Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@02:19:04 GMT

تخطئه واکسیناسیون عمومی منکر بهداشتی است

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۲۹۱۳۹

تخطئه واکسیناسیون عمومی منکر بهداشتی است

گروه استان‌ها- رئیس ستاد امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر شهرستان شاهرود با انتقاد از برخی جریان‌سازی‌ها علیه توسعه واکسیناسیون عمومی کرونا گفت: تخطئه واکسیناسیون عمومی، جرم و "منکر بهداشتی" است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شاهرود ، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عباس امینی در جلسه ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر شهرستان شاهرود، برخورد قاطع با موضوع زیر سؤال بردن و جریان‌سازی علیه واکسیناسیون عمومی کرونا را خواستار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری درباره سلامت مردم کشور و توسعه واکسیناسیون عمومی تصریح کرد: وقتی مقام معظم رهبری هر دو نوبت واکسن خود را دریافت کردند؛ مشخص نیست برخی‌ها چرا و با چه هدفی علیه واکسیناسیون صحبت می‌کنند.

امام‌ جمعه شاهرود تخطئه واکسیناسیون عمومی علیه کرونا را جرم و منکر بهداشتی دانست و با تأکید بر لزوم برخورد با این مسئله عنوان کرد: اظهارات علیه واکسیناسیون عمومی، آن‌هم در حالی‌که مقام معظم رهبری بر آن تأکید دارند بدترین منکر است.

امینی با بیان اینکه هر کسی می‌تواند درباره موضوعات مختلف عقایدی را به‌صورت فردی و شخصی داشته باشد؛ نسبت به برخی جریان‌سازی‌های عمومی علیه واکسن کرونا انتقاد و تصریح کرد: نمی‌توان با ذکر این جمله در فضای مجازی که «من نظر شخصی خود را علیه واکسن می‌گویم» علیه واکسن جوسازی و جریان سازی کرد. چرا که امروز سیاست کشور بر اساس نظرات مقام معظم رهبری به سوی واکسیناسیون عمومی علیه کرونا بوده و این جوسازی‌ها درواقع علیه سلامت مردم و تخطئه اقدام مقام معظم رهبری در باب تزریق واکسن است؛ بنابراین این‌گونه سخنان علیه سلامت مردم که در قالب سخنان به ظاهر دینی و مذهبی نیز بیان می‌شود جرم و منکر بهداشتی است و مردم باید نسبت به این موضوع آگاه شوند.

وی بر لزوم اطلاع‌رسانی به هنگام، دقیق و صحیح درباره واکسن‌ها و اقدامات انجام شده در این زمینه عنوان کرد: باید به مردم گفته شود که چه اقداماتی برای واکسیناسیون رایگان مردم انجام می‌شود.

رئیس ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر شاهرود با تأکید بر لزوم توجه به امر پیشگیری درباره مسائل و معضلات اجتماعی تصریح کرد: باید با منکراتی که به‌صورت گروهی و جریان‌سازی شده و هدفمند و با هدف سنجش حساسیت مردم نسبت به آن منکرات انجام می‌شود؛ شدیداً برخورد شود؛ اما به‌طور مثال نهی از منکر درباره کشف حجاب یک فرد به‌صورت لسانی صورت می‌گیرد.

آیت الله صدیقی: بی‌تفاوتی نسبت به مشکلات نظام سبب بروز منکرات می‌شود / امر به معروفِ هیجانی به هیچ عنوان اثر ندارد قرارگاه «احیای بینش امر به معروف و نهی از منکر» در استان گیلان راه‌اندازی می‌شود پرداختن به امر به معروف و نهی از منکر کمک به انقلاب است/ نباید از دور نگاه کنیم تا جامعه فاسد شود

امینی با تأکید بر عدم سهل‌انگاری در مواجهه با منکرات و توسعه فریضتین امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر در جامعه تصریح کرد: تساهل با منکرات هر چند کوچک، زمینه‌ساز منکرات بزرگ‌تری است که برخورد با آن دشوارتر خواهد بود.

انتهای پیام/363/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معروف و نهی از منکر واکسیناسیون عمومی مقام معظم رهبری منکر بهداشتی جریان سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۹۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاد حجاب در سال ۱۴۰۲ به ریاست وزیر کشور تشکیل شد

محمدحسین طاهری آکردی دبیر ستاد امر به معروف گفت: بسیاری از فیلم‌های درگیری هنجارشکنان حجاب که اخیراً در فضای مجازی پخش می‌شود قدیمی است و دارند به اسم درگیری‌های امسال بازنشر می‌کنند.

به گزارش فارس؛ محمدحسین طاهری آکردی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر درباره «طرح نور» گفت: اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به دستور رئیس جمهور، ستاد عفاف و حجاب به ریاست احمد وحیدی وزیر کشور تشکیل شد و ستاد امر به معروف و نهی از منکر در کنار دیگر نهاد‌ها یکی از اعضای این ستاد است. مسؤلیت‌های ستاد ما در حوزه حجاب بعد از تأسیس ستاد عفاف و حجاب به این نهاد واگذار شد و تا الان درخواستی از سوی این نهاد برای ورود ما به طرح نور صورت نگرفته است.

