Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، دو منبع آگاه به خبرگزاری رویترز گفتند که ذخایر دلاری بانک‌های افغانستان رو به اتمام است و در صورت عدم رسیدگی به موقع به آن، ممکن بانک‌ها فعالیت‌شان را متوقف کنند.

خبرگزاری رویتر روز گذشته (چهارشنبه، ۲۴ شهریور) به نقل از این منابع گزارش کرده بود که بانک‌ها در افغانستان تاکنون با دلارهایی که ذخیره داشته، به فعالیت‌شان ادامه داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنان گفته‌اند که بانک‌های خصوصی این موضوع را با بانک مرکزی افغانستان (د افغانستان بانک) و مسئولان گروه طالبان هم در میان گذاشته‌اند. این بانک‌ها از بانک مرکزی خواسته‌اند که دلار بیشتری را به بازار ارز توزیع کنند.

ذخایر نزدیک به ده میلیارد دلاری بانک مرکزی افغانستان توسط آمریکا هم این مشکلات را افزایش می‌دهد.

با تسلط طالبان بر کابل، بانک‌ها در افغانستان مسدود شد. چند روز بعد از آن بانک‌ها دوباره به‌‌صورت محدود فعالیت‌‌شان را از سر گرفتند.

بانک مرکزی در آن هنگام اعلام کرد که مشتریان فردی بانک‌ها می‌توانند در هر هفته تنها ۲۰۰ دلار یا ۲۰ هزار افغانی از حساب‌شان پول بگیرند.

انتهای پیام/ ر

منبع: فارس

کلیدواژه: ذخایر بانک مرکزی بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۹۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم کمک های بشردوستانه نروژ به افغانستان

قاری دین محمد حنیف، سرپرست وزارت اقتصاد طالبان با پاول کلومن بیکین، سفیر کشور نروژ در افغانستان و سلجی ماری اندرسن، سکرتر سیاسی سفارت نروژ بر روی بهبود همکاری های اقتصادی و تداوم کمک های بشری ملاقات نمودند.

دفتر مطبوعاتی وزارت اقتصاد بانشر این خبر نگاشته است: در این ملاقات سفیر کشور نروژ در رابطه به فعالیت های کشورش در چارچوب مساعدت های بشری با مردم افغانستان معلومات ارایه نموده و از تداوم کمکهای بشری کشور نروژ اطمینان داد.

سرپرست وزارت اقتصاد طالبان ضمن قدردانی از کمک هاي بشری کشور نروژ گفت تامین امنیت سرتاسری در کشور زمینه فعاليت را در دوردست ترین ساحات کشور برای تمامی نهاد های امداد رسان و همکاران انکشافی مهیا نموده است.

این در حالی است که پیش از این اعلام شد سازمان ملل متحد و نهادهای مدد رسان بودجه برنامه کمک به افغانستان را برای سال ۲۰۲۳، حدود ۱.۴ میلیارد دلار کاهش داده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کاردار پاکستان: سفر هیئت پاکستانی به کابل موفق بود
  • ممنوعیت کشت خشخاش بعد از یک سال از فرمان طالبان
  • نروژ: داعش توانایی خود را در افغانستان از دست داده است
  • محو فلج اطفال در افغانستان
  • امضای تفاهمنامه همکاری وزارت مهاجرین طالبان با موسسات خصوصی
  • افزایش ارزش پول افغانی در سال ۱۴۰۲
  • تداوم کمک های بشردوستانه نروژ به افغانستان
  • پیش‌بینی بارش برف و باران در ۳۰ ولایت افغانستان
  • استقبال طالبان از قطعنامه آتش‌بس در غزه
  • داعش سرکوب شده است