Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@00:13:25 GMT

سهم ۲۵ درصدی پتروشیمی‌ها از صادرات غیرنفتی

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۲۹۳۷۹

سهم ۲۵ درصدی پتروشیمی‌ها از صادرات غیرنفتی

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، با کاهش درآمدهای نفتی به دلیل تحریم های یک جانبه آمریکا علیه صادرات نفت ایران، توجه به صادرات غیر نفتی برای افزایش ورود ارز به کشور مورد توجه قرار گرفت.   

این موضوع آنچنان اهمیت دارد که دولت سیزدهم در همان روزهای ابتدایی شروع به کار خود نیز بر آن تاکید داشته و حتی موضوع سیاست تجاری و ارزی و راه‌های افزایش و توسعه صادرات غیرنفتی در نشست ستاد هماهنگی اقتصادی دولت بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته محصولات پتروشیمی در صادرات غیر نفتی سهم بزرگی دارند.  

افزایش ۱۰ درصدی سهم پتروشیمی‌ها از صادرات غیرنفتی 

حسن عباس‌زاده، مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی در خصوص سهم محصولات پتروشیمی در صادرات غیرنفتی ایران به خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: صادرات غیرنفتی محدوده وسیعی از محصولات شامل محصولات معدنی، کشاورزی و پتروشیمی و ... است.  

وی ادامه داد: در سال ۹۹، با توجه به اینکه قیمت محصولات پتروشیمی در بازارهای جهانی به دلیل افت قیمت نفت و شیوع کرونا با کاهش همراه شده بود، صادرات پتروشیمی سهمی ۲۵.۲ درصدی از صادرات غیر نفتی را داشتند که این رقم در سال ۹۸، ۲۳ درصد بوده است.

عباس زاده مجموع درآمد کشور از صادرات غیرنفتی را ۳۵ میلیارد دلار عنوان کرد که از این میزان ۹ میلیارد دلار سهم محصولات پتروشیمی بوده است.

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: درآمد ۹ میلیارد دلاری در حالی محقق شد که پیش‌بینی ما از درآمد حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی برای سال گذشته ۱۲ میلیارد دلار بود که به دلیل کرونا و کاهش قیمت‌ها عملی نشد.

وی گفت: در ابتدای امسال قیمت محصولات پتروشیمی تقویت شد و برآورد این است که درآمد صادرات پتروشیمی امسال به ۱۴ میلیارد دلار برسد. عملکرد ۵ ماه گذشته نیز نشان می‌دهد که رسیدن به درآمد ۱۴ میلیارد دلاری در سال جاری امکان‌پذیر است.  

عباس زاده تاکید کرد: باتوجه به روند افزایشی تولید محصولات پتروشیمی در سال‌های آینده، سهم پتروشیمی در صادرات غیرنفتی تا ۱۰ درصد افزایش خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، براساس برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت، افزایش صادرات غیرنفتی از ۳۵ میلیارد دلار به ۷۰ میلیارد دلار هدف‌گذاری شده که لازمه آن اصلاح ساختار و مقررات صادراتی و افزایش سبد کالاهای دانش‌بنیان، پیشرفته و اشتغال‌زا در صادرات و نیز تقویت بازارچه‌های مرزی است.

برچسب‌ها پتروشیمی وزارت صنعت معدن و تجارت ستاد هماهنگی اقتصادی دولت دولت سیزدهم صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پتروشیمی وزارت صنعت معدن و تجارت ستاد هماهنگی اقتصادی دولت پتروشیمی وزارت صنعت معدن و تجارت ستاد هماهنگی اقتصادی دولت دولت سیزدهم صادرات غیر نفتی محصولات پتروشیمی صادرات غیر نفتی صادرات غیرنفتی صادرات غیر میلیارد دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۹۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحدهای تولیدی دارای استاندارد و گواهینامه‌ حمایت می‌شوند

به گزارش جام جم آنلاین،هاشم علایی ۲۹ فروردین در جریان بازدید از شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل اظهار کرد: رعایت استانداردها در بخش تولید و افزایش محصولات صادراتی، یکی از مؤلفه‌های لازم در دستیابی به تحقق شعار سال با مشارکت کارآفرینان و تولید کنندگان است.

وی ادامه داد: واحدهای صنعتی با نگاه ویژه خود می‌توانند مسیر تولید و زمینه صادرات را تسهیل کنند که اخذ استانداردها و گواهینامه‌های ملی و بین المللی، یکی از ضروریات لازم برای ورود محصولات تولیدی به بازارهای داخلی و صادراتی است.

علایی افزود: با حمایت از واحدهای تولیدی و ترغیب آنان به دریافت استانداردهای لازم، تلاش می‌شود به حضور آنان در بازارهای داخلی و بین المللی کمک شود که در این راستا، در سال گذشته از اخذ استاندارد و گواهینامه‌ ملی ۷ واحد تولیدی حمایت مالی شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، این کمک‌ها را در قالب بسته‌های حماتی برشمرد و خاطرنشان کرد: به طور حتم این نوع مشوقات باعث ارتقای محصولات تولیدی و افزایش صادرات کشور خواهد شد که تولید کنندگان می‌توانند از این ظرفیت مهم برای افزایش تولید و صادرات استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • ۳۶۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی صادر شد
  • اخذ استاندارد و گواهینامه‌های ملی ۷ واحد تولیدی در استان اردبیل
  • صادرات سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی در قزوین
  • سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی استان قزوین صادر شود
  • واحدهای تولیدی دارای استاندارد و گواهینامه‌ حمایت می‌شوند
  • خودکفایی تولید مواداولیه مکمل‌ها در ۱۴۰۳/رشد ۲۵ درصدی صادرات
  • صادرات ۱۳۰ میلیون دلاری محصولات آرایشی و شوینده
  • چشم انداز روشن صادرات در خراسان شمالی
  • افزایش ۲ هزار تنی صادرات مغز بادام از چهارمحال و بختیاری
  • رشد ۱۳ درصدی صادرات به افغانستان