان تولیدی استان تولید می‌کند، گفت: برای راه اندازی و بکار گیری و تعمیرات تمامی تجهیزات از متخصصین بومی استفاده می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • با اتفاقات پرماجرای هفته بیست و هشتم لیگ آزادگان
  • تولید بیش از ۶۰ میلیون پاکت سیمان در زاهدان
  • آخرین خبرها از پارسیلون خرم‌آباد/ مزایده جدید برگزار می‌شود
  • آخرین خبرها از «پارسیلون» خرم‌آباد/ مزایده جدید برگزار می‌شود
  • احداث کارخانه فرآوری شرط واگذاری معادن جدید استان کرمان
  • تعدیل نیرو در کارخانه فروآلیاژ ازنا ناشی از افزایش تعرفه برق است
  • خبرهای جدید از کارخانه پرماجرای سیمان خرم‌آباد
  • خبرهای جدید از کارخانه پرماجرای «سیمان خرم‌آباد»
  • آماده سرمایه‌گذاری در همدان هستیم
  • گشت و گذار ۴ قلاده خرس قهوه‌ای در لرستان (فیلم)