Web Analytics Made Easy - Statcounter

گوترش در مصاحبه با خبرگزاری «رویترز» گفت: هر گونه اظهارنظر در خصوص اینکه این سازمان جهانی می‌تواند مشکلات افغانستان را حل نماید، «یک نوع توهم» به شمار می‌رود.

وی افزود: توان سازمان ملل جهت میانجیگری به منظور تشکیل یک دولت فراگیر در افغانستان محدود است. تصور می‌کنم پیش بینی‌های بی‌پایه و اساسی وجود دارد مبنی بر اینکه سازمان ملل به عنوان نهاد بین‌المللی اصلی که همچنان در این کشور حضور دارد، می‌تواند در اوضاع افغانستان تاثیر زیادی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گوترش هفته گذشته در آستانه برگزاری نشست سالانه سازمان ملل در نیویورک با اشاره به حضور قدرت‌های غربی و در راس آنها آمریکا طی دو دهه گذشته در افغانستان گفت: این قدرت‌ها با آن همه امکانات و منابع مالی ظرف دو دهه نتوانستند مشکلات افغانستان را حل کنند، پس هر کس تصور کند که بدون کمک گرفتن از قدرت‌ها و منابع و امکانات یاد شده، سازمان ملل بتواند مشکلات این کشور را حل و فصل نماید، دچار توهم شده است.

وی تاکید کرد: سازمان ملل تمام توان خود را برای کمک کردن به افغانستان که در آستانه یک بحران انسانی بزرگ قرار دارد، بکار خواهد بست .

گوترش در ادامه از تصمیم خود جهت گفت وگو با طالبان به منظور یاری رساندن به ملت افغانستان خبر داد که جمعیت آن بالغ بر ۳۶ میلیون نفر است.

شماری از کشورهای غربی طی دو دهه گذشته هزاران سرباز خود را رهسپار افغانستان کردند و مبالغ هنگفتی را در این کشور هزینه کردند. آمریکا بیهوده یک تریلیون دلار هزینه کرد در حالی که دولت و ارتش افغانستان که مورد حمایت واشنگتن قرار داشتند، اندکی قبل از عقب نشینی کامل نیروهای آمریکایی و نیروهای سایر کشورها از افغانستان در ماه اوت گذشته، فروپاشیدند.۱۴

برچسب‌ها نیویورک ایرنا طالبان خبرگزاری رویترز آنتونیو گوترش پروندهٔ خبری تحولات افغانستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نیویورک ایرنا طالبان نیویورک ایرنا طالبان خبرگزاری رویترز آنتونیو گوترش سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۷۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگوی امیرعبداللهیان و گوترش درباره حمله ایران

وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی با دبیرکل سازمان ملل متحد، عملیات نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران علیه مواضع نظامی رژیم متجاوز صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و حقوق بین‌الملل را تشریح کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران با وجودی که قادر بود این عملیات را در شعاع گسترده‌تری انجام دهد، صرفاً آن بخش از مواضع نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد که از آنجا حمله به سفارت کشورمان در دمشق صورت گرفته بود.

به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان ضمن تشکر از تلاش‌های دبیرکل در کمک به مردم فلسطین افزود: بدلیل ناکارآمدی شورای امنیت و عدم محکومیت حمله رژیم اسراییل به سفارت ایران در دمشق، در نتیجه تنها گزینه‌ای که در برابر ما باقی ماند، دفاع مشروع از خود و تنبیه رژیم صهیونیستی بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان یادآور شد: امنیت منطقه برای ما بسیار مهم است، اما رژیم صهیونیستی شش ماه در حال قتل و عام و نسل کشی کودکان و زنان بی دفاع در غزه است و آمریکا و متحدین او را متوقف نمی‌کنند. آیا شش ماه جنگ و جنایت و نسل‌کشی رژیم اسراییل کافی نیست و جامعه جهانی چه وقت برای پایان این نسل کشی و جنایات اقدام خواهد کرد.

امیرعبداللهیان از رویکرد و تلاش‌های مثبت دبیرکل سازمان ملل برای توقف جنگ علیه غزه و ارسال کمک‌های انسان دوستانه و دو بار بازدید میدانی ایشان از منطقه رفح قدردانی کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتکار دبیر کل سازمان ملل متحد در تحقق امنیت پایدار منطقه استقبال می‌کند.

در این گفتگوی تلفنی، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد با اشاره به عملیات جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم اسراییل، خواستار تداوم خویشتن داری از سوی طرف‌های درگیر در مناقشات منطقه شد.

دبیر کل سازمان ملل متحد تاکید کرد، من روز گذشته و بار دیگر هرگونه حمله و تعرض به اماکن دیپلماتیک را محکوم و تاکید کردم اماکن دیپلماتیک باید از مصونیت برخوردار باشند.

گوترش در ادامه با ابراز خرسندی از موضع جمهوری اسلامی ایران برای توقف عملیات بیشتر علیه رژیم صهیونیستی، گفت: ما به اسراییل نیز تاکید می‌کنیم اقدام تلافی جویانه‌ای انجام ندهد تا تنش‌ها در منطقه به نفع برقراری صلح و گسترش خشونت‌ها کاسته شود.

دیگر خبرها

  • توصیه محسن هاشمی به زاکانی؛ به جای ساخت مسجد، مشکلات حمل و نقل عمومی تهران را حل کنید
  • توصیه محسن هاشمی به زاکانی ؛ به جای ساخت مسجد ، مشکلات حمل‌ و نقل عمومی تهران را حل کنید
  • گفتگوی امیرعبداللهیان و گوترش درباره حمله ایران
  • ۵۰ جان باخته در حوادث ترافیکی چهار روز گذشته
  • اخراج بیش از ۱۰۰ پناهجوی افغانستانی‌
  • رژیم صهیونیستی در برزخ «بقا به شرط بحران» و «ناتوانی در جنگ»
  • افزایش تولید برق در برخی ولایات افغانستان
  • گوترش: زمان کاهش تنش فرا رسیده است
  • جلسه شورای امنیت درباره اوضاع در منطقه
  • منطقه و جهان توان تحمل جنگ بیشتر را ندارند