Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر دولت موقت طالبان در جلسه کابینه، دستور داد تا کمک‌های بشردوستانه به پنجشیر ارسال شده و شبکه‌های مخابراتی نیز در این ولایت وصل شوند.

به گزارش مشرق، «ملا محمدحسن آخوند»، نخست وزیر دولت موقت طالبان، روز پنجشنبه دستور ارسال کمک های بشردوستانه به پنجشیر را صادر کرد.

در جلسه کابینه دولت موقت طالبان، ملا محمد حسن آخوند به همه سرپرست‌ها دستور داد که به مسائل رسمی توجه جدی داشته باشند و همچنین برای اطمینان از امنیت شهر کابل به بخش امنیتی توصیه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین لغو محدودیت‌های شبکه‌های مخابراتی در پنجشیر و استقرار رسانه‌ها برای پوشش وضعیت فعلی و همچنین کمک‌های بشردوستانه به مردم این ولایت را صادر کرد.

همچنین در این جلسه تصمیم گرفته شد که کمک‌های بشردوستانه اخیر به افغانستان باید به پنجشیر فرستاده شود و در آنجا به طور منظم در مناطق مختلف در میان ذینفعان توزیع شود.

در جلسه کابینه تصمیم گرفته شد که اولویت دادن به امکانات لازم برای حمایت از تجار، صرافان، کارشناسان کلیدی و کادرهای برجسته باشد.

مرکز پنجشیر که پس از تصرف کابل در برابر نیروهای دولتی و امنیتی مقاومت کرده بود، اکنون به‌کنترل نیروهای طالبان درآمده است.

صدها خانواده از این ولایت به‌دلیل ترس از ناامنی و آینده‌ای نامشخص به ولایات همسایه، به ویژه پایتخت کابل نقل مکان کرده‌اند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان طالبان پنجشیر افغانستان کابل کمک های بشردوستانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۷۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه نخست مازندران در صادرات لبنیات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، بر اساس اعلام حوزه نظارت گمرکات استان مازندران طی سال ۱۴۰۲ حجم صادرات فرآورده‌های لبنی از طریق گمرک آمل ساری از مرز ۸۵ هزار و ۴۴۶ تن گذشت

براساس این گزارش، ارزش فرآورده‌های لبنی صادر شده از گمرکات مازندران ۱۱۵ میلیون و ۹۱۵ هزار و ۱۵۳ دلار بوده است.

۲۵ کشور شامل عراق، امارات متحده عربی، افغانستان روسیه، ژاپن، استرالیا، پاکستان و.. . کشور‌های مقصد فرآورده‌های لبنی صادر شده از گمرکات مازندران بودند.

این گزارش می‌افزاید میزان صادرات فرآورده‌های لبنی از کشور ۶۳۳هزار تن به ارزش بیش از ۵۵۳میلیون دلار بوده که سهم گمرکات مازندران از نطر وزنی ۱۲ درصد و ارزشی ۲۰ درصد از کل صادرات این فرآورده‌ها بوده است.

گمرکات مازندران رتبه نخست در ارزش و رتبه دو در وزن را در بین ۶۷ گمرک فعال کشور در صادرات لبنیات داراست.

این گزارش حاکیست فرآورده‌های لبنی مازندران شامل محصولاتی نظیر شیر، ماست، شیرخشک، دوغ، خامه، پنیر، آب‌پنیر، کره و.... می‌باشد

دیگر خبرها

  • رتبه نخست مازندران در صادرات لبنیات
  • پایان کار داعش در افغانستان
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • نقش دفتر سیاسی طالبان در قطر برای تعامل کابل با کشورهای جهان
  • معاون نخست وزیر طالبان: سد «کجکی» پر از آب شده است
  • اجیر کردن ۲ قبرکن برای قتل همسر | چرا مرد میانسال دستور کشتن همسرش را صادر کرد؟
  • صدور هشدار قرمز؛ دستور تخلیه سه روستای کرمان صادر شد
  • دستور تخلیه روستای کروچان جازموریان صادر شد
  • دستور وزیر ارتباطات برای راه‌اندازی فیبر نوری در یک ماه
  • کابل: افغان‌های مقیم خارج در بازسازی افغانستان سهم بگیرند