Web Analytics Made Easy - Statcounter

داود بهبودی روز پنج شنبه در مراسم گلباران مزار استاد شهریار در مقبره الشعرای تبریز، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: شاعران نامی و عرفا در طول تاریخ پربار گذشته، سرمایه نمادین گرانبهایی را برای فرهنگ، هنر و اندیشه آذربایجان و کشور فراهم آورده‌اند و وظیفه ما به عنوان متولیان و راهبران توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه این است که به پاسداشت یاد و خاطره این بزرگواران همت گماریم و به طوری شایسته این سرمایه‌های نمادین را حفظ کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: اینکه آذربایجان توانسته است در یک مجموعه بیش از ۴۰۰ شاعر و عارف نامی را از اقصی نقاط جهان گرد هم آورد تا در این فضا تنفس کرده و مدفون شوند، گذشته پرافتخار این دیار را نشان می‌دهد؛ باید ورق‌های این گذشته را تورق و جامعه‌ای رو به تعالی و پیشرفت فراهم کنیم.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان ساخت: مجموعه مدیریتی استان اهتمام ویژه‌ای در جهت هرچه باشکوهتر برگزار کردن مراسم روز ملی شعر و ادب فارسی و حفظ این سرمایه معنوی در تبریز دارد و از تلاش همه دست‌اندکاران این عرصه قدردانی می‌کنیم.
وی مقبره‌الشعرا را آبروی شهر تبریز دانست و گفت: برخی از پروژه‌های زاید و نه چندان ضروری در این شهر اجرا و اعتبارات کلانی صرف آنها می‌شود؛ در حالی که اگر مقدار اندکی از این هزینه‌های غیرضرور صرف مقبره‌الشعرا شود، این مجموعه مانند مجموعه‌هایی مثل حافظیه و مقبره سعدی در شیراز می‌تواند شان تبریز را حفظ کند.
بهبودی ابراز کرد: تاکنون برای احداث بنای مقبره الشعرا در تبریز رقم سه میلیارد و ۵۴۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان هزینه شده و رقم ۸ میلیارد و ۵۱ میلیون تومان اعتبار سال ۱۴۰۰ این پروژه است.  
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی پیش بینی اعتباری این پروژه در سال‌های آتی را نیز ۲۴ میلیارد و ۳۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و کل برآورد اعتبار پروژه بر اساس موافقت‌نامه را ۳۵ میلیارد و ۶۲۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان اعلام کرد.

مقبره الشعرا اولین مقصد گردشگری آذربایجان‌شرقی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این بازدید، مقبره‌الشعرا را اولین مقصد گردشگری استان دانست و گفت: تعداد گردشگرانی که به اینجا مراجعه می‌کنند با هیچ مکان دیگر قابل مقایسه نیست.
سید قاسم ناظمی اذعان داشت: با توجه به شیوع کرونا توقع می‌رود مراجعات گردشگران کاهش یابد ولی تعداد افرادی که از اقصی نقاط استان و کشور روزانه به این مجموعه مراجعه می‌کنند قابل توجه است.
وی توضیح داد: در حال حاضر با توجه به یکپارچه‌سازی پروژه، امکانات زیرساختی مثل برق، گاز، لوله کشی آب و غیره هنوز به طور کامل فراهم نشده، اما اگر عملیات سنگ فرش طبقه بالای مقبره را به انجام رسانیم، می‌توانیم نواقص سیستم‌های گرمایش و سرمایش را با سازه‌های پرتابل رفع کنیم.
ناظمی چندگانگی مدیریت، نبود ردیف بودجه ملی، تغییرات مدیریتی و طولانی شدن پروژه را از دلایل اصلی وضعیت نامناسب کنونی مجموعه مقبره الشعرا دانست.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی سید محمد حسین شهریار سازمان برنامه و بودجه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی سید محمد حسین شهریار سازمان برنامه و بودجه آذربایجان شرقی سید محمد حسین شهریار سازمان برنامه و بودجه آذربایجان شرقی مقبره الشعرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۹۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم اجرای طرح غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی جبارعلی ذاکری در جلسه کمیته سلامت و ایمنی ترافیک استان افزود: با افزایش داده‌های به دست آمده از این طرح بدون شک خواهیم توانست در موضوع مدیریت ایمنی ترافیک در سطح استان تصمیمات علمی و تخصصی‌تر اتخاذ کنیم.

وی بر مشارکت و همکاری‌های بین آموزش و پرورش، نیروی انتظامی، شهرداری تبریز، مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه و سایر سازمان‌های مرتبط در اجرای این طرح مهم تاکید و اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی تبریز در مدت محدود توانسته است در طرح غربالگری رانندگان پرخطر موفق عمل کند، بر این اساس انتظار داریم اجرای طرح یاد شده ضمن تداوم مستمر در استان انجام شود.

ذاکری موضوع ترافیک در کلانشهر تبریز به خصوص در اطراف برخی از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی از جمله بیمارستان امام رضا(علیه السلام)، شهید مدنی و بهبود را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: انتظار داریم شهرداری تبریز، دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش در مسیر‌های پر ترافیکی که بیمارستان‌ها و مدارس واقع شده است، با همکاری و تعامل دست به دست هم دهند تا شاهد کاهش ترافیک در این مسیر‌ها باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این جلسه با اشاره به اهتمام ویژه این دانشگاه بر کاهش حوادث ترافیکی از مسیر‌های علمی اظهار کرد: از زمان اجرای طرح غربالگری رانندگان پرخطر ۱۳۸ راننده پرخطر در سال گذشته مورد بررسی قرار گرفتند و از آغاز سال جاری تا به امروز ۲۰ نفر در این طرح بررسی شدند.

بهمن نقی پور افزود: در اجرای این طرح تمام ملاحظات علمی و آموزش‌های مورد نیاز لحاظ شده است و دانشگاه علوم پزشکی تبریز بدون شک تداوم این طرح را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

وی شناسایی رانندگان پرخطر را عامل مهمی در کاهش تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در کشور دانست و افزود: بر همین اساس و با هماهنگی دادستانی مرکز استان و پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان شرقی این طرح به عنوان پایلوت کشوری از دی ماه آغاز شده است که هدف اصلی از اجرای آن در مرحله اول شناساسی رانندگان پرخطر و سپس معرفی آنها به کلینیک سلامت و ایمنی ترافیک در تبریز است.

نقی پور انجام معاینات سلامت جسمی و روانی توسط متخصصان و شرکت در دوره‌های آموزشی و برگزاری آزمون را مراحل بعدی غربالگری رانندگان پرخطر دانست و ادامه داد متاسفانه آمار‌های مربوط به مرگ ناشی از تلفات رانندگی در کشور و استان روبه افزایش است که یکی از دلایل اصلی آن مربوط به رانندگی‌های پرخطر است.

 

دیگر خبرها

  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله‌های آسمان» در تبریز
  • گرامیداشت یاد و خاطره شهید شفیع زاده در تبریز
  • اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبرةالشعرای تبریز
  • اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبره‌الشعرای تبریز
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در آذربایجان شرقی
  • تداوم اجرای طرح غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی
  • مسیرگشایی خیابان انقلاب تبریز جزو پروژه‌های شاخص کشور اعلام شد
  • گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز
  • برگزاری مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای در تبریز