وی افزود: ضابطین ستاد امر به معروف و نهی از منکر مردمی و جهادی هستند. اگر ستاد عفاف و حجاب از ما درخواست نیرو کند تشکل‌های مردمی و ضابطین ما آماده همکاری هستند. ستاد امر به معروف و نهی از منکر فعالیت فرهنگی و آموزشی دارد، اما در طرح نور کار امنیتی است و فراجا مستقیما با این طرح سر و کار دارد، اما من یک درخواستی کرده‌ام آن هم این است که اگر کسی دستگیر شد با او برخورد قهری نشود بلکه این افراد را به ستاد امر به معروف و نهی از منکر معرفی کنند تا ما با آموزش‌های مجازی و کار فرهنگی کار را پیش ببریم.

طاهری آکردی بیان کرد: این تفکری که برخی از مردم دارند که ستاد امر به معروف کارش بگیر و ببند است، غلط است. وظیفه ستاد ما فقط محدود به حوزه عفاف و حجاب نیست بلکه ما مطالبه‌گری از دولت، نظارت مردم بر مردم و نظارت مردم بر دولت را نیز در وظایفمان داریم. فرمانده و نهاد بالادستی در حوزه عفاف و حجاب ستاد عفاف و حجاب است البته کارشناسان ما در ستاد امر به معروف نیز نظرات و پیشنهاداتشان را مطرح می‌کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: وظیفه اصلی ستاد ما در حوزه عفاف و حجاب پیشگیری و آموزش است. ما آموزش به کسی که پول گرفته تا بی‌حجابی را ترویج کند و با برنامه‌ریزی‌های امنیتی دست به کشف حجاب زده را مطرح نمی‌کنیم، چون این یک مسئله امنیتی است و نیاز به برخورد قضائی دارد. منظور ما آموزش به افرادی است که آگاهی ندارند یا تحت تاثیر جو قرار گرفته‌اند. بسیاری از افراد از قوانین اطلاع کافی ندارند و از جرم بودن یا نبودن برخی موارد اطلاع ندارند. در آموزش مجازی اصول اعتقادی، آیات قرآن کریم، احادیث و سیره اهل‌بیت (علیهم‌السلام)، بیانات امامین انقلاب، مباحث حقوقی و... وجود دارد.

وی ادامه داد: من پیگیری کردم و مشخص شد بسیاری از فیلم‌های درگیری با متخلفان که اخیراً در فضای مجازی پخش می‌شود مربوط به سال گذشته است که دارند به اسم درگیری‌های امسال آن‌ها را بازنشر می‌کنند. بسیاری از افراد از روی عناد و دشمنی بی‌حجابی یا بدحجابی نمی‌کنند بلکه خیلی از اوقات سهوی است و با یک تذکر لسانی رعایت می‌کنند. ما از طرح نور چنانچه درست اجرا شود دفاع می‌کنیم، اما یک نکته‌ای در اینجا وجود دارد؛ مثلا ما از قوانین راهنمایی و رانندگی حمایت می‌کنیم، ولی اگر افسر راهنمایی و رانندگی رشوه گرفت به این معنا نیست که ما از آن افسر متخلف دفاع می‌کنیم. در طرح نور هم ما از مأموران اجرایی که برخورد اشتباه داشته باشند دفاع نمی‌کنیم. همانطور که در بیانیه فراجا هم اعلام شد اگر تخلفی از سوی مأموران فراجا صورت گرفت حتما بررسی می‌شود.

محمدحسین طاهری آکردی اذعان کرد: سامانه تشکل‌های مردمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر قرار بود اول اردیبهشت ماه افتتاح شود، اما به علت رفع نواقص حداکثر تا ۱۰ روز آینده این سامانه راه‌اندازی می‌شود. ما در ستاد امر به معروف و نهی از منکر آماده همکاری برای تأمین نیرو‌های جهادی از تشکل‌های مردمی و برگزاری کلاس آموزشی در شبکه آموزش مجازی هستیم. در آموزش مجازی نیاز به حضور افراد نیست بلکه با تلفن همراه در منزل نیز می‌توانند دوره آموزشی را طی کنند.

دیگر خبرها

  • چه کسانی نهی از منکر را از حریم «منطق و عقل» دور کردند؟!
  • ستاد حجاب در سال ۱۴۰۲ به ریاست وزیر کشور تشکیل شد
  • یک زن، دبیر ستاد امر به معروف قدس شد
  • لزوم حمایت مقامات قضایی از اهداف مجمع امر به معروف و نهی از منکر
  • افشاگری دبیر ستاد امر به معروف: رئیسی دستور تشکیل ستاد حجاب را داد
  • رئیسی دستور تشکیل ستاد حجاب را صادر کرد
  • واکنش دبیر ستاد امر به معروف به فیلم‌های درگیری گشت ارشاد
  • واکنش دبیر ستاد امر به معروف به فیلم‌های درگیری هنجارشکنان حجاب
  • آیا امر به معروف و نهی از منکر، توهین به کرامت طرف مقابل است و یا سوق دادن او به مرتبه‌ای بالاتر از کرامت انسانی؟
  • لزوم اجرایی شدن مصوبات ستاد امر به معروف و نهی از منکر بافق